Proč koupit |
---|
Elegantní design
Úsporné vznětové motory
Dobrý vnitřní prostor
Kvalitní zpracování
Dobré jízdní vlastnosti |
O vozidle
Volkswagen Tiguan je prvním kompaktním SUV německé značky. Volkswagen si dal s uvedením modelu oproti konkurenci docela načas, ale čekání se vyplatilo, dnes už je vcelku bohatá i nabídka ojetin. Tiguan je na první pohled vcelku nenápadným zástupcem své kategorie. Jeho design je elegantní a nebudí příliš mnoho pozornosti, přesto vypadá Tiguan hodnotně a oproti běžným kompaktním hatchbackům působí luxusnějším dojmem. Tento dojem podtrhl v roce 2011 ještě decentní facelift, který přiblížil vzhled auta většímu Touaregu. Velmi povedený je z tohoto hlediska především interiér. Ten se vyznačuje velmi dobrým zpracováním a velmi hodnotným provedením. Navíc je velmi prostorný, na všech místech je tu dostatek prostoru prakticky ve všech směrech. Zavazadlový prostor má také velmi lákavý objem 470 litrů. Z praktického hlediska pak ještě potěší velké množství odkládacích míst. Tiguan se na svou kategorii vyznačuje také velmi dobrými jízdními vlastnostmi, na SUV je vůz velmi dobře ovladatelný a podvozek dovolí i ostřejší jízdu. Ve městě ovšem trochu zamrzí horší rejd, a tedy i větší poloměr otáčení. Z vozu je také velmi dobrý výhled, což je pro SUV typická vlastnost, méně typický je už fakt, že karoserie je vcelku přehledná. Dobré jízdní vlastnosti nijak neomezují jízdní komfort. Ten je také velmi dobrý, Tiguan má sice tužší odpružení, avšak filtrování nerovností zvládá velmi dobře. Zvláštností Tiguanu jsou výbavové stupně, které vůz předurčují k různému využití. Verze Trend & Fun je spíše stylová a určená takříkajíc do džungle velkoměsta, Sport & Style je určena řidičům se sportovnějším založením a Track & Field je verze s vylepšenými schopnostmi v terénu. Tam se ovšem neztratí ani ostatní provedení, nicméně je potřeba mít na paměti, že jde stále o SUV, a nikoli o off-road.
Paleta motorů pro Tiguan není kdovíjak široká, ovšem najít ideální pohonnou jednotku není nijak složité. Základem je motor 1,4 TSI s výkonem 110 kW vybavený zároveň turbodmychadlem a kompresorem. Po modernizaci byl tento motor nahrazen verzemi jen s turbodmychadlem. Základní verze má výkon 90 kW, silnější pak 118 kW. Oba motory se standardně dodávaly s pohonem předních kol, silnější provedení pak může mít i pohon všech kol. Nejsilnějším benzinovým agregátem je 2,0 TSI se 125 nebo 147 kW, u modernizovaného provedení je to 132 kW. Tento motor je výhradně spojen s pohonem všech kol.
Paletu vznětových motorů tvoří výhradně turbodiesel 2,0 TDI. Před modernizací to byly verze s výkonem 103 a 125 kW, slabší motor byl opět nabízen i jen s pohonem předních kol. Modernizovaná provedení mají za základ verzi s výkonem 81 kW, která má pouze pohon předních kol. Silnější verze se 103 kW má na výběr mezi předním pohonem a pohonem všech kol, nejsilnější provedení se 130 kW má pak výhradně poháněné obě nápravy.
Výbava
Mezi kompaktními SUV patří to od Volkswagenu k lépe vybaveným kouskům, a to i přes politiku často drahé příplatkové výbavy. Už v základu ovšem najdeme šest airbagů nebo klimatizaci, elektrické ovládání oken nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. V příplatkové výbavě se nachází vymoženosti jako například systém automatického parkování, parkovací kamera, navigace a další.
Design
Vzhled VW Tiguan je elegantní a auto se příliš nesnaží budit pozornost. Podobně jako větší Touareg i Tiguan na pohled působí trochu menším dojmem, než jak velké auto ve skutečnosti je. Z hlediska designu je velmi povedený především interiér.
Spotřeba
Pod kapotou ojetých Tiguanů většinou potkáme dvoulitrový turbodiesel, který je známý svou příznivou spotřebou paliva. Celkově je ovšem nutné počítat s tím, že kompaktní SUV bude mít trochu vyšší spotřebu než třeba kompaktní kombíky se stejnou motorizací. Benzinové motory TSI jsou trochu žíznivější především proto, že jsou náchylnější na celkovou zátěž, která je už z principu u SUV větší než u běžných kompaktních modelů.
Jízdní vlastnosti
Tiguan má v rámci své třídy velmi dobré jízdní vlastnosti, v zatáčkách se sice trochu naklání, ale limity vozu leží hodně daleko a chování je dobře čitelné. Však také podvozek vychází z osvědčené techniky VW Golf.
Bezpečnost
Nárazovými testy Euro NCAP prošel Volkswagen Tiguan hned dvakrát. Poprvé to bylo v roce 2007, kdy vůz prošel zkouškami ještě podle starších, méně náročných pravidel a získal pět hvězdiček. Podruhé to Tiguan zkusil v roce 2009 už podle nových, přísnějších pravidel a opět získal plný počet hvězdiček. Robustní auto má také velmi dobrou bezpečnostní výbavu.
Praktičnost
Kompaktní SUV se svou prostorností mohou často měřit s kompaktními MPV. Tiguan patří mezi takové vozy, místa tu sice není tolik, co v Touranu, avšak posádka se určitě nebude v žádném směru tísnit. Zavazadlový prostor má také velmi solidní kapacitu 470 litrů.
Komfort
Jízdní komfort na palubě Tiguanu je solidní. SUV vrozené větší náklony v zatáčkách trochu krotí tužší odpružení, které přesto zvládá dobře filtrovat nerovnosti. Interiér je vcelku dobře vybaven a posádka si tu krom bohaté nabídky místa může užívat velmi pohodlných sedadel.
Provozní náklady
Tiguan je spolehlivým zástupcem své kategorie. Auto má vesměs úsporné motory, u základního 1,4 TSI je ovšem potřeba dávat pozor na jeho vrozené potíže s rozvodovým řetězem. Větší vůz ovšem bude pochopitelně provozně trochu nákladnější než kompaktní hatchbacky.
Volkswagen Tiguan
Další vozy