![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Dobrý vnitřní prostor Spolehlivost Jízdní komfort Atraktivní design Dobře fungující hybridní provedení |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11626_430x0x75.jpg)
O vozidle
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Základní výbava Aurisu je vcelku bohatá a výrobce navíc od počátku prodeje nabízel výhodné balíčky některých prvků výbavy. Najít tak bohatě vybavené auto není příliš složité. Už od základu je dostupná klimatizace, elektrická přední okna i vyhřívaná zrcátka nebo ovládání palubního počítače a audiosystému na volantu.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Z hlediska designu je druhá generace Toyoty Auris doslova revolucí. Auto přináší podstatně dramatičtější a dynamičtější linky, než běžné, doposud vyráběné Toyoty kdy měly. Ovšem především trochu kontroverzní tvary zádě se nemusejí líbit každému.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Auris chce na zákazníky hledající co nejúspornější vůz útočit především hybridním provedením, které v praxi funguje opravdu dobře a umí být i úspornější než silný diesel, to vše navíc s automatickou převodovkou. I diesely jsou samozřejmě velmi úsporné. Běžná benzinová provedení proti minulé generaci spotřebu krotí, avšak ta je stále trochu vyšší, než umí vykouzlit nejlepší konkurence.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ve druhé generaci se Auris vydal cestou tužšího podvozku a celkově agilnějšího a sportovnějšího nastavení. Většinou to funguje, avšak na rozbitých cestách je auto trochu nervózní a hůře se kontroluje. Řízení je přesné a má příjemně přímý převod, ovšem v běžných rychlostech velmi přeposilované, a tudíž bez zpětné vazby.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Z nárazových testů Euro NCAP si Auris odvezl v roce 2013, tedy podle nejpřísnějších kritérií, plný počet pěti hvězdiček. Posádku chrání vůz opravdu dobře, a to jak díky robustní konstrukci karoserie, tak bohaté bezpečnostní výbavě, ve které nemůže chybět šestice airbagů.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Předchozí Auris byl poměrně praktický vůz s vyšší stavbou. Výrazně snížená druhá generace přitom praktičnost nezahazuje. Sedí se tu níž, a tak je místa i nad hlavami stále dostatek, jen sedáky vzadu by mohly trochu lépe podpírat stehna. Zavazadlový prostor mírně povyrostl na 360 litrů, combi ovšem dovede nabídnout skvělých 530 litrů.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Druhý Auris oproti první generaci trochu přitvrdil podvozek, přesto v běžných jízdních režimech komfort netrpí. Tlumení je ovšem horší na sérii nerovností, auto tu znervózní a od podvozku se občas ozývají rázy. V tomto je tedy chování podobné první generaci s komfortnějším podvozkem.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
I nadále by měl být Auris jedním z nejspolehlivějších vozů vůbec. Provozní náklady by se tak měly držet v příznivých mezích, benzinové motory ovšem přece jen vyžadují trochu větší přísun paliva. Hybrid a diesely jsou velmi úsporné. Auris druhé generace je mladý vůz, který často může být ještě v záruce a Toyota také nabízí cenově příznivý plán servisních prohlídek. Některé opravy ovšem mohou vyjít dráž.