Proč koupit |
---|
Spolehlivost K dispozici i s pohonem všech kol Solidní vnitřní prostor Dobrý jízdní komfort Silné motory |
O vozidle
Výbava
Ani druhý Ignis nebyl zrovna levný vůz své třídy. I přesto nelze počítat s příliš dobrou výbavou, celá řada vozů na trhu nemá ani klimatizaci, na druhou stranu sehnat vůz s ní také není příliš složité. Více zajímavých prvků ovšem očekávat nelze, další výbava se pohybuje ve standardních mezích třídy.
Design
Asi nejvýraznějším pokrokem druhé generace Ignisu oproti té první je elegantnější a nápaditější vzhled. Auto opět patří spíše k těm konzervativnějším a i přes svou netypickou stavbu není nijak výrazně nápadné, ale přece jenom je tu vidět snaha o lepší estetiku. To platí i pro interiér, kde ovšem vládnou méně kvalitní materiály s obyčejnějším zpracováním.
Spotřeba
Druhá generace Ignisu se oproti té první principiálně moc nezměnila. Vzhledem k silnějším motorům je to spíš vůz pro příměstský než vyloženě městský provoz, v kombinovaném režimu je Ignis zdaleka nejúspornější. Velmi úsporná je turbobodieselová varianta, která ovšem není příliš obvyklým artiklem.
Jízdní vlastnosti
I druhá generace Ignisu si zachovala dobré jízdní vlastnosti, platí to především pro modely s pohonem všech kol, které se vyznačují výbornou trakcí a stabilitou na jakémkoli povrchu. V zatáčkách auto docela dobře drží stopu a příliš se nenaklání, je to vykoupeno poskakováním na nerovnostech.
Bezpečnost
Ani druhý Ignis nikdy neprošel nárazovými testy organizace Euro NCAP. Bezpečnostní výbava auta i konstrukce se přece jenom oproti předchozí generaci vylepšily, u modelů s pohonem všech kol můžeme také ke kladům připočítat větší stabilitu a jistotu za proměnlivých podmínek. I tak ovšem bude ochrana cestujících spíše jen průměrná.
Praktičnost
Mírně větší Ignis druhé generace přináší velmi podobný vnitřní prostor pro cestující. Samozřejmě spíše pro čtyři, pátý pasažér by se vzadu cítil stísněně. Zavazadlový prostor povyrostl na 236 litrů, což je však stále docela málo. Po sklopení sedadel je ovšem kapacita solidní, Ignis převeze celkem 1100 litrů nákladu.
Komfort
Druhý Ignis nezdědil po svém předchůdci příliš mnoho komfortu. Může za to fakt, že podvozek byl přitvrzen a teď je auto nervóznější i trochu hůře filtruje nerovnosti. Ani interiér celkově náladu příliš nevylepší, materiály jsou levnější a zpracování má do příkladného také dále.
Provozní náklady
Ignis je vcelku jednoduchý a robustní vůz se solidní spolehlivostí. Silnější motory a méně častý výskyt vozu ovšem znamenají mírně zvýšené provozní náklady oproti obvyklejším vozům nejmenší kategorie.