Proč koupit |
---|
Atraktivní design
Široká nabídka verzí
Jistý a komfortní podvozek
Úsporné vznětové motory |
O vozidle
V roce 2008 se Volkswagen rozhodl vytěžit maximum z nastupující popularity luxusních pětidveřových kupé. K Mercedesu CLS tak připravil podstatně levnější alternativu v podobě modelu Passat CC. Ten používá osvědčenou techniku běžného modelu Passat, přidává k ní ovšem podstatně atraktivnější design a celkově luxusnější zaměření. Passat CC je tak zároveň mezistupněm mezi běžným Passatem a luxusním Phaetonem. Svým zaměřením je to v dané třídě jedinečný automobil, přímou konkurenci v podstatě úplně nemá, jen Audi připravilo v průběhu života modelu CC podobně zaměřený, ale přece jen dražší model A5 Sportback. Svým dynamickým vzhledem se tak snaží cílit i na zákazníky, kteří pokukují například po Alfě Romeo 159 nebo BMW řady 3.
Vzhled CC kombinuje typické rysy běžného Passatu s nízkou a dynamickou siluetou. Vzhled je sportovní a elegantní zároveň, čas ukázal, že je design zároveň nadčasový. Specialitou čtyřdveřového kupé jsou například bezrámová okna, která ovšem znamenají mírně zvýšenou hlučnost při vyšších rychlostech. Nízká silueta také trochu omezuje vnitřní prostor, který je menší a útulnější než u běžného Passatu. Na druhou stranu, VW tu změnil i pozici sezení, takže rozdíly nejsou tak dramatické. Vzadu však přece jenom vyšší cestující budou častěji v kontaktu s čalouněním stropu. Menší praktičnost oproti normálnímu Passatu však bude v cílové skupině vadit málokomu, stylovější design je jednoznačnou předností.
Interiér se od klasického modelu příliš neliší, jen je celkově nižší. Palubní deska je stará známá, stejně jako volant i celá řada dalších prvků. Jiná, sportovnější, jsou sedadla. Interiér se vyznačuje příkladnou ergonomií a výborným zpracováním, které odpovídá zaměření vozu. Jízdní projev Passatu CC se příliš neliší od běžného modelu. Je jen trochu agilnější, přitom podvozek neztratil nic ze svého výborného komfortu. Krom nejslabších modelů 1,8 TSI a 2,0 TDI mají Passaty CC i adaptivní podvozek, který ještě chování auta vylepšuje. Ve sportovním módu ovšem výrazněji utrpí jízdní komfort. Výbava CC je bohatší než u odpovídajícího Passatu.
Paleta motorů obsahuje známé agregáty, vynechává však základní slabé motory, takže Passat CC svými jízdními výkony nezaostává za dynamickým vzhledem. Na druhou stranu, co se agility týče, určitě najdeme ve střední třídě vozy, které se do zatáček vrhají ochotněji. Nabídka benzinových motorů startuje na agregátu 1,8 TSI s výkonem 118 kW, druhým stupněm je 2,0 TSI s výkonem 147 kW. Špičkou je pak šestiválec 3,6 FSI s 220 kW, který s CC umí zrychlit na stovku za 5,6 sekundy. Vznětové motory zastupují čtyřválce 2,0 TDI. Základní má výkon 103 kW, lepší provedení pak 125 kW. Standardně mají všechny motory až na šestiválec manuální šestistupňovou převodovku. Nejsilnější motor má dvouspojkový automat DSG a také pohon všech kol 4MOTION se spojkou Haldex. Převodovka DSG byla k dispozici za příplatek i pro ostatní motory, pro přeplňovaný dvoulitr však až od roku 2009, do té doby tu byl klasický automat Tiptronic. Pohon všech kol šlo objednat navíc jen k motoru 2,0 TDI.
Výbava




Passat CC má o něco lepší výbavu než běžné modely, čímž je také ospravedlněna o něco vyšší cenovka. Standardem je šestice airbagů nebo duální klimatizace, krom základních modelů 1,8 TSI a 2,0 TDI i adaptivní podvozek. Příplatková výbava může být opravdu bohatá, takže je dobré si její konkrétní rozsah ověřit.
Design




Design je asi největším lákadlem VW Passat CC. Sázka na dynamický vzhled čtyřdveřového kupé se vyplatila, Passat CC vypadá opravdu lákavě a prémiově. Interiér má sice s běžným modelem spoustu společných prvků, ale i tady je vzhled sportovnější a mírně luxusnější.
Spotřeba




V Passatu CC najdeme běžnou sestavu koncernových jednotek. Nabídka se soustředí na silnější motory, což s sebou přináší také spíše vyšší spotřebu. V rámci třídy i výkonu motorů je spotřeba v pořádku, avšak silnější benzinové agregáty přece jen vyžadují lehce nadprůměrný přísun paliva. Turbodiesely jsou úsporné.
Jízdní vlastnosti




I když má Passat CC nižší a přikrčenější siluetu a dynamičtější vzhled, v praxi neztratil téměř nic ze svého komfortu i z celkové ovladatelnosti. Jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni, stabilita auta je příkladná. Jen v zatáčkách na absolutní špičku střední třídy CC trochu ztrácí, a to především v provedení se vznětovým motorem, které přináší výraznější nedotáčivost.
Bezpečnost




Passat CC se neobjevil v nárazových testech organizace Euro NCAP, přesto můžeme předpokládat, že bezpečnost bude na výborné úrovni. Vzhledem k totožné technice a v podstatě i stejné konstrukci jako u běžného Passatu je možné předpokládat, že by si mohl vůz vysloužit podobné pětihvězdičkové skóre.
Praktičnost




Praktičnost určitě není tou stránkou, která by u Passatu CC hrála velkou roli. Auto je především dynamický a stylový sedan s rysy kupé, čemuž víceméně odpovídá nabídka vnitřního prostoru. I zavazadlový prostor je trochu menší, hodnota 452 litrů je sice v rámci třídy spíše podprůměrná, avšak měla by zájemcům o vůz stačit.
Komfort




I přes sportovnější zaměření neztratil Passat CC nic z velmi dobrého jízdního komfortu. Ten je horší jen ve sportovním režimu adaptivního podvozku, který některé vozy mají. Mírně vyšší hlučnost ve vyšších rychlostech přinášejí bezrámová okna. Interiér jinak působí útulným dojmem, což trochu vynahrazuje menší množství místa.
Provozní náklady




Volkswagen Passat CC je z hlediska techniky běžný automobil, se kterým si poradí široká servisní síť. Podobně jako u běžného Passatu lze počítat s dobrou spolehlivostí, některé náhradní díly ovšem mohou být trochu dražší, a to i vzhledem k relativně mladému věku modelu.
Volkswagen Passat CC
Další vozy