Proč koupit |
---|
Nadčasový design Úsporné vznětové motory Veliký vnitřní prostor Kvalitní zpracování Dobré jízdní vlastnosti Bohatá výbava |

O vozidle
Tiguan se ve své první generaci stihnul stát poměrně kultovní záležitostí, druhá generace tedy neměla zrovna jednoduchou úlohu. Úlohu, kterou se jí jednoznačně podařilo splnit – pozvednout úroveň kompaktního SUV ještě o jednu laťku výš. Při svém uvedení v roce 2016 byl odhalen ve verzi s krátkým rozvorem náprav, který je o 50 kg lehčí než odcházející Tiguan, zároveň je o 60 mm delší, 30 mm širší a jeho rozvor je prodloužen o 77 mm. V březnu roku 2017 se představila také prostornější verze vozidla s názvem Tiguan Allspace a rozvorem náprav prodlouženým o 109 milimetrů. Celková délka vzrostla o 215 mm na úctyhodných 4720 mm, co umožnilo usadit do auta ještě dvě sedadla navíc. V roce 2020 byl také představen facelift, který přidal několik aktivních bezpečnostních asistentů, nový systém infotainmentu a v interiéru auta také dotykový panel většinou třízónové klimatizace Climatronic.
V Tiguanu druhé generace se díky zpřísňující je emisní politice vystřídalo několik motorů. V prvních letech výroby byl dostupný s motorem 1,4 TSI s 92, resp. 110 kilowatty, které v roce 2018 vystřídal modernější agregát 1,5 TSI EVO s 96, resp. 110 kilowatty, silnější verze byla vždy dostupná se sedmistupňovým automatem DSG. Nejsilnější Tiguany jsou ale zpravidla poháněné agregátem 2,0 TSI řady EA888, do roku 2018 se 132, resp. 162 kilowatty a od roku 2018 do faceliftu se 140, resp. 169 kilowatty. Po faceliftu zůstal dvoulitr jen většímu Tiguanu Allspace a špičkovému Tiguanu R s výkonem 235 kW a kroutícím momentem 420 Nm. 2,0 TSI je spojen výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.
Paletu dieselových motorů utváří několik verzí dvoulitrového turbodieselu. Základ má 85 až 90 kilowattů, ale běžným standardem je silnější varianta s výkonem 110 kilowattů. Verze se 140 kilowatty dopňuje také 147-kilowattová verze, vrcholem naftové nabídky je ale biturbodiesel se 176 kW a 500 Nm. Od 110 kW výše je turbodiesel povinně spřažen s pohonem všech čtyř kol, do výkonu 110 kW (včetně) je volitelný také pohon předních kol s manuální převodovkou.
Výbava
Ve druhé generaci je Tiguan zpravidla bohatě vybaveným vozidlem, to platí zejména o prodloužených verzích a modelech po faceliftu. Už v základu najdete některé pokročilé komfortní prvky výbavy, jako například výkonný infotainment nebo třízónovou klimatizaci. V příplatkové výbavě se nezřídka objevují prvky jako panoramatická skleněná střecha, vyhřívaná sedadla nebo volant, couvací kamera nebo dokonce aktivní asistent parkování.
Design
Tiguan druhé generace je seriózně vyhlížejícím vozidlem, které nebudí přehnanou pozornost – ovšem jenom tehdy, když nemluvíme o agresivní verzi “R” s mohutnými ráfky, četnými sacími otvory a čtveřicí výfuků. Ve verzi s prodlouženým rozvorem je svou velikostí a působením až překvapivě blízký většímu Touaregu s podélně uloženým motorem.
Spotřeba
Dominance dvoulitrových turbodieselů pokračuje i ve druhé generaci Tiguanu. To není vůbec špatně, protože jde o velice úspornou motorizaci, která se také vyznačuje solidní spolehlivostí. Zejména po faceliftu jsou dvoulitrové turbodiesely překvapivě úsporné a jinak to není ani s benzínovými motory 1,5 TSI, které bychom našli především v kratší verzi Tiguanu. V prodloužené verzi jsou motory 1,5 TSI už žíznivější, tady celkovou situaci nezachrání ani chronicky žíznivější (ale výjimečně živý) dvoulitr z řady EA888.
Jízdní vlastnosti
Tiguan druhé generace stojí na platformě MQB A2, kterou sdílí se Škodou Kodiaq, Seatem Tarraco nebo Audi Q3 druhé generace. To znamená velmi stabilní jízdní vlastnosti a všudypřítomný akustický komfort, na druhé straně je jízda poněkud izolovaná od vnějšího prostředí.
Bezpečnost
Nárazovými testy Euro NCAP prošel Volkswagen Tiguan se ctí a výsledkem pěti hvězdiček ještě v roce 2016. Rodinnému zaměření auta odpovídá také bohatá bezpečnostní výbava Tiguanu.
Praktičnost
Pomalu vymírající kategorie MPV klade a migrace zákazníků směrem ke stylovějším SUV klade na Tiguan větší požadavky než v minulosti, ostatně vznik verze s prodlouženým rozvorem je toho jasným důkazem. Zadní pasažéři se rozhodně nebudou tlačit, objem kufru v pětimístné verzi činí až 615 litrů (ale nutno podotknout, že s posuvnými zadními sedadly vepředu a včetně místa pro rezervu). Prodloužená verze pak dokáže uvézt až 760 litrů, samozřejmě, bez třetí řady sedadel.
Komfort
I v druhé generaci platí, že vyšší hmotnost vozidla v zatáčkách trochu krotí tužší odpružení, tvrdým ale jeho podvozek nazvat určitě nelze. Právě naopak – Tiguan patří k tomu nejprostornějšímu, nejvzdušnějšímu a nejkomfortnějšímu, co si můžete v dané kategorii pro svou rodinu přát.
Provozní náklady
Tiguan roli rodinného dostavníku zvládá výborně, čemu odpovídá také úroveň jeho provozních nákladů. To platí především pro verzi s turbodieselem, v krátké verzi však spotřebou umí nadchnout také menší benzinový motor. S dvoulitrem a pohonem všech čtyř kol upřednostníte schopnosti na cestě a mimo ní.