




Proč koupit |
---|
Nízká spotřeba Ekologický provoz Tichá běžná jízda Dobrý vnitřní prostor Image technické novinky |

O vozidle
Výbava




Opět platí, že Toyota Prius má spoustu moderních prvků výbavy. I ta základní je velmi bohatá, je v ní sedm airbagů, automatická klimatizace, head-up displej, stop-start systém a řada dalších vymožeností. Vyšší verze Sol a Premium pak přináší ještě větší sadu moderních prvků.
Design




Toyota přisoudila i třetí generaci hybridu Prius roli nositele image technického pokroku a ekologie. Tentokrát k tomu ovšem přidává i o mnoho povedenější design. Základní tvarové rysy hatchbacku s vysokou, strmou zádí a pozvolna klesajícím zadním sklem zůstaly sice zachovány, celkově ovšem tvary auta působí podstatně vyváženějším a elegantnějším dojmem. Některé detaily můžeme označit dokonce za líbivé a Prius působí při detailnějším zkoumání až překvapivě sympatickým dojmem. Bohužel stejný dojem nevyvolává interiér. Ten stále hraje na futurističtější notu a třeba použité materiály zůstávají pod průměrem dané kategorie.
Spotřeba




U třetí generace Toyoty Prius se opět podařilo snížit spotřebu paliva, a to i přes celkové navýšení výkonu pohonné soustavy. Prius tak tentokrát už definitivně dovede jezdit úsporněji než moderní turbodiesely. Ještě více paliva může uspořit verze plug-in hybrid, ta je však vzhledem k vysoké ceně poměrně vzácná.
Jízdní vlastnosti




Oproti předchozímu provedení se podařilo u třetí generace Toyoty Prius naladit podvozek tak, že je mnohem jistější a čitelnější ve svém chování. Celková ovladatelnost auta se zlepšila, a to i přes stále poměrně odtažité řízení. Jízdní vlastnosti tak můžeme považovat za klad vozu.
Bezpečnost




Vysoké známky si Prius vysloužil v oblasti bezpečnosti. Třetí generace prošla crashtesty organizace Euro NCAP v roce 2009 a získala již podle modernějších metodik pětihvězdičkové hodnocení. To by i díky vysoké úrovni ochrany chodců autu zůstalo i podle přísnějších pravidel pro rok 2013. Bohatá je pochopitelně i bezpečnostní výbava.
Praktičnost




Zlepšení se dočkala nabídka místa pro cestující i zavazadla. Dlouháni sice vzadu jásat nebudou, ale i pro lehce nadprůměrně vzrostlého cestujícího je tu místa dost – řeč je o místě nad hlavou, pro kolena ho měla dostatek už předchozí generace. Do zavazadlového prostoru se pak vejde 446 litrů, což je vcelku solidní hodnota. Plug-in hybridní verze pojme kvůli větším akumulátorům jen 400 litrů.
Komfort




Jízdní komfort zůstává stinnou stránkou Toyoty Prius. Opět se na tom podepisuje tuhé odpružení, které nedovoluje dobře filtrovat nerovnosti vozovek a také zvukový projev spalovacího motoru v případě zátěže. Překvapivě se ozývá také hluk od pneumatik, naopak aerodynamický hluk je opět minimální.
Provozní náklady




I pro třetí generaci Toyoty Prius platí, že jde o mimořádně spolehlivý automobil, který se do servisu krom pravidelných prohlídek podívá jen výjimečně. V kombinaci s nízkou spotřebou to znamená opravdu nízké provozní náklady.