Proč koupit |
---|
Dobré jízdní vlastnosti Nadprůměrná spolehlivost Velký a variabilní vnitřní prostor Komfortní nastupování Kvalitní zpracování Jízdní komfort |
O vozidle
Největší změny se u inovovaného Golfu Plus staly pod kapotou. Základem je čtrnáctistovka s výkonem 59 kW, pak je šestnáctistovka s výkonem 75 kW. O svižnější svezení se postarají motory 1,4 TSI s výkonem 90 a 118 kW. Turbodiesely pak z počátku zastupoval jen turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 81 a 103 kW. Časem však došlo v nabídce k dalším změnám. Základní motory byly vyřazeny a nahrazeny agregátem 1,2 TSI ve verzích se 63 nebo 77 kW. Modernizovaný agregát TSI pak nabízí 90 nebo 103 kW (silnější má i verzi s vypínáním válců). Základem nabídky turbodieselů se stal motor 1,6 TDI o výkonu 77 nebo 81 kW ve verzi BlueMotion. Turbodiesel 2,0 TDI pak s výkonem 110 kW představuje špičku nabídky.
Výbava
Ačkoli je Golf Plus vcelku moderní vůz, výbava je spíš jen lehce nadprůměrná. Především u základních verzí museli zákazníci za řadu prvků připlácet, u verzí s lepšími motory je situace o hodně lepší. O opravdu dobře vybavené vozy není na trhu nouze.
Design
Inovovaný Volkswagen Golf Plus odvozený od páté generace hatchbacku je elegantní rodinný crossover – jakýsi mix mezi hatchbackem a klasickým MPV. Jeho nadčasové tvary dodnes nestárnou. Zajímavé je, že v praxi je rozdíl ve vzhledu obou verzí větší než na obrázcích. Hodnotný je také interiér.
Spotřeba
Modernizovaný Golf Plus vycházející ze šesté generace Golfu se může pochlubit vyváženější nabídkou pohonných jednotek. To se projevuje i na celkově nižší spotřebě paliva napříč modelovou řadou. Nadále platí, že spořivé jsou především turbodiesely, ale i jednotky TSI dovedou palivem příjemně šetřit.
Jízdní vlastnosti
Podvozek, který v podstatě vychází z páté generace Golfu, dává inovovanému modelu Plus jisté jízdní vlastnosti. Kvůli o něco vyšší hmotnosti je přitvrzen, avšak zachovává dobrý komfort. V zatáčkách sice dochází k trochu větším náklonům, avšak ovladatelnost auta je stále velmi dobrá. Jen se tu více projevuje nedotáčivost.
Bezpečnost
Ani inovovaný Volkswagen Golf Plus sám o sobě nárazovými testy Euro NCAP neprošel. Ovšem vzhledem ke konstrukci velmi blízké klasickému Golfu páté a šesté generace lze očekávat, že by se pětihvězdičkové skóre tímto hatchbackem získané mohlo vztahovat i na zvýšenou verzi Plus.
Praktičnost
Vyšší stavba karoserie Golfu Plus má přinést především podstatně větší praktičnost. A je to tak, interiér je prostornější a mnohem variabilnější než u hatchbacku. Na zadních sedadlech je díky vzpřímenějšímu sezení před koleny místa jako v mnohých autech vyšší střední třídy. Místa nad hlavou je samozřejmě také dostatek. Zavazadlový prostor pojme 395 litrů nákladu a je příjemně variabilní. Má dvojitou podlahu, sedadla jsou dělená v poměru 2 : 1 a po sklopení vytvoří rovnou ložnou plochu. Dají se nezávisle posouvat a naklápět, což je opět další specialita.
Komfort
Podvozek Golfu Plus byl oproti hatchbacku trochu přitvrzen, aby reflektoval vyšší hmotnost této verze. Jízdní komfort přesto zůstal na velmi dobré úrovni, navíc je tu vylepšen dostatkem prostoru pro posádku a velmi pohodlnými sedadly s komfortní pozicí sezení. Ke kladům můžeme připočítat také velmi dobré odhlučnění.
Provozní náklady
Vzhledem k úsporným motorům jsou běžné provozní náklady VW Golf Plus na příznivé úrovni. Ovšem vyšší jsou náklady na náhradní díly a servis. Je to dáno celkově vyššími cenami dílů a služeb v servisní síti VW a také stářím automobilu, jehož technika je často stále v aktuálním provedení.