OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Fox (2006–2009)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Dobrý vnitřní prostor

Dobré odhlučnění

Solidní jízdní vlastnosti

Nízké provozní náklady

O vozidle

Volkswagen Fox navázal na evropském trhu v roce 2006 na malý model Lupo. Zatímco Lupo byl model vyvinutý v německé režii, Fox má původ v Brazílii. Proto je na první pohled jednodušší, avšak zároveň účelnější. V segmentu nejmenších vozů patří k těm největším, ostatně napovídá to i vnější design – Fox je na poměry třídy relativně bachratý a vysoký vůz, což má pozitivní vliv na vnitřní prostor. Ten je přístupný bohužel výhradně dvojicí dveří a výklopným víkem zavazadlového prostoru. Uvnitř auta je překvapivě dobré množství místa, podílí se na tom i fakt, že je Fox čtyřmístný, podobně jako řada dalších vozů kategorie. Mezi zadní sedadla se vešly držáky na pití, což je příjemný detail. Celkově si však sedadla nevyslouží velkou pochvalu, u konkurenčních aut najdeme možná pohodlnější. Interiér Foxu je vcelku jednoduše řešený, najdeme tu řadu prvků a ovladačů z koncernových vozů – základ palubní desky pochází z modelu Polo, což znamená kvalitní použité materiály i dobré zpracování. To však není perfektní ve všech případech – především karosářské díly jsou vyrobeny mnohdy s různorodým slícováním, což prozrazuje původ vozu na trhu s větší cenovou senzitivitou. 
 
Tento původ prozrazuje i výbava auta – ta základní není moc bohatá, chybí v ní například i posilovač řízení. Na druhou stranu, třeba ABS a dvojice airbagů jsou standardem. Nechybí ani trojblik a jiné moderní funkce. Fox je příjemně obratným vozem, který v městské džungli bude snadno kličkovat. A to i díky přesnému řízení a dobrým jízdním vlastnostem. Ty jsou dány podvozkem, který je společný třeba se soudobou Fabií nebo Polem. Mezi malými automobily je to tedy opět dospělejší řešení. Jízdní vlastnosti Foxu jsou tedy velmi jisté, a to i přes výraznější náklony auta v zatáčkách. Stopu drží velmi dobře a překvapivě i na dálnici ve vysokých rychlostech je jeho směrová stabilita nadstandardní. Auto není ani přes vyšší stavbu přehnaně citlivé na boční vítr a i celkové odhlučnění potěší.
 
V našich končinách se Fox nabízel s jedinou, českým motoristům důvěrně známou pohonnou jednotkou. Jde o tříválec 1,2 HTP s výkonem 40 kW. Na malé auto je to výkon relativně dostatečný, Fox těží především z dobré pružnosti motoru. Ani s dálničním tempem nemá problém. Motor se tu podařilo utlumit trochu lépe než ve Fabii, jeho spotřeba je o něco nižší, nicméně opět dost závislá na jízdním stylu. Na některých evropských trzích se Fox prodával i se silnějším motorem 1,4 s výkonem 55 kW nebo také s turbodieselem 1,4 TDI o výkonu 51 kW. Později dostal model modernizované provedení motoru HTP s výkonem 44 kW, ani toto provedení se však na český trh nedostalo. 

Výbava

Podobně jako u většiny malých aut, i výbava Foxu je dost základní. Najdeme v ní dva airbagy a ABS, chybí třeba i posilovač řízení. Za něj, stejně jako za spoustu dalších prvků se však dalo připlatit. Takže je dobré si konkrétní výbavu auta ověřit. 

Design

Volkswagen Fox je jednoduše řešený a elegantní automobil segmentu nejmenších vozů. Jeho design je především účelný, na druhou stranu pro Volkswagen také typicky nadčasový. Oproti soupeřům ve třídě je Fox mohutnější a působí o trochu dospělejším dojmem, tento pocit může zesílit v interiéru, který používá prvky většího modelu Polo. 

Spotřeba

V našich podmínkách se setkáme s VW Fox prakticky výhradě v provedení se známým tříválcem 1,2 HTP ve verzi s výkonem 40 kW. Pružný agregát umí jezdit úsporně, ovšem jak známe z Fabie, je také citlivější na zacházení. Ve třídě nejmenších vozů je Fox jedním z největších aut. Se základní hmotností 978 kilogramů je o něco lehčí než Fabia, což pomůže držet spotřebu v rozumnějších mezích. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti patří k přednostem Foxu. Je to díky podvozku, který vychází z větších modelů. Fox totiž používá shodnou techniku jako Polo nebo Fabia, takže celkově působí dospělejším dojmem. Zatáčí ochotně, byť se při tom více naklání, na dálnici dobře drží stopu i ve vyšších rychlostech. 

Bezpečnost

V nárazových testech organizace Euro NCAP si v roce 2005 VW Fox vysloužil solidní čtyřhvězdičkové hodnocení. Vzhledem k tomu, že od té doby již nějaká doba uplynula a že bezpečnostní výbava je vcelku standardní, bude dnes Fox patřit jen k průměrně bezpečným autům své třídy. 

Praktičnost

Mezi malými auty má VW Fox jeden z největších interiérů, je to dáno mimo jiné použitou podvozkovou platformou. I tak je to čtyřmístný vůz, což není v této třídě nic neobvyklého. Zavazadlový prostor má solidní objem 260 litrů. Praktičnost snižuje snad jen fakt, že Fox je k dispozici jenom jako třídveřový. 

Komfort

Fox se může pochlubit také docela dobrým jízdním komfortem. Odpružení zvládá filtraci nerovností v rámci možností dobře, příjemným překvapením je také celkové odhlučnění auta. Tříválec je sice v otáčkách slyšet, avšak je tu lépe utlumen než v soudobé Fabii. 

Provozní náklady

Provozní náklady Foxu zůstanou v relativně rozumných mezích. Je to vcelku jednoduché auto s docela úsporným motorem – byť je tříválec docela náchylný na jízdní styl. Mezi Volkswageny však jistě jde o model s nejnižšími náklady na provoz, v dané třídě však budou i finančně méně náročná auta. 



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.