Proč koupit |
---|
Výborné jízdní vlastnosti Úsporné a dynamické motory Bohatá bezpečnostní výbava Spolehlivost |
O vozidle
Suzuki Swift třetí generace vyráběné od roku 2010 vypadá téměř stejně jako generace druhá. Kdo se příliš automobilům nevěnuje, snadno si obě generace splete. I přesto však třetí generace není faceliftem, jak to může na první pohled vypadat. Je to nový model s podstatně pokročilejší technikou. Rozvor povyrostl o 50 mm, délka narostla na 3850 mm. To stále řadí Swift k nejmenším automobilům ve třídě, což se projevuje na nabídce vnitřního prostoru. Ne, že by byl nedostatečný, především cestující vzadu však menší rozměry auta pocítí. Znát je to také v zavazadlovém prostoru, jehož objem povyrostl na pouhých 211 litrů. Vysoká je i jeho nakládací hrana. Interiér auta působí ve třetí generaci hodnotnějším dojmem, celý Swift je oproti předchozí generaci dospělejším autem. To se také projevuje v oblasti jízdních vlastností a komfortu. Odpružení teď lépe pohlcuje nerovnosti a výrazně se zlepšilo odhlučnění podvozku, na druhou stranu přímé a extrémně zábavné jízdní vlastnosti předchozí generace tím trochu utrpěly. Třetí generace stále patří k jízdně nejzajímavějším modelům své třídy, ovšem komfortnější odpružení a další změny na podvozku znamenají, že například nedotáčivost se projevuje dříve než u generace druhé.
K výraznějším změnám došlo i pod kapotou. Nemění se fakt, že motory Swiftu jsou dynamické a pružné, ovšem paleta je tentokrát jednodušší. Základem je totiž nový motor 1,2 VVT s výkonem 69 kW. Ten je kultivovanější než předchozí základní třináctistovka, vehementní chuť po otáčkách vyměnil za lepší pružnost a nižší hlučnost. Stále platí, že je to pro Swift více než důstojná pohonná jednotka. Proto v poslední době výrobce jiný motor na našem trhu ani nenabízí. Alternativou po určitou dobu byl třináctistovkový turbodiesel s výkonem 55 kW, ten je ovšem snad ještě vzácnější než v generaci předchozí. Podobně je tomu i v případě verze s pohonem všech kol, která se opět prodávala jen krátce. Suzuki ve třetí generaci nezapomnělo ani na verzi Sport. Ta přišla na trh až později, ale znamená stejně zábavné svezení jako první generace. Může za to přepracovaný podvozek, který opět přiblížil jízdní vlastnosti motokáře. Tradicionalisty potěší také klasická nepřeplňovaná šestnáctistovka pod kapotou. Ta má tentokrát výkon 100 kW a rozhodně neztratila chuť po otáčkách.
Výbava
Výbava Suzuki Swift třetí generace je překvapivě bohatá. Model dostal do základu sedm airbagů i ESP. Klimatizaci však najdeme standardně až ve výbavovém stupni GL/AC, který je tentokrát druhým stupněm výbavy. Vzhledem k dobrému poměru výbavy ku ceně však právě tato verze patří mezi vcelku častou konfiguraci Swiftů na trhu ojetých vozů.
Design
Vzhled Swiftu třetí generace se oproti té druhé změnil jen minimálně. Dokazuje to, jak nadčasový byl design druhého provedení. I nadále pro třetí Swift platí, že je to originálně tvarovaný vůz, kterému se jen tak něco ve třídě nepodobá. Hodnotnější je i provedení interiéru.
Spotřeba
Swift třetí generace dostal o trochu chudší nabídku motorů, v podstatě to však nijak nevadí. Základní dvanáctistovka VVT je jak dostatečně výkonná, tak zároveň velmi úsporná – ještě výrazně úspornější než už tak dost hospodárný předchozí model. I proto diesel o objemu 1,3 litru tak trochu postrádá smysl a v praxi jej seženete jen obtížně.
Jízdní vlastnosti
I třetí Swift si ponechal špičkové jízdní vlastnosti, tentokrát si však k neutrálnímu chování musí pomáhat stabilizačním systémem. Pro běžného řidiče je ovšem důležitější komfortnější chování auta i daleko důkladnější odhlučnění podvozku. Navíc, jak dokazuje verze Sport, i třetí Swift dovede být opravdu zábavné auto, jen vyžaduje trochu odlišné naladění podvozku.
Bezpečnost
Třetí generace Suzuki Swift se může pochlubit opravdu solidní bezpečností. V nárazových testech Euro NCAP získalo třetí provedení v roce 2010 plný počet pěti hvězdiček. A jako jeden z mála vozů své kategorie by stejné skóre získal i podle přísnějších pravidel pro rok 2013. Kladně se na tom podepisuje i bezpečnostní výbava, Swift má už v úplném základu sedm airbagů.
Praktičnost
Zvětšený Swift třetí generace stále patří k vozům s jen průměrným vnitřním prostorem ve své třídě. Opět platí, že posádka nebude trpět nedostatkem místa, avšak na rozdávání tu centimetry nejsou. Zavazadlový prostor zůstal stále malý, objem narostl na 211 litrů. Nákladová hrana se oproti předchozí generaci ještě zvýšila.
Komfort
Oproti předchozí generaci třetí Swift vylepšil úroveň komfortu. Auto jakoby dospělo a chová se na silnici komfortněji, velký krok kupředu udělalo odhlučnění. Stále platí, že pro posádku je omezujícím faktorem jen průměrná nabídka místa.
Provozní náklady
Swift je provozně opravdu nenáročný vůz. Opět platí za spolehlivé a bezproblémové auto, nejběžnější motor, se kterým se setkáte, je ještě úspornější než u generace předchozí. Provozní náklady jsou tak opravdu příjemně nízké.