Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Praktičnost Jízdní komfort Široká nabídka verzí Úsporné motory Dobré jízdní vlastnosti |
O vozidle
Volkswagen Caddy je tradičním zástupcem menších pick-upů, praktických vozů pro živnostníky a drobné podnikatele. Generace vyráběná v letech 1996–2004 byla ještě klasickým vozem této třídy a nešlo o auto, které by spadalo do kategorie vozů pro volný čas, tento fakt napravilo teprve provedení uvedené v roce 2003. To se tak mohlo naplno pustit do souboje s Citroënem Berlingo, Peugeotem Partner a Renaultem Kangoo, vozy, které kategorii osobních dodávek přinesly vysokou popularitu. Caddy je v dané kategorii automobilem s jedněmi z úplně nejširších voleb na trhu. Existuje v užitkových i čistě osobních verzích, osobní varianta se pozná podle přídomku Life v názvu. Osobní verze se začala vyrábět o rok později, tedy v roce 2004. Obě varianty lze mít v klasické verzi i ve verzi s prodlouženou karoserií. Ta nese označení Maxi a ve výrobě byla od roku 2008. Užitková verze může mít dvě řady sedadel, osobní Maxi Life dokonce tři. Osobní a užitkové provedení se liší vnějším vzhledem, pracovně zaměřená provedení jsou jednodušší a mají praktičtější oplastování, osobní verze mají elegantnější a luxusnější design. Podobně se výrazněji liší provedení interiéru, Caddy v osobní verzi je civilizovanější, ale přece jenom nedovede zcela kompletně zakrýt užitkový původ vozu. Interiér vozu a jeho provedení se výrazně vylepšily s faceliftem, který přišel v roce 2010. Auto dostalo tvář odpovídající aktuálnímu provedení Volkswagenů a je celkově opět bližší osobním vozům.
Ostatně, osobním autům se hodně blíží i technika. Caddy totiž technicky vychází z modelu Touran, který používá prodlouženou platformu páté generace Volkswagenu Golf. Proto má Caddy na danou třídu vozů nadstandardně dobré jízdní vlastnosti. Pod kapotou Caddy můžeme nalézt velmi širokou paletu motorů. Ta se navíc postupně s věkem automobilu dost proměňovala s tím, jak Volkswagen uváděl nové generace jednotek na trh. Základem je čtrnáctistovka s výkonem 55 nebo 59 kW, která je pro pohon užitkového auta trochu slabá. Další benzinová verze, 1,6 s výkonem 75 kW, už je na tom o něco lépe. Dvoulitr s výkonem 80 kW také nevypadá příliš lákavě, tato jednotka je ovšem upravena pro pohon na zemní plyn (CNG), a proto může být pro mnohé atraktivní. Paleta dieselových motorů je ještě širší. Základem jsou motory nepřeplňované – nejprve 1,9 SDI s výkonem 51 kW, později 2,0 SDI se stejným výkonem. Jde o vysoce trvanlivé motory s příliš slabým výkonem. Devatenáctistovka TDI začínala na výkonu 55 kW, k dispozici byla i varianta se 77 kW. Přeplňovaný dvoulitr TDI disponuje výkonem 103 kW.
U vozů mladšího data výroby se můžeme setkat i s dalšími motory. Například se zážehovým 1,2 TSI s výkonem 63 nebo 77 kW, který je svým charakterem zajímavou volbou pro osobní verzi, pokud uživatel nepočítá s jejím plným vytěžováním. Spotřeba motoru je totiž náchylná na jízdní styl a zatížení. Devatenáctistovka TDI postupně zmizela z nabídky, nahradil ji motor 1,6 TDI o výkonu 55 kW, dalším stupněm je 75 kW. Dvoulitrové TDI lze mít také v provedení s výkonem 81 kW, verze se vznětovým dvoulitrem mohou mít pohon všech kol, pro nejvyšší verze je k dispozici i verze s výkonem 125 kW.
Výbava
Užitkové vozy nebývají často příliš bohatě vybaveny, Volkswagen Caddy je v tomto směru trochu výjimkou. Především v osobních verzích lze mít i hodně dobrou výbavu, na druhou stranu za tu si nechal Volkswagen řádně zaplatit, takže na trhu ojetých vozů je dobré se výběru výbavy trochu více věnovat.
Design
Volkswagen Caddy je jednou ze vzhledově nejdůstojnějších osobních dodávek. Ani užitková varianta nevypadá špatně, ta osobní se tváří spíše jako rodinné MPV. Vzhled osobních verzí je jednoduchý a nadčasový, drobné výtky však můžeme mít ke zpracování a vzhledu interiéru, kde se občas užitkový původ projeví.
Spotřeba
Pod kapotou může mít Volkswagen Caddy opravdu úsporné motory. Dieselové jsou pochopitelně z hlediska hospodárnosti lepší volbou, špatně si však tentokrát nevedou ani benzinové jednotky. Pro osobní varianty mohou být zajímavou alternativou jednotky TSI, jejich spotřeba však umí dost kolísat v závislosti na jízdním stylu. Hospodárnou variantou může být také dvoulitr s pohonem na CNG.
Jízdní vlastnosti
Technicky vychází Volkswagen Caddy z platformy páté generace Volkswagenu Golf, jen je vše přizpůsobeno vyšším zatížením a původně užitkovému charakteru vozu. Na druhou stranu však použitá technika znamená, že jízdní vlastnosti Caddy patří k tomu absolutně nejlepšímu ve třídě.
Bezpečnost
Caddy dostal v nárazových testech Euro NCAP hodnocení čtyř hvězdiček. Na užitkový vůz je to velmi dobrý výkon, který je podpořen jak bezpečnými jízdními vlastnostmi, tak vcelku bohatou bezpečnostní výbavou.
Praktičnost
Volkswagen Caddy patří k největším vozům své kategorie. Tím pádem také k nejprostornějším. Posádka má opravdu dostatek místa ve všech směrech, platí to i pro sedmimístnou variantu, kde se jen trochu komplikovaněji nastupuje do třetí řady. Užitkové combi Caddy pojme ohromných 920 litrů nákladu, civilizovanější osobní provedení 750 litrů. Sklápěním sedadel pochopitelně objem vzroste, u osobní verze až na 2850 litrů, užitková pobere 3200 litrů nákladu. Verze Maxi je v osobním provedení standardně sedmimístná a zavazadlový prostor pojme stále skvělých 530 litrů zavazadel.
Komfort
Caddy poskytuje posádce opravdu solidní komfort. Velmi pohodlná jsou sedadla a i samotné odpružení podvozku zvládá filtraci nerovností velmi dobře. Dojmy může drobně kazit jen trochu stroze působící interiér.
Provozní náklady
Volkswageny patří ke spolehlivým vozům a v podstatě to platí i pro Caddy, tentokrát však spíše v rámci třídy. Mezi běžnými osobními vozy patří spíše k průměru. I tak se budou provozní náklady držet na rozumné úrovni, především nízká spotřeba paliva široké palety motorů potěší.