Nejprodávanější ojetiny: Češi víc než dříve sází na bezpečnost a nízký věk

Nejvíce rostou prodeje vozů do dvou let stáří, aut s EPS je pětinásobek

 

Praha 26. listopadu 2014 – Za uplynulých 5 let mají nejstrmější nárůst ve výbavě prodaných ojetin bezpečnostní funkce jako airbagy, ABS nebo ESP. Vyplývá to z analýzy výbavy prodaných ojetých automobilů AAA AUTO. Společnost v ní analyzovala celkově přes 169 tisíc jednotlivých prodejů. Nejvýrazněji se v analýze pohybují křivky věku prodaných aut a jejich bezpečnostní výbavy.

 

Z věkových kategorií se u českých zákazníků nejdynamičtěji rozvíjí segment aut do 2 let stáří. Meziročně narostl o celých 49 procent, zatímco celkové prodeje ve stejném období narostly o 62 procent. „Ukazuje se zde jasný trend. Věk auta a jeho bezpečnostní výbava jsou totiž spojité nádoby. Čím mladší vozy zákazníci preferují, tím sofistikovanější je i jejich bezpečnostní výbava. Ta se u výrobců s vývojem nových technologií neustále postupně přesouvá z příplatkové do standardní výbavy. Novější auta již tedy zpravidla mají v ceně zahrnuto to, za co se u starších vozů v zájmu vyšší bezpečnosti ještě muselo platit navíc. Vozy v této kategorii se v AAA AUTO nejčastěji prodávají pod značkou Mototechna, popřípadě Mototechna Premium,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

 

Vozy do dvou let stáří se z věkových kategorií ojetin rozvíjí nejvíce dynamicky

 
 
 
graf vek 
 
 
 

Z bezpečnostních parametrů prodaných ojetin nadále výrazně roste podíl prodaných vozů s více než dvěma airbagy. Poprvé za uplynulých 7 let však byl zaznamenán jasný pokles prodejů aut se dvěma nebo méně airbagy. Ty meziročně poklesly o 16 procent. Systém ABS měly přibližně čtyři z pěti prodaných aut. Nejstrmější nárůst však lze pozorovat u systému elektronické stabilizace podvozku, ESP. Aut s tímto systémem se ve srovnání s rokem 2011 prodal téměř pětinásobek. 

 
 
 
Vývoj prodejů ojetin se systémem ESP
 
 
 graf esp
 
 

Poznámka: Společnost AAA AUTO údaje za rok 2014 statisticky dopočítala dle dosavadního vývoje prodejů s výhledem na plánovaný celkový počet 63 500 prodaných vozů

 

 LogoSkupina AAA AUTO působí na trhu již 22 let. Provozuje síť 35 poboček v ČR, na Slovensku, v Rusku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,5 milionu zákazníků. Auditované výnosy skupiny v roce 2013 činily 379 milionů eur a celkové prodeje 56 648 vozů, z toho 38 297 v ČR, 15 896 na Slovensku a 2455 na ruském trhu. Za prvních deset měsíců roku 2014 si zákazníci odvezli již téměř 54 000 aut. Společnost od roku 2012 prodává vozy také pod staronovou značkou Mototechna, pod kterou v České i Slovenské republice soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V dubnu 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se v rámci studie agentury Ogilvy & Mather z podzimu roku 2013 umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989.

 

 

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 27 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.