Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor
Nadčasový design
Bezpečnost
Výkonné motory
Vysoká odolnost |
O vozidle
Volvo V70 druhé generace znamená odklon od absolutně hranatého designu, který automobilka vyznávala do té doby. Původní V70 totiž vycházela ještě z řady 850, druhá generace už je svébytný model s novým výrazem značky. Zároveň je však Volvo V70 vozem na pomezí kategorií střední a vyšší střední třídy. Technicky je totiž spřízněné se sedany S60 a S80. Jeden z nich patří do střední, druhý do vyšší střední třídy a V70 je velikostně někde napůl cesty mezi nimi. U V70 je to znát například na vnitřní šířce interiéru, plnohodnotné vozy vyšší střední třídy jako třeba Mercedes E dovedou být trochu prostornější. Svými jednoduchými tvary a účelně obestavěným prostorem však V70 deficit dohání, takže ačkoli jej můžeme řadit do střední třídy, pojme kombík tolik nákladu jako auta o třídu výše. Každopádně je V70 vcelku svébytný model, který zákazníky získával tradičními hodnotami švédské automobilky – tedy robustní stavbou, vysokou trvanlivostí a vysokou úrovní bezpečí. Dobrý je také jízdní komfort, i když podvozek V70 musí dělat řadu kompromisů.
Nabídkou motorů se totiž V70 snaží zařadit opět do vyšší střední třídy, silné agregáty ovšem nemají v podvozku adekvátní oporu. V70 se silnými motory je tak rychlým vozem v přímce, v zatáčkách už trochu ztrácí jistotu. Navíc model s pohonem předních kol mívá potíže s trakcí, vysoké točivé momenty přeplňovaných motorů tu totiž na vozovku přenášejí pneumatiky na dnešní poměry s docela malým průměrem i šířkou. Závodění není hlavní disciplínou V70, i když k tomu motory občas mohly původní majitele svádět. Proto je vhodné se stavu vozu věnovat trochu detailněji, trpěly především automatické převodovky, i u těch manuálních se můžeme setkat s exempláři za hranicí životnosti. V70 je oblíbený cestovní automobil a ojeté vozy mívají často vysoký nájezd, což opět dává důvody k obezřetnosti.
Co se motorů týče, ty jsou vcelku spolehlivé, však také mají na vůz dostatek síly a nebývají tak přetěžované. Turbodiesely mají výhradně objem 2,4 litru a jsou pro V70 ideální pohonnou jednotkou. Vyznačují se totiž dostatkem síly a zároveň příjemně nízkou spotřebou paliva. Základní motory mají výkon 93 nebo 96 kW, silnější verze pak 120 a 136 kW. Benzinové pětiválce pod kapotou jsou většinou přeplňované, základem je atmosférické provedení 2,4 s výkonem 103 a 125 kW. Jde o spolehlivý motor, se kterým navíc většinou původní majitel nezacházel příliš hrubě, avšak spotřebu lze sotva držet na hranici deseti litrů. Dalším výkonovým stupněm je motor 2,0 T s výkonem 132 kW, pak se opět vracíme k vyšším objemům. Verze 2,4 T má 147 kW, později byla nahrazena provedením 2,5 T s výkonem 154 kW. Výkonná verze označovaná jako T5 měla nejprve agregát 2,3 s výkonem 184 kW, po modernizaci pak 2,4 s výkonem 191 kW. Trochu absurdní výkon pak má sportovní verze V70R s pětiválcem 2,5 litru o výkonu 220 kW. Nutno ovšem přiznat, že tento vůz má i znatelně vylepšený podvozek s aktivním odpružením Four-C a také přímější a přesnější řízení. Může to být ovšem provozně i z hlediska servisních nákladů vcelku drahý vůz.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Volvo V70 má především velmi dobrou bezpečnostní výbavu, základem je například osm airbagů, což nebylo v době vzniku vozu vůbec nic obvyklého. Specialitou je i systém WHIPS pro ochranu krční páteře při nárazu zezadu. I komfortní výbava rozhodně není špatná a většina oblíbených prvků byla už v základu. Na trhu ojetých vozů tak patří V70 mezi dobře vybavené ojetiny.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Volvo s modelem V70 druhé generace opustilo přísně hranaté tvary a zapojilo do designu vozu více zajímavých linek. Profil zadních světel se stal pro Volva naprosto typický. V70 zaujme právě kombinací moderních prvků a tradičních hodnot, například přísně rovného víka pátých dveří. Každopádně je V70 jedním z nejpovedenějších velkých kombíků.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Pokud hledáte velmi prostorný a úsporný vůz, je v případě Volva V70 nutné zvolit výhradně některý ze vznětových motorů. Ty dovedou jezdit dlouhodobě velmi úsporně, zatímco benzinové agregáty mají všeobecně spotřebu trochy vyšší.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Volvo V70 má být především bezpečným cestovním vozem. Důležitý je tedy komfort a celková stabilita vozu. V těchto disciplínách je na tom V70 dobře, samotné jízdní vlastnosti nabádají spíše k rozvážné jízdě, ostřejší styl s častými změnami směru Volvu nesedí. Důkazem je brzy nastupující nedotáčivost V70 a také horší trakce přední nápravy.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Poctivý kus švédské oceli, tak bývají vozy Volvo často označované, a pro V70 to platí určitě. Bezpečí tu hraje hlavní roli, je to vidět na velmi robustní stavbě karoserie a třeba hodně silných sloupcích karoserie. Pro Volvo je také typická velmi dobrá bezpečnostní výbava, posádka V70 je tedy velmi dobře chráněna.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Volvo V70 druhé generace je ideální rodinné combi pro ty, kdo potřebují zároveň vozit spoustu zavazadel. Vnitřní prostor je na velmi dobré úrovni především v podélném směru, místo nechybí ani nad hlavou. V zavazadlovém prostoru V70 najde své místo 485 litrů nákladu, což nevypadá jako mnoho. Ovšem prostor má velmi pravidelný tvar a skvělou využitelnost, je také výborně přístupný.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jízdní komfort je u Volva V70 hned na druhém místě po zajištění maximálního bezpečí. Auto tak zvládá dobře filtrovat nerovnosti a posádka se může těšit z dobrého odhlučnění, izolace od vnějšího světa je tu opravdu výraznější než u mnoha konkurentů ve třídě. Praktický a kvalitně sestavený interiér spolu s velkorysými sedadly s výbornou oporou zad také komfortu přispívají.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Z hlediska provozních nákladů může být Volvo V70 náročnější vůz. Je to dáno tím, že ojeté exempláře mají často opravdu vysoké kilometrové nájezdy a takové vozy pak logicky potřebují více péče. Celkově je však V70 trvanlivý a spolehlivý vůz. Náklady na palivo budou příjemné u turbodieselů, benzinové motory jsou na tom výrazně hůře.