O vozidle
Mechanicky je však konstrukčně jednoduchý Swift poměrně bezproblémový a případné opravy velmi nenáročné a levné. Jízdní komfort ani jízdní vlastnosti ovšem nejsou nijak zářné, především zpracování interiéru nebylo příliš dobré a v autě se často ozývají z různých částí interiéru pazvuky. Co se motorů týče, u modelů vyráběných od roku 2000 najdeme pouze dva, oba však překvapivě svižné, spolehlivé, nenáročné na údržbu a s příznivou spotřebou. Základní volbou je litrový tříválec s výkonem 39 kW. Ovšem díky velmi nízké hmotnosti je auto vcelku hbité, motor se navíc může pochlubit opravdu nízkou spotřebou. Silnější variantou je třináctistovka s velmi solidním výkonem 63 kW. Ten poskytne zajímavou dynamiku a přitom je rovněž vcelku nenáročný.
Výbava
Výbava Swiftu druhé generace je často opravdu jenom základní. To obzvlášť platí o té bezpečnostní, ale ani komfortní prvky tu nejsou moc obvyklé. Přesto lze na kusy vybavené klimatizací a některými dalšími drobnostmi narazit.
Design
Vzhled Suzuki Swift pochází z konce osmdesátých let a na autě je to už dost znát. Různé modernizace příliš nepomohly. Když už nic jiného, je Swift druhé generace vcelku nenápadné a jednoduché auto, ze kterého vyzařuje účelnost.
Spotřeba
Swift vyráběný od roku 2000 do roku 2004 se prodával pouze se dvěma motory. Základní litrový tříválec s výkonem 39 kW i podstatně silnější třináctistovka s výkonem 63 kW jsou příjemně úsporné. Může za to především nízká hmotnost Swiftu.
Jízdní vlastnosti
Z hlediska jízdních vlastností není starší Swift také žádným přeborníkem, na druhou stranu lehká a jednoduchá konstrukce znamená, že auto se chová předvídavě a vcelku dobře reaguje na pokyny řidiče.
Bezpečnost
Vzhledem ke konstrukčnímu stáří nepatří druhá generace Suzuki Swift ke zrovna nejbezpečnějším automobilům. Nárazové testy Euro NCAP nikdy druhá generace neabsolvovala, není ovšem těžké odvodit, že by z nich nevyšla příliš dobře. V době vzniku se mohutné výztuhy nepoužívaly a lehká karoserie je toho důkazem. I bezpečnostní výbava je jen minimální, vozy často vůbec nemají airbagy.
Praktičnost
Swift dovede být rozumně praktickým automobilem. A to především v pětidveřové verzi, která je mírně delší než třídveřová, a nabízí tak cestujícím vzadu nejen lepší nastupování, ale i více místa. Zavazadlový prostor s objemem 225 litrů je však miniaturní a nepotěší horším přístupem přes vysoko položený práh.
Komfort
Jízdní komfort Swiftu je jen průměrný. Očekávat nelze kdovíjaké pohodlí v menším interiéru, který navíc často povrzává, ani odhlučnění na úrovni moderních vozů. Odpružení ovšem vcelku komfortní je a s nerovnostmi se popere s grácií.
Provozní náklady
Starý Swift exceluje v disciplíně provozních nákladů. Auto je spolehlivé a vyžaduje jen minimální údržbu. Motory prakticky neznají, co je to spotřeba oleje, a tak vydrží mezi výměnami bez jeho dolévání. Jejich nízká spotřeba také potěší.