O vozidle
Co se motorů týče, vybere si téměř každý. Velmi solidní je už nabídka zážehových motorů. Základem byla čtrnáctistovka s výkonem 71 kW, která pro pohon bohatě dostačuje. Šestnáctistovka poskytne 81 kW, motor 1,8 pak měl rovnou tři výkonové verze – 97, 100, a dokonce 141 kW, to vše bez přeplňování. K dosažení špičkových parametrů stačilo proměnné časování ventilů. Motory mají dostatek elánu, snad jen slabší osmnáctistovky trochu zaostanou za očekáváním. Spotřeba je přitom ve všech případech vcelku příznivá, bohužel ve vyšších rychlostech výrazně stoupá. Diesely zastupovaly nejprve motory 2,0 D4-D o výkonech 66, 81 a 85 kW, později přišel i základní motor 1,4 D4-D, který nahradil nejslabší dvoulitr. Má s ním společný výkon 66 kW.
Výbava




Corolla deváté generace je sice nenápadný, ale často také velmi solidně vybavený automobil. Základem je dobrá bezpečnostní výbava a narazit na modely s klimatizací a řadou dalších komfortních prvků není vůbec problém.
Design




Corolla deváté generace nepatří mezi vzhledově nejzajímavější vozy. Karoserie má hodně konzervativní tvary, na kterých se navíc začíná mírně projevovat jejich věk. Kvůli designu si však spolehlivou a trvanlivou Corollu kupuje málokdo.
Spotřeba




Spotřeba prakticky všech motorů se pohybuje na vcelku přijatelné úrovni, ovšem u těch benzinových výrazně stoupá s cestovní rychlostí. Diesely dovedou být příjemně úsporné za všech podmínek.
Jízdní vlastnosti




Corolla patří k automobilům s vytříbeným jízdním chováním. Podvozek je sice nastaven komfortněji, avšak jízdní vlastnosti jsou jisté a snadno čitelné, auto dobře drží stopu a nechá si líbit i drsnější zacházení. Vyloženě ostrý hot-hatch však není snad ani verze T-Sport s motorem o výkonu 140 kW.
Bezpečnost




Corolla deváté generace prošla nárazovými testy Euro NCAP v roce 2002 se ziskem čtyř hvězdiček z pěti možných. Je to robustně konstruovaný automobil, v jehož standardní výbavě se nacházejí čelní a boční airbagy vpředu. Z dnešního hlediska je úroveň bezpečí stále velmi solidní.
Praktičnost




Z hlediska praktičnosti se u deváté generace Corolly bijí dva světy – velký vnitřní prostor pro posádku a malý zavazadlový prostor hatchbacku. Ten pojme pouze 290 litrů nákladu. Lepší přepravní kapacitu však nabídne sedan (u nás málo obvyklý) a také combi.
Komfort




Corolla deváté generace nabízí velmi dobrý cestovní komfort. Posádka má dostatek místa, trochu lepší by však mohla být sedadla. Interiér je vyroben z kvalitních materiálů, které ovšem nevypadají úplně luxusně. Tlumení nerovností je však na velmi dobré úrovni a Corolla jej zvládá s plavností a jistotou, dobré je také odhlučnění pohonných jednotek.
Provozní náklady




Toyota Corolla patří dlouhodobě k velmi spolehlivým vozům a devátá generace to jen potvrzuje. Ve své kategorii patří k nejspolehlivějším vozům. Za opravy tedy nejspíš neutratíte zbytečně mnoho peněz. Nároky na palivo jsou také většinou vcelku rozumné, takže celkové provozní náklady by měly být příznivé.