Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor
Nadčasový design
Bezpečnost
Výkonné motory
Vysoká odolnost |
O vozidle
Volvo V70 druhé generace znamená odklon od absolutně hranatého designu, který automobilka vyznávala do té doby. Původní V70 totiž vycházela ještě z řady 850, druhá generace už je svébytný model s novým výrazem značky. Zároveň je však Volvo V70 vozem na pomezí kategorií střední a vyšší střední třídy. Technicky je totiž spřízněné se sedany S60 a S80. Jeden z nich patří do střední, druhý do vyšší střední třídy a V70 je velikostně někde napůl cesty mezi nimi. U V70 je to znát například na vnitřní šířce interiéru, plnohodnotné vozy vyšší střední třídy jako třeba Mercedes E dovedou být trochu prostornější. Svými jednoduchými tvary a účelně obestavěným prostorem však V70 deficit dohání, takže ačkoli jej můžeme řadit do střední třídy, pojme kombík tolik nákladu jako auta o třídu výše. Každopádně je V70 vcelku svébytný model, který zákazníky získával tradičními hodnotami švédské automobilky – tedy robustní stavbou, vysokou trvanlivostí a vysokou úrovní bezpečí. Dobrý je také jízdní komfort, i když podvozek V70 musí dělat řadu kompromisů.
Nabídkou motorů se totiž V70 snaží zařadit opět do vyšší střední třídy, silné agregáty ovšem nemají v podvozku adekvátní oporu. V70 se silnými motory je tak rychlým vozem v přímce, v zatáčkách už trochu ztrácí jistotu. Navíc model s pohonem předních kol mívá potíže s trakcí, vysoké točivé momenty přeplňovaných motorů tu totiž na vozovku přenášejí pneumatiky na dnešní poměry s docela malým průměrem i šířkou. Závodění není hlavní disciplínou V70, i když k tomu motory občas mohly původní majitele svádět. Proto je vhodné se stavu vozu věnovat trochu detailněji, trpěly především automatické převodovky, i u těch manuálních se můžeme setkat s exempláři za hranicí životnosti. V70 je oblíbený cestovní automobil a ojeté vozy mívají často vysoký nájezd, což opět dává důvody k obezřetnosti.
Co se motorů týče, ty jsou vcelku spolehlivé, však také mají na vůz dostatek síly a nebývají tak přetěžované. Turbodiesely mají výhradně objem 2,4 litru a jsou pro V70 ideální pohonnou jednotkou. Vyznačují se totiž dostatkem síly a zároveň příjemně nízkou spotřebou paliva. Základní motory mají výkon 93 nebo 96 kW, silnější verze pak 120 a 136 kW. Benzinové pětiválce pod kapotou jsou většinou přeplňované, základem je atmosférické provedení 2,4 s výkonem 103 a 125 kW. Jde o spolehlivý motor, se kterým navíc většinou původní majitel nezacházel příliš hrubě, avšak spotřebu lze sotva držet na hranici deseti litrů. Dalším výkonovým stupněm je motor 2,0 T s výkonem 132 kW, pak se opět vracíme k vyšším objemům. Verze 2,4 T má 147 kW, později byla nahrazena provedením 2,5 T s výkonem 154 kW. Výkonná verze označovaná jako T5 měla nejprve agregát 2,3 s výkonem 184 kW, po modernizaci pak 2,4 s výkonem 191 kW. Trochu absurdní výkon pak má sportovní verze V70R s pětiválcem 2,5 litru o výkonu 220 kW. Nutno ovšem přiznat, že tento vůz má i znatelně vylepšený podvozek s aktivním odpružením Four-C a také přímější a přesnější řízení. Může to být ovšem provozně i z hlediska servisních nákladů vcelku drahý vůz.
Výbava




Volvo V70 má především velmi dobrou bezpečnostní výbavu, základem je například osm airbagů, což nebylo v době vzniku vozu vůbec nic obvyklého. Specialitou je i systém WHIPS pro ochranu krční páteře při nárazu zezadu. I komfortní výbava rozhodně není špatná a většina oblíbených prvků byla už v základu. Na trhu ojetých vozů tak patří V70 mezi dobře vybavené ojetiny.
Design




Volvo s modelem V70 druhé generace opustilo přísně hranaté tvary a zapojilo do designu vozu více zajímavých linek. Profil zadních světel se stal pro Volva naprosto typický. V70 zaujme právě kombinací moderních prvků a tradičních hodnot, například přísně rovného víka pátých dveří. Každopádně je V70 jedním z nejpovedenějších velkých kombíků.
Spotřeba




Pokud hledáte velmi prostorný a úsporný vůz, je v případě Volva V70 nutné zvolit výhradně některý ze vznětových motorů. Ty dovedou jezdit dlouhodobě velmi úsporně, zatímco benzinové agregáty mají všeobecně spotřebu trochy vyšší.
Jízdní vlastnosti




Volvo V70 má být především bezpečným cestovním vozem. Důležitý je tedy komfort a celková stabilita vozu. V těchto disciplínách je na tom V70 dobře, samotné jízdní vlastnosti nabádají spíše k rozvážné jízdě, ostřejší styl s častými změnami směru Volvu nesedí. Důkazem je brzy nastupující nedotáčivost V70 a také horší trakce přední nápravy.
Bezpečnost




Poctivý kus švédské oceli, tak bývají vozy Volvo často označované, a pro V70 to platí určitě. Bezpečí tu hraje hlavní roli, je to vidět na velmi robustní stavbě karoserie a třeba hodně silných sloupcích karoserie. Pro Volvo je také typická velmi dobrá bezpečnostní výbava, posádka V70 je tedy velmi dobře chráněna.
Praktičnost




Volvo V70 druhé generace je ideální rodinné combi pro ty, kdo potřebují zároveň vozit spoustu zavazadel. Vnitřní prostor je na velmi dobré úrovni především v podélném směru, místo nechybí ani nad hlavou. V zavazadlovém prostoru V70 najde své místo 485 litrů nákladu, což nevypadá jako mnoho. Ovšem prostor má velmi pravidelný tvar a skvělou využitelnost, je také výborně přístupný.
Komfort




Jízdní komfort je u Volva V70 hned na druhém místě po zajištění maximálního bezpečí. Auto tak zvládá dobře filtrovat nerovnosti a posádka se může těšit z dobrého odhlučnění, izolace od vnějšího světa je tu opravdu výraznější než u mnoha konkurentů ve třídě. Praktický a kvalitně sestavený interiér spolu s velkorysými sedadly s výbornou oporou zad také komfortu přispívají.
Provozní náklady




Z hlediska provozních nákladů může být Volvo V70 náročnější vůz. Je to dáno tím, že ojeté exempláře mají často opravdu vysoké kilometrové nájezdy a takové vozy pak logicky potřebují více péče. Celkově je však V70 trvanlivý a spolehlivý vůz. Náklady na palivo budou příjemné u turbodieselů, benzinové motory jsou na tom výrazně hůře.