OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Passat (2005–2014)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Prostornost a praktičnost

Široká nabídka verzí

Jistý a komfortní podvozek

Úsporné vznětové motory

Moderní aut. převodovka DSG

O vozidle

V roce 2005 se na trhu objevila zcela nová generace Volkswagenu Passat, která oproti té předchozí přinesla novou techniku a design. Přesto však zůstal zachován celkový charakter auta se všemi jeho přednostmi. Passat tak nadále platí za komfortního a prostorného pracanta. Generace B6 se v Česku mimo jiné proslavila i jako stíhací vůz dálniční policie. A v tomto úkolu pokračuje i inovovaná verze B7, která se představila v roce 2010. Ačkoli ji Volkswagen vydává za novou generaci, jde podobně jako u generace předchozí (tedy u typů B5 a B5.5) spíše jen o výraznější facelift – tentokrát se více měnil design než technika.

Passaty od roku 2005 do roku 2010 tak charakterizují světlomety se vcelku bohatým tvarováním, zatímco od roku 2010 se výrobce vrátil k celkově konzervativnějším tvarům. Ani mírné tvarové experimentování však oblibu modelu nijak neovlivnilo. Opět platí, že lze Passat vybírat v celé řadě provedení. Z karosářských variant je na výběr klasický sedan a combi Variant, k vybraným motorizacím je standardně nebo za příplatek dodáván pohon všech kol 4motion. Široká je i nabídka převodovek, základní motorizace mají pětistupňovou skříň, silnější modely pak šestistupňový manuál. U nejvýkonnějších pohonných jednotek je standardem dvouspojková převodovka DSG, kterou mohou za příplatek mít i některá další provedení. Možnosti uplatnění převodovek DSG se rozšířily právě po faceliftu v roce 2010. Tradičně bohaté jsou i možnosti výbavy, základem nabídky jsou tři stupně a k nim se přidává celá řada komfortních příplatkových doplňků. Novinkou generace B6 a B7 je také čtyřdveřové kupé Passat CC s nízkou siluetou a dynamičtějšími tvary. Tento model reaguje na stoupající oblibu podobně koncipovaných vozů a po inovaci v roce 2010 je již prodáván jen jako Volkswagen CC, což má zvýraznit jeho prémiové zaměření. Od roku 2011 se také Passat prodává v provedení Alltrack se zvýšenou světlou výškou.

Co se techniky týče, Passat nabízí širokou paletu motorů TDI a benzinových TSI. Z modernizovaného provedení po roce 2010 zmizely atmosférické motory, do té doby byl základem motor 1,6 FSI s relativně průměrným výkonem 85 kW. Oblíbenější volbou je přeplňovaný 1,8 TFSI se 118 kW a dvoulitr podobného provedení (147 kW). Aktuální provedení spoléhá v oblasti benzinových motorů na tři výkonové verze čtyřválce 1,4 TSI, přičemž ta prostřední (110 kW) umožňuje pohon na CNG. Špičkou nabídky je šestiválcové provedení R36 s 220 kW. U vznětových verzí byl základem nesmrtelný motor 1,9 TDI 77 kW, který byl po modernizaci nahrazen jednotkou 1,6 TDI o shodném výkonu. Motor 2,0 TDI pak přináší další dvě úrovně výkonu (103 a 125 kW, po modernizaci 130 kW). Jde o nejoblíbenější motorizaci v Passatu.

Výbava

Volkswagen Passat v provedeních B6 a B7 přináší i vcelku bohatou základní výbavu. Standardem se u všech verzí stala dvouzónová automatická klimatizace nebo šestice airbagů. Ke komfortním prvkům patří například i elektronická parkovací brzda (neuvolní se, dokud se řidič nepřipoutá) nebo startování pomocí tlačítka.

Design

Volkswagen Passat B6 přišel s trochu netradičním designem, který však sklidil u zákazníků úspěch. Celkově konzervativní tvary auta se podařilo oživit výraznější maskou chladiče a světlomety s bohatším tvarováním. I přesto se automobilka při modernizaci vrátila ke konzervativním tvarům. Spíše než kvůli nátlaku zákazníků to však bylo proto, aby model B7 zapadal do aktuálního designového směru Volkswagenu.

Spotřeba

V Passatech B6 a B7 v motorizacích jasně převládají přeplňované pohonné jednotky. U těch vznětových je nízká spotřeba tradiční, ovšem oproti předchozí generaci tu v praxi nedošlo k zásadním vylepšením. U benzinových motorů v praxi hodně záleží na jízdním stylu, především jednotka 1,4 TSI umí být hodně úsporná, ale s těžkou nohou u ní spotřeba výrazně stoupá.

