Nejvíce rostou prodeje vozů do dvou let stáří, aut s EPS je pětinásobek
Praha 26. listopadu 2014 – Za uplynulých 5 let mají nejstrmější nárůst ve výbavě prodaných ojetin bezpečnostní funkce jako airbagy, ABS nebo ESP. Vyplývá to z analýzy výbavy prodaných ojetých automobilů AAA AUTO. Společnost v ní analyzovala celkově přes 169 tisíc jednotlivých prodejů. Nejvýrazněji se v analýze pohybují křivky věku prodaných aut a jejich bezpečnostní výbavy.
Z věkových kategorií se u českých zákazníků nejdynamičtěji rozvíjí segment aut do 2 let stáří. Meziročně narostl o celých 49 procent, zatímco celkové prodeje ve stejném období narostly o 62 procent. „Ukazuje se zde jasný trend. Věk auta a jeho bezpečnostní výbava jsou totiž spojité nádoby. Čím mladší vozy zákazníci preferují, tím sofistikovanější je i jejich bezpečnostní výbava. Ta se u výrobců s vývojem nových technologií neustále postupně přesouvá z příplatkové do standardní výbavy. Novější auta již tedy zpravidla mají v ceně zahrnuto to, za co se u starších vozů v zájmu vyšší bezpečnosti ještě muselo platit navíc. Vozy v této kategorii se v AAA AUTO nejčastěji prodávají pod značkou Mototechna, popřípadě Mototechna Premium,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.
Vozy do dvou let stáří se z věkových kategorií ojetin rozvíjí nejvíce dynamicky
Z bezpečnostních parametrů prodaných ojetin nadále výrazně roste podíl prodaných vozů s více než dvěma airbagy. Poprvé za uplynulých 7 let však byl zaznamenán jasný pokles prodejů aut se dvěma nebo méně airbagy. Ty meziročně poklesly o 16 procent. Systém ABS měly přibližně čtyři z pěti prodaných aut. Nejstrmější nárůst však lze pozorovat u systému elektronické stabilizace podvozku, ESP. Aut s tímto systémem se ve srovnání s rokem 2011 prodal téměř pětinásobek.
Poznámka: Společnost AAA AUTO údaje za rok 2014 statisticky dopočítala dle dosavadního vývoje prodejů s výhledem na plánovaný celkový počet 63 500 prodaných vozů
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 22 let. Provozuje síť 35 poboček v ČR, na Slovensku, v Rusku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,5 milionu zákazníků. Auditované výnosy skupiny v roce 2013 činily 379 milionů eur a celkové prodeje 56 648 vozů, z toho 38 297 v ČR, 15 896 na Slovensku a 2455 na ruském trhu. Za prvních deset měsíců roku 2014 si zákazníci odvezli již téměř 54 000 aut. Společnost od roku 2012 prodává vozy také pod staronovou značkou Mototechna, pod kterou v České i Slovenské republice soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V dubnu 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se v rámci studie agentury Ogilvy & Mather z podzimu roku 2013 umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989.