Proč koupit |
---|
Atraktivní design
Široká nabídka verzí
Jistý a komfortní podvozek
Úsporné vznětové motory |
O vozidle
V roce 2012 prošel Volkswagen Passat CC jako poslední model z řady faceliftem, který mu přinesl méně komplikovanou tvář současných Volkswagenů. K celku dynamického auta pasuje tento nový vzhled možná ještě lépe než předchozí provedení. Volkswagen se zároveň s faceliftem rozhodl změnit jméno auta a model v podstatě osamostatnit. Teď už se tedy čtyřdveřové kupé jmenuje pouze CC, označení Passat z názvu zmizelo. To má naznačit krok k ještě prémiovějšímu zaměření inovovaného modelu. Inovované čtyřdveřové kupé stále zůstává na trhu vcelku osamoceným modelem, podobně zaměřených aut je v dané třídě stále minimum. Snad jen nový Mercedes CLA může být soupeřem, byť ten má techniku kompaktního modelu a přitom vyšší cenovku. V praxi ovšem třídní původ techniky nehraje příliš roli, a tak má CLA k CC asi nejblíže ze všech vozů.
Vzhled CC opět kombinuje typické rysy běžného Passatu s nízkou a dynamickou siluetou. Oproti předchozímu provedení tu pochopitelně zůstala zachována třeba i bezrámová okna, která ovšem znamenají mírně zvýšenou hlučnost při vyšších rychlostech. Nízká silueta také trochu omezuje vnitřní prostor, který je menší a útulnější než u běžného Passatu. Na druhou stranu, VW tu změnil i pozici sezení, takže rozdíly nejsou tak dramatické. Vzadu však přece jenom vyšší cestující budou častěji v kontaktu s čalouněním stropu. Menší praktičnost oproti normálnímu Passatu však bude v cílové skupině vadit málokomu, stylovější design je jednoznačnou předností.
Faceliftovaný model klade ještě větší důraz na prémiovější provedení interiéru. Palubní deska je sice nadále stará známá, stejně jako volant i celá řada dalších prvků, ovšem v základu tu najdeme více estetických doplňků, které má Passat za příplatek. V CC jsou už v základu použity luxusnější materiály a například zcela nová sportovnější sedadla. Interiér se opět vyznačuje příkladnou ergonomií a výborným zpracováním, které odpovídá zaměření vozu. Jízdní projev CC se příliš nezměnil. Nadále platí, že je CC o trochu agilnější než Passat, přitom neztratil nic z výborného komfortu. Adaptivní podvozek mají tentokrát standardně modely s výkonem od 130 kW. Výbava je ještě o něco bohatší než u modelu před faceliftem.
Paleta motorů se bezprostředně po faceliftu nejprve příliš nezměnila. Nabídka benzinových motorů startuje na agregátu 1,8 TSI s výkonem 118 kW, druhým stupněm je 2,0 TSI s výkonem 147 kW. Špičkou je pak šestiválec 3,6 FSI s 220 kW, který s CC umí zrychlit na stovku za 5,6 sekundy. Turbodiesely pak opět zastupuje dvoulitr TDI s výkony 103 a 125 kW. Ovšem už o rok později v nabídce přece jen došlo ke změnám. Základním motorem se stal agregát 1,4 TSI, který má stejný výkon jako předtím osmnáctistovka – tedy 118 kW. Dvoulitrové TSI posílilo na 155 kW, šestiválec zůstal shodný. Turbodiesel si nadále ponechal objem dvou litrů a v základu i výkon 103 kW. Silnější verze však posílila na 130 kW. Většina modelů může opět mít dvouspojkovou převodovku DSG, výjimkou je kombinace slabšího TDI s pohonem všech kol. Naopak šestiválec a silnější TDI s pohonem všech kol mají výhradně ústrojí DSG.
Výbava
Volkswagen CC má o něco lepší výbavu než běžné modely, čímž je také ospravedlněna o něco vyšší cenovka. Po faceliftu je výbava ještě o kousek lepší než před ním. Standardem je šestice airbagů nebo duální klimatizace, modely s výkonem 130 a více kW mají i adaptivní podvozek. Příplatková výbava může být opravdu bohatá, takže je dobré si její konkrétní rozsah ověřit.
Design
S faceliftem dostal model CC krom kratšího jména i o něco dynamičtější vzhled. Maska chladiče i zadní světlomety jsou jednodušší než u modelu před faceliftem, ovšem celkově působí hodnotnějším a sportovnějším dojmem. Interiér se posunul k ještě luxusnějšímu pojetí.
Spotřeba
V modelu CC najdeme běžnou sestavu koncernových jednotek. Nabídka se soustředí na silnější motory, což s sebou opět přináší také spíše vyšší spotřebu. V rámci třídy i výkonu motorů je spotřeba v pořádku, avšak silnější benzinové agregáty přece jen vyžadují lehce nadprůměrný přísun paliva. Turbodiesely jsou úsporné.
Jízdní vlastnosti
I když má Volkswagen CC nižší a přikrčenější siluetu a dynamičtější vzhled, v praxi neztratil téměř nic ze svého komfortu i z celkové ovladatelnosti. Jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni, stabilita auta je příkladná. Jen v zatáčkách na absolutní špičku střední třídy CC trochu ztrácí, a to především v provedení se vznětovým motorem, které přináší výraznější nedotáčivost.
Bezpečnost
Ani inovovaný model CC se neobjevil v nárazových testech organizace Euro NCAP, přesto můžeme předpokládat, že bezpečnost bude na výborné úrovni. Vzhledem k totožné technice a v podstatě i stejné konstrukci jako u běžného Passatu je možné předpokládat, že by si mohl vůz vysloužit podobné pětihvězdičkové skóre.
Praktičnost
Praktičnost určitě není tou stránkou, která by u Volkswagenu CC hrála velkou roli. Auto je především dynamický a stylový sedan s rysy kupé, čemuž víceméně odpovídá nabídka vnitřního prostoru. I zavazadlový prostor je trochu menší, hodnota 452 litrů je sice v rámci třídy spíše podprůměrná, avšak měla by zájemcům o vůz stačit.
Komfort
I přes sportovnější zaměření neztratil Volkswagen CC nic z velmi dobrého jízdního komfortu. Ten je horší jen ve sportovním režimu adaptivního podvozku, který některé vozy mají. Mírně vyšší hlučnost ve vyšších rychlostech přináší bezrámová okna. Interiér jinak působí útulným dojmem, což trochu vynahrazuje menší množství místa.
Provozní náklady
Volkswagen CC je z hlediska techniky běžný automobil, se kterým si poradí široká servisní síť. Podobně jako u běžného Passatu lze počítat s dobrou spolehlivostí, některé náhradní díly ovšem mohou být trochu dražší, a to i vzhledem k relativně mladému věku modelu.
Volkswagen CC
Další vozy