OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volvo S80 (1998–2006)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Cestovní komfort

Pohodlná sedadla

Elegantní, nadčasový design

Bohatá výbava

Prostorný interiér

Bezpečnost

O vozidle

Volvo S80 způsobilo při své premiéře v roce 1998 ohromný rozruch. Právě tímto vozem se totiž švédská automobilka poprvé po dlouhé době odklonila od výrazných, jednoduchých hranatých tvarů svých vozů a vydala se cestou rafinovanější stylistiky. Z dnešního pohledu je Volvo S80 příjemně konzervativní a dobře vyvážený sedan vyšší střední třídy, ve své době však budilo auto podstatně více pozornosti a na Volvo až nečekaným vzhledem lákalo zákazníky ještě více než další šokující vůz téhož ročníku, retro sedan Jaguar S-Type. I dnes S80 vzhledem rozhodně neurazí, ještě lépe na tom je tradičně vcelku konzervativní, ale velmi komfortní a kvalitativně výborně řešený interiér. Ten zaslouží pochvalu i v mnoha dalších disciplínách. Velmi dobrá je i ergonomie, snad s výjimkou středového panelu s množstvím tlačítek. I prostoru je tu nadprůměrně mnoho, S80 nad konkurenty vyniká mimo jiné i nadstandardní šířkou v oblasti ramen, ale i v ostatních směrech je na tom vůz velice dobře. Sedadla nabízejí doslova královské pohodlí, jsou rozměrná a poskytují tělu skvělou oporu, navíc přispívají k ochraně krční páteře při případné havárii. Bezpečnost je další kapitolou, za kterou si S80 vyslouží velice kladné hodnocení. Velký sedan se také ukazuje být nadprůměrně trvanlivý, a to i přesto, že mnoho vozů může mít velmi vysoké kilometrové proběhy. Však také S80 ve své době lákalo úspěšné podnikatele, kteří si vůz kupovali pro své dlouhé obchodní cesty. S vyšším nájezdem a také vyšší spotřebou motorů souvisí celkově vyšší provozní náklady velkého sedanu Volvo.
 
S80 je především komfortním vozem, podvozek se rozhodně nežene do žádného sportování, přináší však dostatečnou jistotu a dobrou směrovou stabilitu. Pokud narazíte na modely s příplatkovým aktivním podvozkem Four-C, můžete si dovolit i ostřejší jízdní styl, přitom toto řešení zároveň zvyšuje cestovní komfort. Krom modelů s pohonem předních kol jsou k dispozici i varianty s pohonem všech kol zajišťovaným mezinápravovou spojkou Haldex.
 
Pohonné jednotky Volva S80 jsou další specialitou vozu, vzhledem k použité platformě jde totiž výhradně o pěti- a šestiválcové motory uložené vpředu napříč. Tato konfigurace se podílí na nadprůměrné nabídce místa v interiéru, ale omezuje například nabídku převodovek. U automatu se tak musíte spokojit jen se čtyřstupňovým ústrojím. Základem nabídky motorů byl pětiválec 2,4 s výkonem 103 kW, jeho silnější verze dostala 125 kW. Na některých trzích byl k dostání dvoulitrový přeplňovaný pětiválec s výkonem 132 kW. Dále v S80 potkáme šestiválec 2,9 litru s výkonem 147 kW nebo přeplňovaný pětiválec 2,5 T se 154 kW. Vrcholnou motorizací je provedení T6 s přeplňovaným motorem 2,8 litru a výkonem 200 kW. Prakticky u všech benzinových motorů je nutné počítat s vyšší spotřebou. Turbodiesely nejprve zastupoval pětiválec Audi s výkonem 103 kW, později byla tato jednotka nahrazena pětiválcovým turbodieselem 2,4 litru přímo od Volva. Motor se dodával v provedeních s výkonem 96 a 120 kW. 

Výbava

Volvo S80 se může pochlubit i velmi dobrou úrovní výbavy. Jednotlivá provedení se od sebe sice mohou dost lišit, ale veškeré komfortní prvky jako elektrická výbava, klimatizace a palubní počítač jsou tu samozřejmostí. Výjimkou není ani kožené čalounění interiéru a řada dalších luxusních prvků. 

Design

První generace Volva S80 byla prvním novodobým Volvem, které opustilo přísně hranaté a jednoduché tvary. Ve své době auto působilo doslova revolučně, s odstupem času ovšem oceníme vyvážené proporce a celkově elegantní tvary. Elegantní a hodnotně působící je také interiér vozu. 

Spotřeba

Spotřeba paliva je u Volva S80 spíše vyšší. Modely se vznětovými motory sice umí oproti benzinovým hodně ušetřit, ale z dnešního pohledu jsou přece jen trochu žíznivější. Benzinová provedení pak vyžadují opravdu vyšší přísun paliva, spotřeba pod 10 litrů na 100 kilometrů je u nich téměř nemyslitelná. 

Jízdní vlastnosti

Podvozek Volva S80 není rozhodně určen pro kdovíjaké sportování, ovšem jízdní vlastnosti jsou vcelku solidní. Auto velmi dobře drží zvolenou stoupu a chová se nezáludně, jen nedotáčivost je výraznější. Situaci dovede vylepšit pohon všech kol AWD a také příplatkový podvozek Four-C, který dává řidiči větší kontrolu nad vozem. 

Bezpečnost

Volvo tradičně klade na bezpečnost svých vozů veliký důraz a zisk čtyř hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP byl v roce 2000 velmi dobrým výsledkem. Z dnešního pohledu se S80 může i nadále chlubit velmi dobrou bezpečnostní výbavou s celou řadou airbagů nebo pokročilou konstrukcí sedadel, která při nárazu chrání krční páteř. 

Praktičnost

V interiéru Volva S80 má posádka více než dostatek místa, velmi nadstandardní je především šířka v oblasti ramen, takže cestující tu mají příjemné rozestupy. Ovšem zavazadlový prostor vozu si mnoho pochval nevyslouží, jeho objem 422 litry je podprůměrný. 

Komfort

Vysoká úroveň cestovního komfortu je jednou z kladných stránek S80. Podvozek se přes nerovnosti nese plavně, pokud má vůz příplatkový aktivní podvozek Four-C, tak navíc i s velkou jistotou a bez dodatečných zhoupnutí. K úrovni komfortu přispívá i výborná výbava a prostorný interiér s velmi pohodlnými sedadly. 

Provozní náklady

Volvo S80 první generace nebude provozně úplně levný vůz. Může za to jak celkově vyšší spotřeba motorů, tak pochopitelně vyšší náklady na náhradní díly i samotný servis vozu. Přitom mezi takto starými ojetinami patří S80 ke spolehlivějším a trvanlivějším vozům, proti příznivým nákladům ovšem hrají často vysoké kilometrové nájezdy vozů. 

Volvo S80



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 18 odborníků Volejte denně 7:00 - 21:00 Zavolejte mi
E-SHOP
Kupte svůj nový vůz,
rychle a jednoduše
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Vůz Vám doručíme až domů
  • 14 dní na vrácení vozu
    Pohodlně a bezpečně, jasný původ i historie vozu
Nabídka vozů