




Proč koupit |
---|
Prověřená a pokročilá technika Elegantní vzhled Špičkové prvky výbavy Možnost pohonu všech kol Silné motorizace Bohatý výběr provedení |

O vozidle
Volkswagen T-Roc je model, který v roce 2017 započal až překvapivou ofenzívu německé automobilky na poli malých SUV. V době svého uvedení patřil mezi těmito modely k větším a dospělejším typům a to díky tomu, že používá klasickou platformu MQB, kterou využívá koncern obvykle pro kompaktní auta a větší modely. Díky tomu je T-Roc ve své třídě dodnes v mnohém výjimečný, byť ho sourozenci i soupeři velikostně dorostli a v mnohém i dorovnali výbavu.
Ovšem tak širokou nabídku verzí, jako T-Roc, asi žádné jiné malé SUV nemá. Nejde jen o rozpětí motorizací, kdy se dá T-Roc pořídit v provedeních s výkonem od 81 do 221 kW. Jde o celkovou šíři nabídky. Asi u žádného jiného malého SUV totiž neexistuje možnost získat nejen tak výkonný model, ale zároveň také možnost mít vůz s pohonem všech kol nebo vznětovým motorem. Ano, páteří nabídky motorů T-Rocu jsou klasické tříválce a čtyřválce TSI. Základem je litrový motor s výkonem 81 kW spojený se šestistupňovým manuálem, nabídka pokračuje přes čtyřválec 1.5 TSI se 110 kW s možností volby mezi manuální nebo DSG převodovkou a vrcholí u čtyřválce 2.0 TSI. Právě tato verze má pohon všech kol a standardně automat. Do extrému vyladěný čtyřválec 2.0 TSI pak najdeme i v sportovním provedení T-Roc R s výkonem 221 kW a rovněž pohonem všech kol. Kromě skvělých jízdních výkonů se může tahle verze pochlubit i parádním zvukem. Agregáty TDI reprezentují především čtyřválce 2.0 TDI, ale narazit můžeme i na verze s motorem 1.6 TDI s výkonem 85 kW. Stejný výkon pak později měly i základní verze 2.0 TDI (výhradně s manuálem), silnější provedení se 110 kW už lze mít s manuálem nebo DSG a také u něj lze získat pohon všech kol (výhradně s automatem).
Podobně dospělý jako pod kapotou je T-Roc i uvnitř. Výbava je tu opět oproti konkurenci nadstandardní, nejen že může mít T-Roc bohatší a pokročilejší sestavu asistenčních a bezpečnostních systémů, ale může mít i komfortní prvky jako třeba přední sedadla s masážní funkcí. Na druhou stranu je faktem, že T-Roc patří právě vzhledem k těmto prvkům navíc k dražším malým SUV.
Zákazníci ovšem za to získají skutečně prémiové malé SUV, které může mít na palubě i nadstandardní materiály. Z hlediska prostoru pak bude také panovat spokojenost doslova ve všech směrech, místa je tu pro všechny cestující dostatek jak podélně, tak nad hlavou, ale i na šířku (byť tři cestující vzadu jsou vždy trochu kompromis). A zavazadlový prostor nabídne hezkých 445 litrů místa. To vše Volkswagen zabalil do elegantního designu s atraktivními prvky. V detailech je T-Roc opět dospělejší a propracovanější než jiné vozy této kategorie.
Výbava
Jestli je T-Roc v něčem opravdu králem kategorie malých SUV, tak je to právě výbava. Díky použití dospělejší platformy MQB-A0 může mít v podstatě veškerou techniku, kterou znají uživatelé kompaktního VW Golf i dalších větších modelů značky. Základní výbava je tedy bohatá a mezi volitelnými prvky se nachází i takové speciality, jako přední sedadla s masážní funkcí.
Design
Design Volkswagenu T-Roc opět ukazuje, že i malé SUV může být dospělé. Auto je elegantní, ale dostalo některé propracované detaily, které přeci jen jeho design posouvají na úroveň aut minimálně o třídu výš. Díky tomu má tento model sice klasické konzervativní designové prvky značky, zároveň ale dostal trochu sportovní šmrnc. Ozvláštnění přináší třeba provedení s karoserií s černě lakovanou střechou a sloupky. A úplným extrémem v pozitivním smyslu slova je vzácná verze kabriolet.
Spotřeba
Široká paleta motorů a druhů pohonu Volkswagenu T-Roc znamená i širší rozpětí spotřeby paliva, než je v této kategorii obvyklé. Ovšem verze TDI umí být opravdu velmi úsporné, verze 1,6 litru vykazuje spotřebu pouze 4,3 litru nafty na 100 kilometrů, verze 2.0 TDI mají spotřebu v rozpětí 4,7 – 4,9 litru a u varianty s pohonem všech kol 5,6 litru. Agregáty 1.0 TSI a 1.5 TSI se drží kolem šesti litrů, dvoulitrové TSI vykáže v průměru 7,4 litru a extrémní dvoulitr ve verzi R pak 8,7 litru.
Jízdní vlastnosti
T-Roc má velmi jisté jízdní vlastnosti, které může umocnit přítomnost pohonu všech kol. Pro řidiče je to velmi dobře ovladatelné a čitelné auto s relativně zábavným charakterem. Podvozek je tentokrát naladěn spíš na tužší notu, ale posádku nijak zásadně nevytřese. Výjimkou je v tomto ohledu sportovní provedení T-Roc R, které dává zcela logicky přednost ovladatelnosti a komfort musel trochu ustoupit.
Bezpečnost
V roce 2017 získal Volkswagen T-Roc v testech organizace Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček a toto hodnocení platí i po revizi z roku 2022. To znamená, že v době uvedení na trh byl T-Roc z hlediska bezpečnosti a asistenčních systémů ve výbavě hodně nadprůměrným autem a to se mu vyplácí i dnes.
Praktičnost
T-Roc rozhodně netrpí nedostatkem prostoru uvnitř, malé SUV na větší platformě danou techniku využívá opravdu skvěle. Místa pro posádku tu tak je pocitově jako ve Volkswagenu Golf, nad hlavou i trochu víc. A pro zavazadla nabízí T-Roc velmi solidních 445 litrů prostoru, navíc s hezky pravidelným tvarem.
Komfort
Podvozek T-Rocu patří v dané třídě sice k těm tužším, na druhou stranu jsou tu další prvky, které cestovní komfort oproti soupeřům výrazně zlepšují. T-Roc má výborné odhlučnění a používá na palubě prémiovější materiály, což cestování hodně zpříjemňuje. Zpříjemnit ho dovedou i některé volitelné prvky výbavy, jako třeba sedadla s masážní funkcí nebo pokročilá klimatizace.
Provozní náklady
Volkswagen T-Roc stojí na vcelku běžné koncernové technice a využívá úsporné motory TDI a TSI. Z tohoto hlediska jsou tedy provozní náklady vcelku standardní, srovnatelné s většinou kompaktních hatchbacků. Na druhou stranu oproti řadě konkurentů ve třídě malých SUV budou provozní náklady o něco vyšší a to právě vzhledem k pokročilejší technice i samotné značce vozu.