Jízdní vlastnosti

Kombinace pohodlí a jistých jízdních vlastností je pro Volkswagen Passat zcela typická. Opět tak platí, že i přes komfortní odpružení je vedení vozu velice jisté a jízdní vlastnosti jsou nezáludné. Ke sportovním výkonům však Passat určitě nevybízí, byť jeho podvozek je dimenzován bohatě. Nejlépe se cítí na dálnicích, kde mu dlouhý rozvor dodává na stabilitě.

Bezpečnost

Od roku 2005 se může Volkswagen Passat chlubit špičkovým pětihvězdičkovým hodnocením v nárazových testech Euro NCAP. Auto je standardně vybavováno šesticí airbagů a stabilizací ESC. Propracovaná konstrukce kabiny zajišťuje minimální deformace prostoru pro posádku.

Praktičnost

I nejaktuálnější provedení Passatu se může chlubit velkým prostorem pro posádku i zavazadla. V interiéru i zavazadlovém prostoru jsou na tom provedení B6 a B7 prakticky stejně, byť oficiální technická data vypovídají o něčem jiném. Provedení B6 pojme podle údajů výrobce 485 litrů nákladu v provedení sedan a 513 jako combi, u B7 jsou tyto míry 565 a 603 litrů. Jenže jde o malý trik, zavazadlový prostor se nijak nezměnil, u nového provedení jen Volkswagen počítá i prostor pod podlážkou, kde je umístěna plnohodnotná rezerva. K rezervě se však ještě další náklad vejde, a proto je tento prostor praktický.

Komfort

Doslova obrovský vnitřní prostor a komfortní podvozek jsou typickými vlastnostmi Passatu. Auto navíc posádku hýčká řadou příjemných prvků výbavy, takže o skvělý dojem z pobytu na  palubě je postaráno. Opět platí, že výborná je i ergonomie vozu.

Provozní náklady

Volkswagen Passat je velmi běžný automobil, se kterým si poradí široká servisní síť. Vzhledem ke slušné spolehlivosti nejsou servisní náklady příliš vysoké, je ovšem nutné počítat s tím, že Passaty B6 a B7 jsou relativně nové a moderní vozy, takže ceny některých úkonů nebo náhradních dílů mohou být vysoké.

Názor odborníka

Passat je na tuzemském trhu už od sametové revoluce symbolem manažerského či podnikatelského úspěchu. Přitom na západ od našich hranic je Passat vcelku běžným spotřebním vozem a ve firemních flotilách jich tam slouží tisíce, aniž by jejich řidiči riskovali závistivé objetí vozu klíčem během nočního parkování před domem.

Uctívané TDI je snem mnoha českých zájemců o ojetinu a Passat B6 patří nyní k vůbec nejžádanějším modelům na plochách autobazarů. Vozy zakoupené jako nové v ČR s doloženými servisními záznamy jsou díky transparetní historii samozřejmě ceněné více. Na trhu jich je však poměrně málo, neboť v tuzemsku většinou při výběru nového vozu střední třídy nakonec zvítězil domácí Superb. A tak se není čemu divit, že je dnes Passat jednou z nejvíce dovážených ojetin.
Osvědčený slabší diesel 1,9 TDI se jeví jako ideální volba, neboť silnější dvoulitr nechvalně proslul řadou konstrukčních pochybení a následných vážných závad. Devatenáctistovka navíc na rozdíl od dvoulitru plní emisní normy i bez filtru pevných částic, který si s motory se vstřikováním PD příliš nerozumí. Asi jedinou větší investicí, která vozy s tímto motorem dříve či později čeká, bývá dvouhmotový setrvačník.
Nespornou výhodou je – stejně jako u ostatních koncernových vozů – dostupný servis. Údržbu i případné opravy zvládne v dnešní době snad každý automechanik a drtivou většinu náhradních dílů lze bez problému pořídit z druhovýroby.
Zatímco koupě starších Passatů B5 dnes připomíná spíše ruskou ruletu, popisovaná 6. generace je ještě relativně mladá, takže průměrná kvalita ojetin je na celkem solidní úrovni. Nicméně, jak bylo již zmíněno, mnoho ojetin pochází z dovozu, takže zvýšená ostražitost při výběru je rozhodně namístě – často mohou mít za sebou nejednu havárii a obvyklý nájezd 130 tisíc kilometrů možná svítí na jejich počítadlech už podruhé. Z lákavé koupě se klidně může vyklubat bývalý taxík, nebo dokonce rovnou auto s pozměněnými identifikátory. Proto není radno podceňovat důkladné prověření legálního původu vozu a kupující by měl vyžadovat dokumenty transparentně dokládající jeho historii.

Volkswagen Passat

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 35 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.