Proč koupit |
---|
Spolehlivost Výborné zpracování Elegantní vzhled Dobré jízdní vlastnosti Komfort odpružení |
O vozidle
Čtvrtá generace Volkswagenu Polo je vnímána jako prémiovější alternativa k české Škodě Fabia. Někoho překvapí, že Polo se stejnou technikou jako malá škodovka dorazilo na trh až o téměř tři roky později, celkově je tak čtvrtá generace malého VW mladší ojetinou než první Fabia. Auto bylo vyráběno ve dvou provedeních – do roku 2005 s dvojitými kulatými čelními světlomety, v roce 2005 přišel facelift, který zavedl velkoplošné jednodílné světlomety a tvář vozu celkově přiblížil tehdejší podobě modelu Golf. Ostatně, označení zmenšený Golf bývá Polu přisuzováno velmi často a tomu odpovídají i očekávání. A vůz je většinou splní. Mezi malými automobily patří Polo k těm nadprůměrně komfortním a velmi dobře zpracovaným, kvalitně odvedená práce se projevuje na solidní spolehlivosti vozu. Ovšem nutné je počítat s vyšší cenou, která reflektuje nejen značku a výše popsané vlastnosti, ale také fakt, že vzhled vozu stárne v rámci třídy nadprůměrně pomalu. Polo tak vypadá elegantně i po dlouhé době.
Motorová paleta Pola je velmi podobná té u Fabie. Základem jsou tedy oblíbené tříválce 1,2 litru. Ty se hodí z hlediska dynamiky a následné spotřeby spíše do městského provozu či příměstské dojíždění. Na dálnici pak malý tříválec často spotřebuje více paliva než silnější a objemnější jednotky. Podobně jako u Fabie je i pro VW Polo vhodnější pohonnou jednotkou atmosférická čtrnáctistovka, která je však na trhu ojetých vozů daleko méně častým úkazem, podobně jako silnější šestnáctistovky nebo přeplňovaný motor 1,8 Turbo pod kapotou verze GTI. Kromě verze GTI byla k dispozici i verze CrossPolo s oplastováním a zvýšenou světlou výškou. Zajímavou alternativou mohou být vznětové motory. Pro základní 1,9 SDI opět platí, že mnoho síly nenabídne, tříválec 1,4 TDI je zase známý svými vibracemi. Oba motory jsou ovšem velmi úsporné. Skvělý 1,9 TDI s na Polo docela vysokým výkonem 74 kW, nebo dokonce i 96 kW bývá vzácný.
Výbava
Ačkoli mohlo mít Polo o něco lepší výbavu než Fabie, v době jeho vzniku nebyly v dané třídě různé technické vymoženosti běžným prvkem. Veskrze tak můžeme úroveň výbavy považovat za průměrnou, žádné vysoce nadstandardní prvky tu nenajdeme.
Design
Čtvrtá generace Volkswagenu Polo je tak trochu vozem dvou tváří, každá z nich mu přitom velmi sluší. Do faceliftu v roce 2005 má Polo trochu individualističtější výraz, který mu propůjčují dvojité kulaté světlomety. Poté se design posunul k více konzervativním linkám, a Polo tak zapadlo do tehdejší modelové řady Volkswagenu. Obě verze se vyznačují nadčasovým vzhledem.
Spotřeba
Polo je nejčastěji k sehnání s tříválcovými motory o objemu 1,2 litru, které dobře dostačují na městský provoz. Při vyšších zatíženích a dálničním tempu jejich spotřeba roste. Vyváženější poměr dynamiky a spotřeby přináší čtrnáctistovky. Proslulé nízkou spotřebou jsou vznětové motory. Hrubý tříválec 1,4 TDI dovede být nejúspornější, motory 1,9 TDI dovedou k nízké spotřebě přidat i velmi dobrou dynamiku.
Jízdní vlastnosti
Polo čtvrté generace dostalo stejnou techniku podvozku jako již předtím první Škoda Fabia. Ta byla vyhlášená svými skvělými jízdními vlastnostmi, které Polo podědilo a přidalo k nim ještě trochu komfortu navíc. Vedení náprav je velmi jisté a v zatáčkách odolává podvozek nedotáčivosti dlouho. Dodnes patří jízdní vlastnosti Pola v rámci třídy k tomu lepšímu.
Bezpečnost
Stejně jako Fabia získalo i Polo krátce po svém vzniku čtyři hvězdičky v nárazových testech Euro NCAP. Shodně také platí, že doba vniku auta přece jenom znamená, že ty nejpřísnější požadavky v oblasti bezpečnosti není schopno Polo dnes splnit, robustní konstrukce a jisté jízdní vlastnosti však znamenají solidní bezpečnost.
Praktičnost
Ačkoli tomu tak občas bývá, nejsou auta segmentu B vhodná jako rodinné vozy. V rámci své třídy ovšem patří Polo k docela praktickým vozům, například zavazadlový prostor s objemem 270 litrů patří k nadprůměru. Cestující na zadních sedadlech ovšem nad množstvím místa rozhodně jásat nebudou. Spíše městskému využití auta odpovídá i to, že Polo je možné sehnat i v méně praktické třídveřové verzi.
Komfort
Po Fabii zdědilo Polo jistý podvozek, který je ovšem naladěn na trochu větší pohodlí. Při cestování ve dvou si tak může posádka na danou třídu užívat nadprůměrného pohodlí. Ovšem další pasažéři si už tolik pohodlí neužijí, především kvůli omezenému množství místa. Pohodlí posádky zvyšuje i výbava vozu, která je o něco lepší než u Fabie.
Provozní náklady
Volkswagen Polo je trochu luxusnější alternativou ke Škodě Fabia, a byť s ní sdílí celou řadu dílů, mohou být náklady na některé opravy mírně vyšší než u škodovky. Na druhou stranu se může Polo chlubit snad ještě lepším dílenským zpracováním a o něco vyšší spolehlivostí, což by mohlo určité zvýšení výdajů vyvážit. S vhodnými motory je Polo také úsporný vůz.