




Proč koupit |
---|
Dobrý vnitřní prostor Spolehlivost Jízdní komfort Atraktivní design Dobře fungující hybridní provedení |

O vozidle
Výbava




Základní výbava Aurisu je vcelku bohatá a výrobce navíc od počátku prodeje nabízel výhodné balíčky některých prvků výbavy. Najít tak bohatě vybavené auto není příliš složité. Už od základu je dostupná klimatizace, elektrická přední okna i vyhřívaná zrcátka nebo ovládání palubního počítače a audiosystému na volantu.
Design




Z hlediska designu je druhá generace Toyoty Auris doslova revolucí. Auto přináší podstatně dramatičtější a dynamičtější linky, než běžné, doposud vyráběné Toyoty kdy měly. Ovšem především trochu kontroverzní tvary zádě se nemusejí líbit každému.
Spotřeba




Auris chce na zákazníky hledající co nejúspornější vůz útočit především hybridním provedením, které v praxi funguje opravdu dobře a umí být i úspornější než silný diesel, to vše navíc s automatickou převodovkou. I diesely jsou samozřejmě velmi úsporné. Běžná benzinová provedení proti minulé generaci spotřebu krotí, avšak ta je stále trochu vyšší, než umí vykouzlit nejlepší konkurence.
Jízdní vlastnosti




Ve druhé generaci se Auris vydal cestou tužšího podvozku a celkově agilnějšího a sportovnějšího nastavení. Většinou to funguje, avšak na rozbitých cestách je auto trochu nervózní a hůře se kontroluje. Řízení je přesné a má příjemně přímý převod, ovšem v běžných rychlostech velmi přeposilované, a tudíž bez zpětné vazby.
Bezpečnost




Z nárazových testů Euro NCAP si Auris odvezl v roce 2013, tedy podle nejpřísnějších kritérií, plný počet pěti hvězdiček. Posádku chrání vůz opravdu dobře, a to jak díky robustní konstrukci karoserie, tak bohaté bezpečnostní výbavě, ve které nemůže chybět šestice airbagů.
Praktičnost




Předchozí Auris byl poměrně praktický vůz s vyšší stavbou. Výrazně snížená druhá generace přitom praktičnost nezahazuje. Sedí se tu níž, a tak je místa i nad hlavami stále dostatek, jen sedáky vzadu by mohly trochu lépe podpírat stehna. Zavazadlový prostor mírně povyrostl na 360 litrů, combi ovšem dovede nabídnout skvělých 530 litrů.
Komfort




Druhý Auris oproti první generaci trochu přitvrdil podvozek, přesto v běžných jízdních režimech komfort netrpí. Tlumení je ovšem horší na sérii nerovností, auto tu znervózní a od podvozku se občas ozývají rázy. V tomto je tedy chování podobné první generaci s komfortnějším podvozkem.
Provozní náklady




I nadále by měl být Auris jedním z nejspolehlivějších vozů vůbec. Provozní náklady by se tak měly držet v příznivých mezích, benzinové motory ovšem přece jen vyžadují trochu větší přísun paliva. Hybrid a diesely jsou velmi úsporné. Auris druhé generace je mladý vůz, který často může být ještě v záruce a Toyota také nabízí cenově příznivý plán servisních prohlídek. Některé opravy ovšem mohou vyjít dráž.