Proč koupit |
---|
Atraktivní design
Velmi dobrá výbava
Vysoká úroveň bezpečnosti
Široká nabídka motorů |
O vozidle
Už modelem XC60 naznačila automobilka Volvo výraznou změnu v designu svých vozů. Nový trend výraznějších a dynamičtějších tvarů, které přesto neztrácejí velkou mohutnost, potvrdil v roce 2009 představený a v roce 2010 na trh uvedený model S60 a jeho později představená combi varianta V60. Provedení combi je snad ještě dravější a dynamičtější než sedan a auto se opravdu hodně líbí. K tomu, aby se z V60 ovšem stal hit, přece jenom na prémiové soupeře něco chybí. Opět platí, že v opravdu komfortním a luxusním interiéru s velmi dobrou výbavou je místa tak akorát. Cestující na zadních sedadlech nemají prostoru na rozdávání, situace je však o něco lepší než v sedanu. I zavazadlový prostor se trochu vzchopil, byť jeho 430 litrů objemu patří k nejmenším ve třídě. Alespoň má pravidelný a snadno využitelný tvar a po sklopení vznikne zcela rovná ložná plocha – i nákladová hrana je v rovině s podlahou.
Jízdně je Volvo V60 oproti předchozím modelům slušným krokem kupředu. Komfort je stále na velmi dobré úrovni a přitom se zlepšily jízdní vlastnosti. Je pravdou, že je V60 stále trochu těžší na předek a projevuje se spíše nedotáčivým chováním, ovšem vedení stopy je celkově mnohem lepší a chování auta celkově čitelnější. Navíc combi působí při jízdě vyváženějším dojmem. Do sportovního charakteru agilních prémiových sedanů střední třídy má V60 stále daleko především kvůli odtažitějšímu řízení s nevalnou reakcí okolo středové polohy a také řazením, které by si zasloužilo preciznější chod. Pro běžného řidiče ovšem půjde o kosmetické nedostatky. Naopak spíše ocení opravdu vysokou úroveň bezpečnosti. Už zvenku působí V60 mohutným a bezpečným dojmem, uvnitř je pak na menším prostoru jasně vidět, kolik místa si uzmuly různé výztuhy a další bezpečnostní konstrukce. I bezpečnostní výbava je naprosto špičková a čítá i prvky, které u konkurence jednoduše nenajdete. V nárazových testech Euro NCAP si auto v roce 2012 vysloužilo plné pětihvězdičkové skóre, které by mu patřilo i podle přísnějších pravidel pro rok 2013. Jde opravdu o jeden z nejbezpečnějších vozů střední třídy.
Motorová paleta je plně převzata ze sedanu S60 a z počátku spoléhala na silné benzinové motory 2,0 T s výkonem 149 kW a špičkové T6 s výkonem 224 kW a pohonem všech kol. Turbodiesely zastupoval pětiválcový dvoulitr s výkonem 120 kW a silnější provedení 2,4 D5 s výkonem 151 kW. Postupně však došlo k výraznějšímu rozšíření nabídky. Základem je tak přeplňovaná šestnáctistovka od Fordu s výkonem 110 kW, druhý stupeň nabídky tvoří stejný agregát vyladěný na 132 kW. Dvoulitr pak posílil na 177 kW a k provedení S60 T6 přibyla ještě verze vyladěná továrním úpravcem Polestar s výkonem 242 kW. U turbodieselů se základem stala šestnáctistovka s výkonem 84 kW, dvoulitrový D3 začíná na 100 kW a verze s označením D4 má již zmiňovaných 120 kW. Provedení D5 posílilo na 158 kW. Od Polestar může být tento motor vyladěn na 169 kW. Řada modelů může být vybavena pohonem všech kol, převodovky jsou šestistupňové manuální nebo šestistupňové automatické. U dieselů (krom toho nejslabšího) jde o klasické automaty s měničem, nejslabší turbodiesel a benzinové motory krom nejsilnějších T6 mohou mít dvouspojkové převodovky Powershift.
Velkou specialitou combi V60 je ovšem hybridní provedení. To se u nás oficiálně nenabízelo a celkově je to vzácný vůz, který ovšem posouvá techniku Volva výrazně dále. Hybrid kombinuje vznětový motor D5 s elektromotory, celkový výkon je hodně slušných 206 kW. Jde navíc o plug-in hybrid, takže jej lze nabíjet ze zásuvky a po městě zvládnout jízdy čistě na elektřinu.
Výbava
Už od základních verzí má Volvo V60 opravdu dobrou výbavu, ovšem nad první stupněm stojí ještě složitý propletenec dalších stupňů výbav a balíčků, který může z V60 udělat opravdu skvěle vybavené auto s hodně vysokou cenovkou.
Design
Design Volva V60 je opravdu dynamický a hodně líbivý, combi je snad ještě efektnější než sedan S60. Mohutné linky auta dobře maskují hromadu výztuh, které maximalizují bezpečnost. I interiér působí opravdu luxusním dojmem a je velmi povedený.
Spotřeba
Volvo V60 dostalo zcela novou paletu motorů. Ty vznětové jsou výrazně přepracované z minulé generace a mohou se chlubit velmi dobrou spotřebou paliva. A to i přesto, že V60 je na poměry své třídy auto s nadváhou. Benzinové motory se tolik krotit nedovedou, nové downsizované agregáty jsou totiž citlivější na zacházení. Vzhledem k hmotnosti auta je u nich přitom nutné více šlapat na plyn, takže je spotřeba vyšší. Rekordní spotřebou se může chlubit plug-in hybrid, který je ovšem velmi vzácnou alternativou.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti V60 jsou výrazným vylepšením proti starším vozům značky. Na samotnou špičku třídy přitom stále něco ztrácí, ale combi působí trochu vyváženějším dojmem než sedan S60. Stále je tu cítit nedotáčivá tendence a zlepšení by si zasloužilo především řízení, které by mohlo být citlivější.
Bezpečnost
V oblasti bezpečnosti patří Volvo V60 k absolutní špičce automobilové produkce. V nárazových testech Euro NCAP si auto v roce 2012 vysloužilo plné pětihvězdičkové skóre, které by mu patřilo i podle přísnějších pravidel pro rok 2013. Hromada airbagů je naprostou samozřejmostí (čelní, boční, hlavové), specialitou může být airbag pro chodce. Standardem je také systém City Safety se schopností automaticky vůz zastavit z rychlosti 50 km/h v případě hrozící kolize (i s chodcem). Příplatková výbava pak může obsahovat ještě další bezpečnostní vymoženosti.
Praktičnost
V praktičnosti Volvo V60 opravdu příliš neexceluje. Je na tom však podstatně lépe než sedan. Combi totiž disponuje 430 litry zavazadlového prostoru, který je navíc velmi dobře variabilní a využitelný. Posádka má místa tak akorát.
Komfort
Jízdní komfort je u Volva V60 opět o kus dál než u starších modelů střední třídy a je opravdu velmi dobrý. Filtrování nerovností je skvělé i přesto, že se vůz v zatáčkách moc nenaklání. Velmi komfortní je také interiér, kde si zvláštní pochvalu zaslouží sedadla.
Provozní náklady
I pro V60 platí, že jde o vůz s vyššími provozními náklady, a to i přesto, že navzdory vysoké hmotnosti se podařilo u dieselových motorů zkrotit spotřebu paliva. Ta je však trochu vyšší než u některých soupeřů. Vyšší částky si vyžádá i pravidelný servis vozů nebo případné opravy.
Volvo V60