




Proč koupit |
---|
Jízdní komfort Kvalitní zpracování Silné turbodiesely Vcelku příznivé ceny Dobré terénní schopnosti |

O vozidle
Volkswagen Touareg je v mnohém docela netypické velké SUV. Není to prémiový model, ovšem už tím, že má konstrukční základ shodný s Porsche Cayenne první generace, se tohle auto řadí spíše k soupeřům Mercedesu ML a BMW X5 než mezi levnější alternativy. Ostatně, vypovídá o tom velkorysý a komfortně navržený interiér, který už ovšem může být po letech provozu trochu rozvrzaný. To, že velký terénní Volkswagen konkuruje prémiovým vozům, reflektuje i cenovka ojetých exemplářů. Tentokrát ovšem v pozitivním smyslu slova. U velkých luxusních SUV je výrazný pokles ceny vcelku obvyklou záležitostí, a pro Touareg to platí obzvlášť. Ovšem lákavými cenami ojetin se nenechte jen tak snadno zlákat, provoz vozu totiž bude i nadále dost drahý – ať už kvůli náročným opravám, nebo vysoké spotřebě paliva. Vždyť tohle je po Phaetonu druhý největší a nejdražší Volkswagen, tedy rozhodně nejde o žádnou lidovku a z hlediska provozních nákladů je potřeba s tím počítat. Kdo se s tímto faktem smíří, získá mohutný, reprezentativní vůz s často velmi dobrou výbavou, vysokým komfortem a na SUV překvapivě dobrými schopnostmi v terénu. Komfort a terénní vlastnosti umí vylepšit například příplatkové vzduchové odpružení. Touareg je spíše konzervativní velké SUV, facelift v roce 2006 mu ovšem přece jenom přinesl trochu více nápaditosti. Technika pod kapotou se měnila spíše postupně.
Výbava




Velké SUV od Volkswagenu je jedním z nejdražších a nejlépe vybavených vozů značky. U základních modelů ovšem výbava nebývá tak velkorysá, tyto jsou přitom na trhu ojetin nejobvyklejší. Najít ovšem dobře vybavené auto není problém, součástí výbavy mohou být opravdu velmi komfortní prvky. Například kožené čalounění je velmi časté.
Design




Konzervativní tvary první generace VW Touareg znamenají, že vůz příliš nestárne. Zub času je tedy ke karoserii i provedení interiéru milostiv, Touareg dodnes působí majestátně a elegantně. Podobně jako další velká SUV budí respekt, je však méně nápadný, což jistě velká skupina zákazníků ocení.
Spotřeba




Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti Touaregu jsou překvapivě jisté, však také technika odpovídá té použité u Porsche Cayenne. Proto možná není divu, že Volkswagen vyráběl tohle obří SUV i s opravdu nezvykle silnými agregáty, podvozek totiž příval síly hravě zvládne. Ovšem na velké řidičské zážitky zapomeňte, podvozek je sice jistý, ale fyziku ošálit nelze. Oproti ostatním velkým SUV však Touareg příjemně překvapí schopnostmi v terénu.
Bezpečnost




První generace velkého SUV od Volkswagenu si z nárazových testů Euro NCAP odvezla velmi lichotivé pětihvězdičkové hodnocení. Vzhledem k mohutné konstrukci i velmi bohaté bezpečnostní výbavě však rozhodně není zisk plného skóre ničím překvapivým.
Praktičnost




Touareg patří mezi velkými SUV k velmi praktickým vozům. Interiér nabízí posádce dostatek místa ve všech směrech, odkládacích míst je tu také celá řada. A zavazadlový prostor se základním objemem 555 litrů bude také pro většinu řidičů dostačující. Jeho podlaha je v rovině s nakládací hranou, která se pochopitelně nachází trochu výše.
Komfort




Jizdní komfort VW Touareg je na velmi dobré úrovni, obzvlášť pokud se vám podaří sehnat exemplář s příplatkovým vzduchovým odpružením podvozku. Takový vůz se přes nerovnosti doslova nese, navíc úprava světlé výšky zlepšuje jeho schopnosti v terénu. U ojetých vozů může být ovšem celkové vnímání komfortu trochu mírněno povrzávajícím interiérem.
Provozní náklady




Provozní náklady VW Touareg budou opravdu vysoké, a to i s nejúspornějšími turbodieselovými motory. Ani u nich totiž nelze počítat s nízkou spotřebou paliva. A cokoli se na voze rozbije, bude z hlediska opravy cenově náročnější záležitostí. Je nutné mít na paměti, že Touareg je jedním z nejdražších a nejluxusnějších Volkswagenů, čemuž odpovídají jak ceny dílů, tak servisních úkonů.