![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Dobré jízdní vlastnosti Nadprůměrná spolehlivost Velký a variabilní vnitřní prostor Komfortní nastupování Kvalitní zpracování Jízdní komfort |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/13596_430x0x75.jpg)
O vozidle
Největší změny se u inovovaného Golfu Plus staly pod kapotou. Základem je čtrnáctistovka s výkonem 59 kW, pak je šestnáctistovka s výkonem 75 kW. O svižnější svezení se postarají motory 1,4 TSI s výkonem 90 a 118 kW. Turbodiesely pak z počátku zastupoval jen turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 81 a 103 kW. Časem však došlo v nabídce k dalším změnám. Základní motory byly vyřazeny a nahrazeny agregátem 1,2 TSI ve verzích se 63 nebo 77 kW. Modernizovaný agregát TSI pak nabízí 90 nebo 103 kW (silnější má i verzi s vypínáním válců). Základem nabídky turbodieselů se stal motor 1,6 TDI o výkonu 77 nebo 81 kW ve verzi BlueMotion. Turbodiesel 2,0 TDI pak s výkonem 110 kW představuje špičku nabídky.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ačkoli je Golf Plus vcelku moderní vůz, výbava je spíš jen lehce nadprůměrná. Především u základních verzí museli zákazníci za řadu prvků připlácet, u verzí s lepšími motory je situace o hodně lepší. O opravdu dobře vybavené vozy není na trhu nouze.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Inovovaný Volkswagen Golf Plus odvozený od páté generace hatchbacku je elegantní rodinný crossover – jakýsi mix mezi hatchbackem a klasickým MPV. Jeho nadčasové tvary dodnes nestárnou. Zajímavé je, že v praxi je rozdíl ve vzhledu obou verzí větší než na obrázcích. Hodnotný je také interiér.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Modernizovaný Golf Plus vycházející ze šesté generace Golfu se může pochlubit vyváženější nabídkou pohonných jednotek. To se projevuje i na celkově nižší spotřebě paliva napříč modelovou řadou. Nadále platí, že spořivé jsou především turbodiesely, ale i jednotky TSI dovedou palivem příjemně šetřit.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Podvozek, který v podstatě vychází z páté generace Golfu, dává inovovanému modelu Plus jisté jízdní vlastnosti. Kvůli o něco vyšší hmotnosti je přitvrzen, avšak zachovává dobrý komfort. V zatáčkách sice dochází k trochu větším náklonům, avšak ovladatelnost auta je stále velmi dobrá. Jen se tu více projevuje nedotáčivost.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Ani inovovaný Volkswagen Golf Plus sám o sobě nárazovými testy Euro NCAP neprošel. Ovšem vzhledem ke konstrukci velmi blízké klasickému Golfu páté a šesté generace lze očekávat, že by se pětihvězdičkové skóre tímto hatchbackem získané mohlo vztahovat i na zvýšenou verzi Plus.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Vyšší stavba karoserie Golfu Plus má přinést především podstatně větší praktičnost. A je to tak, interiér je prostornější a mnohem variabilnější než u hatchbacku. Na zadních sedadlech je díky vzpřímenějšímu sezení před koleny místa jako v mnohých autech vyšší střední třídy. Místa nad hlavou je samozřejmě také dostatek. Zavazadlový prostor pojme 395 litrů nákladu a je příjemně variabilní. Má dvojitou podlahu, sedadla jsou dělená v poměru 2 : 1 a po sklopení vytvoří rovnou ložnou plochu. Dají se nezávisle posouvat a naklápět, což je opět další specialita.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Podvozek Golfu Plus byl oproti hatchbacku trochu přitvrzen, aby reflektoval vyšší hmotnost této verze. Jízdní komfort přesto zůstal na velmi dobré úrovni, navíc je tu vylepšen dostatkem prostoru pro posádku a velmi pohodlnými sedadly s komfortní pozicí sezení. Ke kladům můžeme připočítat také velmi dobré odhlučnění.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Vzhledem k úsporným motorům jsou běžné provozní náklady VW Golf Plus na příznivé úrovni. Ovšem vyšší jsou náklady na náhradní díly a servis. Je to dáno celkově vyššími cenami dílů a služeb v servisní síti VW a také stářím automobilu, jehož technika je často stále v aktuálním provedení.