




Proč koupit |
---|
Výborné jízdní vlastnosti Atraktivní design Kvalitní zpracování Dynamické motory |

O vozidle
Výbava




Oproti běžnému VW Golf má kupé Scirocco o něco lepší výbavu. Základem je vždy klimatizace a klimatizovaná přihrádka spolujezdce, elektrický paket včetně vyhřívání zrcátek, rádio s MP3 přehrávačem a zvukovým vstupem a některé další vymoženosti. Ve vyšších výbavách nebo v příplatkové nabídce pak lze najít i opravdu zajímavé prvky a o slušně vybavená Scirocca není nouze.
Design




Volkswagen Scirocco je velice atraktivní kupé s velkosériovou technikou. Na podvozek Golfu Volkswagen postavil nezvykle nízkou a velmi atraktivní karoserii se svalnatými oblinami. Atraktivita Scirocca záleží i na konkrétní barvě, celkově jde ovšem o originální vůz sportovního střihu.
Spotřeba




O pohon Scirocca se starají výhradně přeplňované agregáty TSI a TDI. Diesely jsou tradičně velmi úsporné, ovšem spotřeba paliva asi není tím hlavním, na co budou zájemci u Scirocca hledět. Benzinové motory jsou totiž tím, co dovolí využít sportovní potenciál vozu, ovšem za cenu vyšší spotřeby. Za běžného provozu může být i spotřeba motorů TSI příznivá, ovšem s požadavky na dynamiku výrazně roste.
Jízdní vlastnosti




Volkswagen Scirocco stojí na podvozkové platformě známé už z páté generace VW Golf. Tady je tato technika doladěna téměř k dokonalosti. V zatáčkách se Scirocco téměř nenaklání, je velmi jisté a hranice nedotáčivosti leží překvapivě daleko. S autem si lze v zatáčkách hrát a jezdění s ním je opravdu zábavné, škoda jen trochu méně komunikativního řízení.
Bezpečnost




Malé kupé může být i bezpečné, Volkswagen Scirocco je toho důkazem. V nárazových testech Euro NCAP si v roce 2009 automobil vysloužil plný počet pěti hvězdiček. V kombinaci s dobrou bezpečnostní výbavou a velmi jistým podvozkem to přináší vysokou úroveň bezpečnosti.
Praktičnost




Scirocco je pochopitelně méně praktické než klasický VW Golf, nejvíce to pocítí cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má ovšem docela rozumný objem 312 litrů a po sklopení zadních sedadel pojme Scirocco solidních 1006 litrů nákladu.
Komfort




Scirocco má dost tuhý podvozek, přitom jízdní komfort výrazně netrpí. Technikům VW se tu podařilo dosáhnout vyvážených vlastností, nerovnosti sice Scirocco nežehlí, ale neozývají se přehnané rázy a auto na rozbitých silnicích neznervózní a neposkakuje.
Provozní náklady




Scirocco používá prověřenou techniku kompaktních Volkswagenů a s jeho servisem nebudou potíže. Jen ceny některých součástí mohou být vyšší a i z hlediska servisu najdeme rozhodně levnější značky. U Scirocca hrají roli v provozních nákladech také vcelku výkonné motory, které si při sportovní jízdě řeknou o patřičný přísun paliva.