Proč koupit |
---|
Přesné řízení a řazení Dobré jízdní vlastnosti Úsporné motory Elegantní design Dobrý vnitřní prostor |
O vozidle
Na rozdíl od Opelu se Suzuki při pohonu Splashe spoléhá pouze na zážehové motory. Paleta tak obsahuje dvě jednotky namísto tří. Základem je tříválec s objemem 1 litr a výkonem 48 kW. Na malé auto je už toto dostačující pohonná jednotka s rozumnou hospodárností. Lepší řidičské zážitky ovšem přinese čtyřválec o objemu 1,2 litru se solidním výkonem 63 kW. Jeho spotřeba roste oproti tříválci jen minimálně a dynamika i celkový komfort jsou podstatně vyšší. Základní tříválec je na trhu ojetých vozů přece jenom běžnějším zjevem.
Výbava
Výbava Splashe hodně záleží na konkrétním provedení vozu. Základní verze totiž mají výbavu chudou, lepší výbavové stupně ovšem přináší i docela zajímavé komfortní prvky. U nejlevnějších provedení chybí klimatizace, za kterou se nedalo ani připlatit, dražší modely ji mají a přidávají k tomu až šest airbagů a další prvky.
Design
Design Suzuki Splash je povedený, auto vypadá velmi elegantně a moderně. Oproti sesterskému Opelu je Splash spíše konzervativnější, avšak stále líbivý. Velmi zdařilé je také celkové provedení interiéru, které působí rovněž moderně a vcelku originálně.
Spotřeba
Motory pro pohon Suzuki Splash byly zvoleny velmi dobře, s malým autem si hravě poradí i nejslabší tříválec. Silnější čtyřválec pak uspokojí i dynamičtější řidiče, přitom spotřeba zůstává příjemně nízká. Možná i proto Suzuki nikdy ve svém nejmenším modelu nenabídlo vznětový motor.
Jízdní vlastnosti
Splash má velmi solidní jízdní vlastnosti. Auto se sice v zatáčkách docela naklání, ovšem jeho chování je velmi dobře čitelné a Agila ochotně drží stopu. Řízení je přitom příjemně přesné a tuhé a i řazení si zaslouží pochvalu, takže řidič má vůz celkově velmi dobře pod kontrolou.
Bezpečnost
V roce 2008 získal japonský minivůz Suzuki Splash v nárazových testech organizace Euro NCAP čtyřhvězdičkové hodnocení. To je solidní výsledek, který může být podpořen i slušnou bezpečnostní výbavou. V závislosti na provedení má totiž Splash buď dva, čtyři, nebo rovnou šest airbagů.
Praktičnost
Mezi malými vozy najdeme i praktičtější auta, avšak Splash na tom rozhodně není špatně. Mírně vyšší stavba karoserie dovoluje posadit cestující více zpříma, a tak je tu dostatek místa i pro kolena vzadu. Zavazadlový prostor s objemem 236 litrů je pro danou třídu standard, po sklopení je kapacita slušných 526 litrů – počítáno po hranu oken.
Komfort
I přes malý rozvor náprav a vyšší stavbu karoserie není Suzuki Splash při jízdě žádným uskákaným vozem. Komfort tlumení je překvapivě dobrý a auto si s rozbitou silnicí poradí s grácií. Dobré je i odhlučnění motoru a posádka má k dispozici solidní prostor.
Provozní náklady
Suzuki Splash je vcelku jednoduchý a dostatečně spolehlivý vůz s nízkými provozními náklady. Začíná to už u samotných motorů, které jsou dynamické a úsporné, ceny servisu i náhradních dílů se také pohybují ve více než přijatelných mezích.