Proč koupit |
---|
Výborné terénní vlastnosti
Robustní konstrukce
Silné motory
Spolehlivost |
O vozidle
Toyota Hilux je tradiční terénní pick-up japonské automobilky, který se proslavil svou spolehlivou technikou a robustní, téměř nezničitelnou konstrukcí. To v podstatě platí i pro sedmou generaci, vyráběnou od roku 2005 jen s drobnými konstrukčními změnami a dvojicí faceliftů. Hilux má klasickou robustní konstrukci velkých terénních pick-upů s rámovým podvozkem a velkou ložnou plochou za kabinou. Ta může mít tři různé velikosti – jednoduchou kabinu Single Cab, prodlouženou verzi Extra Cab a dvojitou kabinu Double Cab. Všechny tři verze mají stejnou délku zhruba 5,2 metru, liší se tedy poměr prostoru pro posádku a pro náklad na ložné ploše. Zatímco u jednoduché kabiny je délka ložné plochy 2,34 metru, u prodloužené kabiny 1,83 metru a u dvojité kabiny 1,54 metru. Užitečná hmotnost všech verzí spolehlivě překračuje 700 kilogramů. Nejoblíbenějším provedením je to se zdvojenou kabinou, které poskytuje i výtečné pohodlí pro pětičlennou posádku. Hilux je při jízdě překvapivě komfortní a výbava kabiny velmi dobrá. Zadní lavice se navíc dá vyklopit vzhůru, takže i tento prostor lze použít pro případný potřebný náklad. Pod lavicí se navíc nachází i dvojice šikovně skrytých úložných prostorů. Sedadla jsou pohodlná a rozměrná, u velkého pick-upu ovšem nepřekvapí nutnost se do nich při nastupování doslova vyhoupnout.
Kromě až překvapivě moderní a dobře vybavené kabiny překvapí i vzhled velkého pick-upu. Design je mohutný, ale zároveň elegantní, celkem se za život sedmé generace už dvakrát měnil. Pokaždé se změny týkaly v podstatě jenom čelní masky. Poprvé se měnila v roce 2008, podruhé pak v roce 2011, kdy se maska více přiblížila luxusnímu výrazu aktuálního terénního modelu Land Cruiser.
Pod kapotou Hiluxu najdeme výhradně silné turbodiesely. Jde o čtyřválce o objemu 2,5 nebo tři litry. V provedení vyráběném do roku 2008 můžeme najít dvě verze menšího agregátu. Ta slabší má výkon 76 kW, silnější pak 107 kW. Třílitr disponoval výkonem 121 kW. Po modernizaci v roce 2008 se objevily přepracované vylepšené motory, nejslabší verze byla vyřazena z nabídky, a základem je tak řadový čtyřválec D-4D 2,5 litru s výkonem 106 kW. Třílitr posílil na 126 kW, což je více než solidní porce. I silnější provedení 2,5 litru ovšem pro pohon velkého pick-upu vzhledem k jeho zpřevodování a charakteru bohatě stačí. Ostatně, dynamika není špatná, stovka za 13,3 sekundy není na takto velké auto vůbec špatný výkon. Předností všech motorů je ovšem jejich nenáročnost a vysoká spolehlivost, ostatně jako u celého Hiluxu. Příznivá je i spotřeba paliva.
Výbava
Hilux je sice především utilitární vůz, ovšem překvapivě nezapomíná ani na dobrou výbavu. Byť základní verze mají obyčejnější výbavu a klimatizace není ani v základu, sehnat slušně vybavený Hilux by nemělo být příliš složité.
Design
Toyota Hilux je mohutný, a především velmi robustní a trvanlivý pick-up, který ovšem zdaleka nerezignoval na estetiku. Ta je pochopitelně trochu specifická a hraje na drsnou notu, i když novější provedení má jednodušší a luxusnější masku chladiče po vzoru velkých terénních modelů Land Cruiser.
Spotřeba
Velký pick-up si pochopitelně řekne i o větší přísun paliva než běžné vozy. Hilux je ovšem vybaven vznětovými motory které jsou vypilovány nejen k vysoké spolehlivosti, ale také k překvapivě příznivé spotřebě paliva.
Jízdní vlastnosti
Od obřího pick-upu nemůžeme očekávat kdovíjak agilní jízdní vlastnosti. I vzhledem k velkým rozměrům je nutné počítat s trochu omezenou manévrovatelností. Do zatáček se Hilux určitě vrhat nebude. Skvělé jsou ovšem jeho schopnosti v terénu, kde se může rovnat špičkovým off-roadům.
Bezpečnost
Velmi robustní konstrukce Toyoty Hilux by měla posádce zajistit i velmi dobrou úroveň ochrany. Ve standardní výbavě jsou však jenom čelní airbagy, boční a hlavové jsou vyhrazené pouze pro nejvyšší výbavový stupeň a jen v provedení s dvojitou kabinou Double Cab.
Praktičnost
Velké pick-upy mají být především praktické a to Hilux splňuje naprosto beze zbytku. Interiér je velmi prostorný, u dvojité kabiny také překvapivě variabilní, když lze sedáky vyklopit vzhůru, a získat tak i velký vnitřní nákladový prostor. Ložná plocha se pak samozřejmě liší dle provedení kabiny, nabízí však opravdu velkou přepravní kapacitu.
Komfort
Velký pick-up s drsnou konstrukcí dovede překvapit i vysokou úrovní komfortu. Interiér je zpracován kvalitně a používá solidní materiály, jeho předností je také velká prostornost. Tlumení nerovností je lepší v případě, že je na ložné ploše nějaký náklad, u nezatíženého vozu přece jenom zadní náprava trochu odskakuje.
Provozní náklady
Toyota Hilux je proslavená svou spolehlivostí a nezničitelností a i toto provedení to potvrzuje. Je to velmi robustní vůz s prověřenou a relativně jednoduchou technikou. Je jasné, že případné servisní úkony budou nákladnější než u obyčejných osobních vozů, ale v rámci kategorie jsou provozní náklady příjemně nízké.