Proč koupit |
---|
Výborné terénní vlastnosti Dobrá výbava Komfortní odpružení Spolehlivost a výjimečná trvanlivost |
O vozidle
S tou si vcelku dobře poradí silné motory. Nejobvyklejší pohonnou jednotkou je třílitrový turbodiesel D-4D. Ten má v prvních modelech výkon 120 kW a velkému SUV dodává rozumnou dynamiku. Novější provedení pak posílila na o něco lepších 127 kW a motoru se podařilo trochu snížit spotřebu paliva. Pro toho, komu nevadí opravdu vysoká spotřeba paliva, pak může být zajímavou volbou benzinový šestiválec o objemu rovné čtyři litry s proměnným časováním ventilů VVT-i o výkonu 183 kW. Tato jednotka dodává autu obstojnou dynamiku i přesto, že je výhradně vybavena automatickou pětistupňovou převodovkou. Diesely mají standardně šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek se dodával z počátku trochu zastaralý čtyřstupňový automat, později byl nahrazen ústrojím pětistupňovým.
Výbava
Toyota Land Cruiser se už od základních provedení nabízí s velmi dobrou výbavou. Standardem je automatická klimatizace nebo dvojice airbagů a celkem bohatá komfortní výbava včetně solidní audio aparatury s měničem na šest CD.
Design
Toyota Land Cruiser je opravdový off-road, který se nesnaží vypadat jako tolik módní SUV. Je to tedy velmi mohutný vůz, který své určení pro jízdu v terénu dává výrazně najevo. Přesto mnoho vozů tráví většinu života na běžných silnicích a do terénu se podívá výjimečně. Mohutná karoserie nepodléhá módním trendům a i starší vůz budí stále velký respekt.
Spotřeba
Land Cruiser v provedení s benzinovým motorem je na trhu opravdovou vzácností. Není divu, jeho spotřeba je opravdu vysoká a roste především při vyšších rychlostech. Land Cruiser má totiž velké jízdní odpory. Proto ani u podstatně úspornějšího turbodieselu nelze očekávat opravdu nízkou spotřebu paliva, byť na danou kategorii jsou jeho nároky rozumné.
Jízdní vlastnosti
Rámová konstrukce podvozku zajišťuje Land Cruiseru vynikající schopnosti v terénu, nezávislé zavěšení kol pak znamená civilní chování na silnici. Land Cruiser je z tohoto hlediska zdařilým kompromisem. Přesto je nutné počítat s vysokou hmotností auta a jeho zvýšeným těžištěm – obojí limituje možnosti auta na silnici.
Bezpečnost
Velký off-road značky Toyota nikdy nárazovými testy Euro NCAP neprošel. Ovšem vzhledem k robustní konstrukci a velmi bohaté bezpečnostní výbavě lze předpokládat, že auto při haváriích posádku ochrání nadstandardně dobře. I přes přítomnost stabilizačního systému ovšem musíme počítat s tím, že off-road je náchylnější k převrácení.
Praktičnost
Drsný Land Cruiser se může pochlubit opravdu velkou nabídkou místa pro pasažéry a také bohatě dimenzovaným zavazadlovým prostorem. Třídveřová verze pojme 403 litrů nákladu, v pětidveřovém provedení odvezete opravdu špičkových 620 litrů. V pětidveřovém provedení lze mít i třetí řadu sedadel, pak osmimístný vůz pojme 193 litrů nákladu.
Komfort
Rámová konstrukce trochu omezuje jízdní komfort, ovšem nezávislé zavěšení kol, vysoká hmotnost a pneumatiky s vysokým profilem dohromady přinášejí velmi komfortní chování. Jen náklony v zatáčkách nemusejí být posádce úplně po chuti.
Provozní náklady
Podobně jako u řady dalších velkých off-roadů je nutné u Land Cruiseru počítat s poměrně vysokými provozními náklady. Je to zapříčiněné především nadstandardně vysokou spotřebou paliva, ale také pochopitelně dražšími náhradními díly a servisními úkony. Ovšem na druhou stranu je Land Cruiser velmi spolehlivý a trvanlivý vůz, který mnoho investic do dílů nevyžaduje.