Proč koupit |
---|
Elegantní design
Silné a úsporné turbodiesely
Dobrá spolehlivost
Jízdní komfort |
O vozidle
Volvo S60 se v roce 2000 zařadilo mezi klasické sedany střední třídy. Patří k prémiovějším vozům a snažilo se konkurovat třeba Audi A4 nebo céčkovému Mercedesu. Kvůli tomu dostalo auto do vínku vcelku silné motory a komfortní naladění podvozku, ovšem v některých oblastech přece jenom klasický sedan Volvo na své soupeře ztrácí. Není to přitom v oblasti estetiky – S60 je sice spíše konzervativnější auto, avšak stále velmi elegantní, s velkou dávkou určité pocitové jistoty. Působí vcelku robustně a ostatně taková jeho konstrukce i ve skutečnosti je – je to tedy vcelku bezpečný automobil s kvalitním zpracováním a dobrou spolehlivostí. U ojetých exemplářů je ovšem často nutné počítat s vysokým kilometrovým proběhem, který se už na stavu některých dílů jistě podepsal. Robustním dojmem působí i interiér, který se chlubí jednoduchou elegancí a dobrou ergonomií – výjimkou je jen řada tlačítek na středové konzole. Co se prostoru pro posádku týče, S60 je na tom velmi dobře jen vpředu, kde si řidič a spolujezdec stěžovat nebudou. Ovšem na zadních sedadlech je v rámci třídy místa méně, a to jak pro kolena, tak nad hlavou. Alespoň si může posádka užívat dobré výbavy auta. Ani zavazadlový prostor nenadchne, jeho objem 424 litrů je opět na podmínky ve třídě malý. Volvo S60 je především komfortním vozem, podvozek zvládá opravdu dobře filtrovat nerovnosti a pochvalu si zaslouží mimořádně komfortní sedadla i velmi dobré odhlučnění auta. Ovšem z hlediska jízdních vlastností na své německé rivaly S60 nemá. Podvozek má větší sklony k nedotáčivosti a řízení je vcelku odtažité. Chování auta však rozhodně není záludné.
Nabídka motorů pod kapotou je zvláštní tím, že se v ní nacházejí výhradně pětiválce. Ty benzinové začínají motorem 2,4 s výkonem 103 nebo 125 kW a pokračují přeplňovanou verzí 2,4 T se 147 kW. Tento motor je k dispozici i s pohonem všech kol, nejslabší benzinový pětiválec je zase k sehnání ve verzi s pohonem na palivo E85. Ještě silnější jsou provedení 2,3 T5 vyladěná na 184 nebo 195 kW. Už v druhém roce výroby se do nabídky vklínil ještě přeplňovaný dvoulitr s výkonem 132 kW a začaly se také objevovat turbodiesely. Základní 2,4 D má 96 kW, silnější varianta pak 120 kW. V roce 2003 se novinkou stala nejvýkonnější verze S60 R s motorem 2,5 T o výkonu 221 kW a s pohonem všech kol. Ten mohly mít o rok později i inovované motory 2,4 T5 a 2,5 T s výkonem 191 a 154 kW. Rok 2005 přinesl facelift a další změny v nabídce. Měnil se výkon dieselů – nejslabší má 93 kW a provedení 2,4 D5 má nově 136 kW a verze s výkonem 120 kW je později označována jen jako 2,4 D.
Výbava




Výbava Volva S60 je bohatá, typicky o něco lepší, než bývala u podobně konfigurovaných Mercedesů nebo Audi. Už od základní výbavy je tak k dispozici například duální automatická klimatizace a některé další vymoženosti.
Design




Volvo V60 první generace je auto s elegantním a konzervativním designem. Vypadá vcelku mohutně a hodnotně, stejné linky pokračují i v interiéru, který se může pochlubit kvalitním zpracováním.
Spotřeba




Volvo S60 je k dostání s celou řadou silných pětiválcových motorů. Diesely dovedou být příjemně úsporné, ovšem neženou se za rekordními hodnotami. A benzinové agregáty, obzvláště ty silnější přeplňované, mají opravdu vyšší spotřebu paliva.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti nejsou nejsilnější stránkou Volva S60. Sice se vůz nechová nijak záludně, ovšem kvůli odtažitému řízení a výraznější nedotáčivosti (obzvláště u těžších vznětových motorů) nelze očekávat kdovíjaké jízdní zážitky.
Bezpečnost




Volvo S60 prošlo nárazovými testy Euro NCAP v roce 2001 a získalo tehdy čtyři hvězdičky z pěti možných. Robustní konstrukce vozu dodnes přináší posádce solidní úroveň ochrany, ke které samozřejmě přispívá i velmi dobrá bezpečnostní výbava.
Praktičnost




U prémiových sedanů střední třídy se na přelomu tisíciletí příliš nehledělo na vnitřní prostor a Volvo S60 je toho důkazem. Místa je dostatek v podstatě jen vpředu, na zadních sedadlech je nabídka horší a zavazadlový prostor s objemem 424 litrů je podprůměrný.
Komfort




Jízdní komfort u S60 je opravdu velmi dobrý. Auto má komfortně naladěný podvozek, který dobře filtruje nerovnosti vozovky. K tomu se přidává velmi dobré odhlučnění. Místa v interiéru sice není přehršel, ale posádka si může užívat dobrou výbavu a také velmi pohodlná sedadla.
Provozní náklady




Pětiválcové motory jsou sice spolehlivé, avšak celkově žíznivější než u konkurentů, navíc v případě poruch také náročnější na opravy. Celkově je sice S60 spolehlivý automobil, ovšem náhradní díly i servisní péče si vyžádají více peněz než u běžných vozů střední třídy.
Volvo S60