OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Toyota Hilux (2015 – současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Robustní konstrukce

Výborné přepravní kapacita

Spolehlivost

Výborné vlastnosti v terénu

O vozidle

Toyota Hilux je stálicí mezi terénními pick-upy. Často je tento model považován za jeden z nejtrvanlivějších a nejspolehlivějších automobilů vůbec. A tak není divu, že v roce 2015 přijela na trh jeho už osmá generace. Ta v průběhu života dostala několik dílčích modernizací, které ale nijak zásadně charakter ani techniku auta neměnily. Drobně se postupně zlepšovala výbava a ruku v ruce s tím došlo k mírným kosmetickým změnám na přídi. Ta se měnila v letech 2017, 2020 a nejnověji 2024. Ve všech případech si Hilux, i v závislosti na konkrétním provedení, udržuje drsný vzhled, který jasně koresponduje se zaměřením auta.

Coby užitkový model je Hilux k mání v několika provedeních. Nejběžnější je verze s plnohodnotnou pětimístnou kabinou Double Cab, k dispozici jsou i verze Extra Cab a Single Cab. Hilux lze na trhu nalézt ve velmi základních provedeních s plastovými nelakovanými nárazníky a dalšími jednoduchými detaily, ale i ve „vyšperkovaných“ verzích, které víc než pro dřinu v těžkém terénu mohou sloužit pro reprezentaci majitele. Však se také vlastnosti tohoto terénního pick-upu v mnohém dovedou vyrovnat některým drsnějším SUV. Ta však předčí svými výkony v terénu. Pravda, Hilux je vždy poměrně dlouhé auto, u kterého je potřeba podle provedení počítat s trochu omezeným přechodovým úhlem nebo zadním nájezdovým úhlem, nicméně v terénu se tento off-road s rámovou konstrukcí a tuhou zadní nápravou s listovými pery. O schopnostech auta v terénu jasně hovoří stoupavost až 42°. I na běžných silnicích se ale Hilux chová překvapivě komfortně, obzvlášť s určitou úrovní zatížení, která zklidní zadní nápravu na nerovnostech. Co vozu ale z podstaty věci trochu chybí je obratnost a lehkost, je potřeba počítat s tím, že Hilux je skutečně velké auto.

Robustnímu charakteru auta odpovídá i pohon. Je tu přiřaditelný pohon všech kol, přičemž poháněna je standardně zadní náprava. Na výběr je šestistupňová manuální nebo automatická převodovka. A pod kapotou je silný vznětový čtyřválec. Ten sice nemá kdovíjak ohromující výkon, ale jeho vysoký točivý moment zajistí dostatek síly v každé situaci. Standardem je agregát 2.4 D-4D se 110 kW a 400 Nm točivého momentu, což je hodnota, která se nijak neměnila ani s modernizacemi. S modernizací v roce 2020 se pak v nabídce objevil i silnější agregát 2.8 D-4D, který má výkon 150 kW a podle převodovky pak točivý moment 420 (manuál) nebo 500 (automat) Nm. 

Výbava

Výbava Hiluxu není to, čím by vůz chtěl oslňovat, nicméně důležité prvky tu jsou. Zásadní také je, že ovládání vozu je „ze staré školy“, najdeme tu tedy robustní tlačítka a otočné ovladače, které umožňují ovládat funkce vozu třeba i v rukavicích. Moderní dotykový infotainment ale také většinou nechybí.

Design

Vzhled Toyoty Hilux je prostě drsný. On to totiž je skutečně drsný off-road, který se nezalekne žádné těžké práce. Některá provedení ale umí působit až překvapivě reprezentativně. Vzhled vozu také mohou měnit různé nástavby, které jsou pro Hilux k dispozici v široké síti výrobců.

Spotřeba

Velký terénní pick-up si asi málokdo pořizuje kvůli nízké spotřebě paliva, ale na to, jak je Hilux velké a robustní auto, dovede spotřeba příjemně překvapit. Silné diesely jsou přiměřeně úsporné, záleží vždy ale na vytížení, v jakém bude auto pracovat. Hilux totiž utáhne i brzděný přívěs s hmotností 3,5 tuny.

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Hiluxu odpovídají zaměření vozu. V terénu je tento pick-up prakticky nepřekonatelný, pro potřeby terénního využití jde vůz navíc snadno dále vylepšit. I na silnici se ale Hilux chová přívětivě, jen je potřeba počítat s tím, že jde o skutečně velké a těžké auto. Naštěstí například brzdy jsou dimenzované skutečně bohatě.

Bezpečnost

Robustní velký pick-up je z principu bezpečný, na druhou stranu i vzhledem k jeho zaměření a orientaci prakticky na všechny světové trhy tu chybí některé nejmodernější asistenční a bezpečnostní prvky. Některé prvky mohou mít lépe vybavené verze modelu. Tomu odpovídá i hodnocení v testech Euro NCAP, zatímco základní verze dosáhla na tři hvězdičky, ta s paketem bezpečnostních systémů získala v roce 2016 plný počet pěti hvězd.

Praktičnost

O praktičnosti Hiluxu není pochyb, už jenom proto, že se svou posádkou a nákladem dojede doslova kamkoli. Pro náklad nabízí auto velkou korbu, kterou lze opatřit různými nástavbami a tak charakter vozu výrazně měnit. Šířka prostoru na korbě je obvykle 1 540 mm, korba je pak 480 mm hluboká. Délka ložné plochy závisí na zvolené kabině, dvojitá přináší nejkratší korbu s 1 555 mm, Extra Cab znamená 1 840 mm dlouhou ložnou plochu a jednoduchá kabina dává nákladu 2 350 mm prostoru.

Komfort

Podobně jako neklade Hilux důraz na nízkou spotřebu, není tu prioritou ani komfort posádky. Ten je i přesto dobrý, alespoň v běžných mezích používání auta. Podvozek umí být tužší, ale vysoká hmotnost a kolébavé pohyby karoserie znamenají docela dobrý jízdní komfort. Na druhou stranu ve vyšších rychlostech je Hilux pochopitelně hlučnější, než běžné vozy nebo velká SUV.

Provozní náklady

Toyota Hilux sice není úplně levné auto a ani u něj nejsou prioritou nízké náklady na palivo či další spotřební materiál. Nicméně je Hilux postaven velmi trvanlivě a robustně, což znamená, že dovede s poměrně běžnou péčí sloužit velice dlouho. A to pak celkové náklady na provoz vozidla vrací do příjemně přijatelných mezí.



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 28 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.