




Proč koupit |
---|
Žádný benzin, žádná nafta Výborné jízdní vlastnosti Až sedmimístná verze sedanu Tichý chod elektromotoru Fascinující jízdní dynamika Možnost dobíjení z domácí zásuvky Velký zavazadlový prostor |

O vozidle
Tento model byl poprvé představen veřejnosti v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu a hned se stal středem zájmu nejen ze strany novinářů, automobilových odborníků, ale také případných zákazníků. V následujících třech letech probíhal neustálý vývoj vozu, aby mohl v roce 2012 sjet z výrobní linky první sériový vůz. Tesla S je v současnosti nabízena ve třech verzích. Nejvýkonnější varianta disponuje elektromotorem o výkonu 421 koní a neuvěřitelným točivým momentem 600 Nm. Díky těmto parametrům dokáže Tesla S zrychlit z 0 na stovku za 4,4 vteřiny, čímž dokáže strčit do kapsy i turbobenzinové sportovní vozy. Horší je to pouze s maximální rychlostí, která činí 210 km/h. Kdo by ale na české silnice potřeboval vůz, který jezdí přes 300 km/h? Největším lákadlem je ovšem již zmíněný pohon. Elektromobil je poháněn baterií o kapacitě 85 kWh, díky které dokáže Tesla S ujet vzdálenost až 502 km. Tesla S tak patří jednoznačně k vozům s nejvyšším dojezdem, který je v současnosti na trhu s osobními vozy k dispozici. Do plna se baterie pomocí 3fázové zásuvky 32A nabije za 4 hodiny, běžná domácí zásuvka 16A dobije baterii do plna zhruba za 15 hodin.
Výbava




Již v základu nabízí Tesla S nepřeberné množství asistenčních a bezpečnostních prvků. Jen málo vozů se této výbavě dokáže vyrovnat. Pokud je vám ale i to málo, pak Tesla připravila příplatkovou výbavu. Ta je rozdělena na jednotlivé balíčky. Technologický paket obsahuje 17" dotykovou obrazovku s navigací, LED, parkovací kameru, xenonové světlomety, elektrické ovládání pátých dveří a bezklíčkový přístup. Dále ve voze můžete najít speciální audiosystém s dvanácti reproduktory (paket Sound Studio s výkonem 580 wattů), vzduchové odpružení Active Air Suspension Tesla, panoramatickou střechu nebo dvojici zadních sedadel v zavazadlovém prostoru otočených proti směru jízdy, díky čemuž se z Tesly S stává sedmimístný vůz, což je ve třídě sedanu neobvyklý jev. Součástí výbavy je také trvalé připojení k internetu, a to zcela zdarma.
Design




Pokud byste Teslu S postavili vedle luxusních sedanů, rozhodně byste se za nic nemuseli stydět. Ba naopak. Tesla S je vkusný elektromobil s šarmem elegantní dámy. Panamera, šestkové Gran Coupé, CLS, všechny tyto vozy by šly okamžitě do pozadí a oči by směřovaly pouze na vaši Teslu S. Co jistě zaujme při prvním setkání, je systém otevírání vozu. Kliky, které vyskočí na dotyk nebo při přiblížení se s klíčem v kapse, to žádný jiný automobil nemá.
Spotřeba




Pokud bychom spotřebu energie převáděli na spotřebu benzinu, tak Tesla S spotřebuje za hodinu jízdy zhruba 2,6 litru benzinu. Jinak lze říci, že během ujetí 100 kilometrů se spotřebuje zhruba 24 kWh. Díky velké baterii tak Tesla S ujede na jedno nabití až 502 kilometrů. Následné nabíjení trvá na běžné domácí zásuvce 15 hodin, v případě použití 3fázové zásuvky pouze 4 hodiny.
Jízdní vlastnosti




Každý řidič by si měl někdy Teslu S vyzkoušet na vlastní kůži. Po městě se cítíte jako v bavlnce, ale to, co přijde při výjezdu z města, na to jen tak nezapomenete. 600 Nm je 600 Nm. Takové brutální zrychlení nelze přirovnat k žádnému jinému vozu s výkonem kolem 400 koní. Tesla S je v případě zrychlení doslova supersportem. Okamžitý nástup zrychlení bez jakékoliv prodlevy, jednoduše úžasný pocit. Tesla S se v oblasti jízdních vlastností vyrovná těm nejluxusnějším vozům. Příjemně vyvážené řízení, maximální možné pohodlí, maximální trakce a přilnavost, to vše dělá z Tesly S jedinečný vůz. Tesla v zatáčkách dokáže držet stopu i při vysokých rychlostech. Vynikající je i zpětná vazba pro řidiče, který tak okamžitě ví, co se děje pod ním. Více takových automobilů a byli bychom všichni mistři volantů.
Bezpečnost




Model Tesla S patří podle nárazových zkoušek v USA k nejbezpečnějším vozům na světě, a co víc, podle metodiky NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) je Tesla S vůbec tím nejbezpečnějším vozem! Doposud získaly vozy maximálně pět bodů, což byla i hranice zkoušek, ale Tesla S obdržela dokonce 5,4 hvězdičky! Vůz získal ve všech kategoriích pět hvězdiček, což se ještě nikomu nepodařilo. Tesla excelovala v ochraně cestujících jak při čelním a bočním nárazu, tak dokonce i při možném převrácení. Při bočním nárazu dosáhla Tesla hodnoty 63,5 %. Například Volvo S60 získalo při bočním nárazu hodnoty pouze 7,8 %.
Praktičnost




Prostorný, velmi prostorný interiér. Tak by se v krátkosti dal zhodnotit vnitřek vozu. Podlaha v interiéru je plochá a zadní sedadla nabídnou dostatek komfortu i pro trojici pasažérů. Tesla S disponuje navíc dvěma zavazadlovými prostory – vpředu a vzadu. V případě složení zadních sedadel tak naroste celkový zavazadlový prostor na úctyhodných 1795 litrů. V případě prázdného vozu pojme Tesla S celkem sedm cestujících. V kufru pod krytem jsou totiž schovaná další dvě malá sedadla.
Komfort




Ten pocítíte již, když přicházíte k vozu. Kliky, které vyskočí na dotyk nebo při přiblížení se s klíčem v kapse, to žádný jiný automobil nemá. Podlaha v interiéru je plochá a zadní sedadla nabídnou dostatek komfortu i pro trojici pasažérů. Vzduchový podvozek, to je naopak jistota maximálního pohodlí při jízdě i na českých typicky rozbitých silnicích. Tesla S vás bude stále překvapovat, to si buďte jisti. Tolik luxusu a pohodlí byste totiž jen těžko hledali někde jinde.
Provozní náklady




Na samotný vůz se vztahuje 4letá záruka (80 000 km) a na akumulátory platí záruka 8 let (nebo do ujetí vzdálenosti 160 000 km). Provozní náklady jsou v případě Tesly S velmi přívětivé. V domácnosti používá každý řadu domácích spotřebičů, nabíjí mobily, baterie do fotoaparátu a jedna další navíc už v celkovém objemu spotřeby díru do kapsy neudělá. Nevýhodou je přesto dojezdová vzdálenost. I když 500 kilometrů je úctyhodná vzdálenost, čekání na nabití by asi každého nebavilo.