OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Toyota Prius (2009–2016)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Nízká spotřeba

Ekologický provoz

Tichá běžná jízda

Dobrý vnitřní prostor

Image technické novinky

O vozidle

Třetí generace Toyoty Prius se objevila v době, kdy hybridní Toyota začala pomalu ztrácet svou výlučnost. Na trhu je hybridních vozů čím dál více a i v kompaktní kategorii jich přibývá. Dokazuje to například i hybridní provedení běžného modelu nižší střední třídy Auris. Toyota se však stále Prius rozhodla ponechat jakožto nositele technologické a ekologické image, u třetí generace k tomu přidala i oproti těm předchozím o mnoho povedenější design. Základní tvarové rysy hatchbacku s vysokou, strmou zádí a pozvolna klesajícím zadním sklem zůstaly sice zachovány, celkově ovšem tvary auta působí podstatně vyváženějším a elegantnějším dojmem. Prius stále působí trochu futuristicky, tentokrát už to ovšem není futurismus za každou cenu. Některé detaily můžeme označit dokonce za líbivé a Prius působí při detailnějším zkoumání až překvapivě sympatickým dojmem. Bohužel stejný dojem nevyvolává interiér. Ten stále hraje na futurističtější notu a třeba použité materiály zůstávají pod průměrem dané kategorie. Tady se vlastně Prius kupředu příliš neposunul. Zlepšení se dočkala nabídka místa pro cestující i zavazadla. Dlouháni sice vzadu jásat nebudou, ale i pro lehce nadprůměrně vzrostlého cestujícího je tu místa dost – řeč je o místě nad hlavou, pro kolena ho měla dostatek už předchozí generace. Do zavazadlového prostoru se pak vejde 446 litrů, což je vcelku solidní hodnota.
 
Prius se mezigeneračně zlepšil i v jízdním projevu. Tuhý podvozek s omezenou schopností tlumit nerovnosti tu sice zůstává, avšak řízení už nepůsobí tak gumově a necitlivě. Ne, nečekejte sportovní projev, řízení je stále docela odtažité, ale auto se s ním docela dobře ovládá, celkově je Prius třetí generace agilnější a jistější v zatáčkách. Trochu necitlivě se dávkují brzdy, což je dáno i vysokou mírou rekuperace energie při brzdění.
 
I hybridní ústrojí se dočkalo vylepšení. Nově má kombinovaný výkon rovných 100 kW, na kterých se podílí čtyřválec 1,8 VVT-i s výkonem 73 kW (opět pracující v Atkinsonově cyklu) a elektromotor o výkonu 60 kW. Výrobce udává kombinovanou spotřebu pouhé 4 litry na 100 kilometrů a je pravdou, že při šetrném stylu jízdy není problém se k této hodnotě přiblížit. Přitom dynamika je solidní, stovku zvládne hybrid za 10,4 sekundy. Od roku 2012 je Prius k dispozici i v provedení plug-in hybrid s většími akumulátory. Ty lze dobíjet i doma ze zásuvky, čistě na elektřinu pak auto ujede až 20 km, a to s maximem 100 km/h. Baterie však trochu ubraly ze zavazadlového prostoru, ten tak pojme 400 litrů nákladu. 

Výbava

Opět platí, že Toyota Prius má spoustu moderních prvků výbavy. I ta základní je velmi bohatá, je v ní sedm airbagů, automatická klimatizace, head-up displej, stop-start systém a řada dalších vymožeností. Vyšší verze Sol a Premium pak přináší ještě větší sadu moderních prvků. 

Design

Toyota přisoudila i třetí generaci hybridu Prius roli nositele image technického pokroku a ekologie. Tentokrát k tomu ovšem přidává i o mnoho povedenější design. Základní tvarové rysy hatchbacku s vysokou, strmou zádí a pozvolna klesajícím zadním sklem zůstaly sice zachovány, celkově ovšem tvary auta působí podstatně vyváženějším a elegantnějším dojmem. Některé detaily můžeme označit dokonce za líbivé a Prius působí při detailnějším zkoumání až překvapivě sympatickým dojmem. Bohužel stejný dojem nevyvolává interiér. Ten stále hraje na futurističtější notu a třeba použité materiály zůstávají pod průměrem dané kategorie.  

Spotřeba

U třetí generace Toyoty Prius se opět podařilo snížit spotřebu paliva, a to i přes celkové navýšení výkonu pohonné soustavy. Prius tak tentokrát už definitivně dovede jezdit úsporněji než moderní turbodiesely. Ještě více paliva může uspořit verze plug-in hybrid, ta je však vzhledem k vysoké ceně poměrně vzácná. 

Jízdní vlastnosti

Oproti předchozímu provedení se podařilo u třetí generace Toyoty Prius naladit podvozek tak, že je mnohem jistější a čitelnější ve svém chování. Celková ovladatelnost auta se zlepšila, a to i přes stále poměrně odtažité řízení. Jízdní vlastnosti tak můžeme považovat za klad vozu. 

Bezpečnost

Vysoké známky si Prius vysloužil v oblasti bezpečnosti. Třetí generace prošla crashtesty organizace Euro NCAP v roce 2009 a získala již podle modernějších metodik pětihvězdičkové hodnocení. To by i díky vysoké úrovni ochrany chodců autu zůstalo i podle přísnějších pravidel pro rok 2013. Bohatá je pochopitelně i bezpečnostní výbava. 

Praktičnost

Zlepšení se dočkala nabídka místa pro cestující i zavazadla. Dlouháni sice vzadu jásat nebudou, ale i pro lehce nadprůměrně vzrostlého cestujícího je tu místa dost – řeč je o místě nad hlavou, pro kolena ho měla dostatek už předchozí generace. Do zavazadlového prostoru se pak vejde 446 litrů, což je vcelku solidní hodnota. Plug-in hybridní verze pojme kvůli větším akumulátorům jen 400 litrů. 

Komfort

Jízdní komfort zůstává stinnou stránkou Toyoty Prius. Opět se na tom podepisuje tuhé odpružení, které nedovoluje dobře filtrovat nerovnosti vozovek a také zvukový projev spalovacího motoru v případě zátěže. Překvapivě se ozývá také hluk od pneumatik, naopak aerodynamický hluk je opět minimální. 

Provozní náklady

I pro třetí generaci Toyoty Prius platí, že jde o mimořádně spolehlivý automobil, který se do servisu krom pravidelných prohlídek podívá jen výjimečně. V kombinaci s nízkou spotřebou to znamená opravdu nízké provozní náklady. 

Toyota Prius



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 60 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.