Proč koupit |
---|
Spolehlivost
Nízké ceny
Komfortní sedadla
Pružné a úsporné motory
Nulový zájem zlodějů |
O vozidle
Suzuki Baleno je na našich silnicích poměrně vzácným automobilem. V době jeho aktivního života se jej automobilka snažila prosazovat proti klasickým modelům nižší střední třídy, ve skutečnosti je však Baleno soupeřem spíše pro malé vozy s různými karosářskými variantami. Toto Suzuki se totiž vyrábělo jako hatchback, sedan a také combi, které je ve třídě malých vozů asi nejméně obvyklé. Hatchback se mimochodem na trhu nabízel jenom krátce, sedan a combi byly komerčně úspěšnější varianty. Sedan a combi nabízí nejen více prostoru pro zavazadla, ale také pro posádku a jsou daleko praktičtější. Co se místa pro pasažéry týče, vpředu je vše zcela v pořádku, vzadu je na danou velikost auta také nabídka docela slušná, byť nad hlavou by ho mohlo být více. Velkou pochvalu si zaslouží pohodlná a vcelku velkorysá sedadla. Tím ovšem asi interiér zásobu svých kladných stránek vyčerpal. Použité plasty jsou velmi obyčejné a jejich kvalita je možná ještě menší než u soudobých korejských vozů. Ergonomie také není úplně skvělá, ovládání ventilace za pomocí tlačítek není ideální, volant je hodně veliký, i když jeho věnec má malý průměr. Přitom estetika je vcelku slušná, na druhou stranu na celém Balenu se již výrazně projevuje jeho věk, soudobí konkurenti dnes působí modernějším dojmem. Ovšem možná i kvůli nezajímavému vzhledu Baleno vlastně vůbec nepřitahuje nenechavce. Výbava je rozumná v komfortní oblasti, ovšem bezpečnostní je opravdu minimální. Mnoho aut nemá ani airbagy, byť modely po modernizaci, ke které došlo v roce 1999, už jimi vybaveny jsou. Zrovna tak přibylo s modernizací ABS a některé další prvky, které do modernizace chyběly.
Z jízdního hlediska je Baleno vcelku nezajímavým vozem. V zatáčkách auto příliš nedrží zvolenou stopu, v přímém směru může mít relativně lehký vůz s přidanou zádí trochu potíže s trakcí. Přitom ani jízdní komfort není kdovíjaký, podvozek na nerovnostech znervózní a rázy se přenášejí do kabiny. Příliš mnoho pozornosti nevěnovali konstruktéři ani odhlučnění automobilu.
Nabídka motorů byla vcelku jednoduchá, kdo by hledal turbodiesely, musí pátrat po novějších vozech vyrobených od roku 2000. Agregát 1,9 TD má ovšem výkon 55 kW a hrubý projev, na trhu je velkou vzácností. Běžně se setkáme s benzinovými agregáty. Základem je třináctistovka se slušným výkonem 63 kW, která se dodávala jenom do hatchbacku a sedanu. Pro pohon stačí a je vcelku úsporná. Silnější šestnáctistovka má výkon 72 kW, později v roce 1999 o kilowatt méně. Motor sice vyžaduje více práce s řadicí pákou (řazení přitom není příliš přesné), ovšem dovede být opět docela úsporný. Od zmiňovaného roku 1999 je tento agregát jedinou motorizací pro sedan a combi. Před tímto rokem se do nich dodával ještě agregát 1,8 litru s výkonem 89 kW.
Výbava
Před modernizací v roce 1999 mělo Suzuki Baleno jenom slušnou komfortní výbavu, sehnat auto s elektrickým paketem, klimatizací a dalšími prvky není obtížné. Chyběly ovšem airbagy, ABS a další prvky, ovšem po modernizaci už se staly obvyklou součástí.
Design
Je trochu paradoxní, že v době aktivního modelového života byl jedním z hlavních argumentů pro jeho volbu design. Dnes vypadá sympaticky snad jen sedan, ovšem celkově auto působí trochu zastaralejším dojmem než soudobí soupeři.
Spotřeba
Suzuki Baleno seženete v drtivé většině případů se zážehovými motory, nejčastěji se šestnáctistovkou, která byla od roku 1999 pro sedan a combi jedinou motorizací. Spotřeba se drží v rozumných mezích.
Jízdní vlastnosti
Jízdními vlastnostmi Baleno rozhodně neexceluje. Relativně lehké auto s měkce naladěným podvozkem opouští v zatáčce zvolenou stopu vcelku brzy, především combi a sedan (obzvlášť naložené) pak mohou mít obtíže s trakcí přední nápravy.
Bezpečnost
Do modernizace, ke které došlo v roce 1999, mělo Suzuki Baleno převážně jen velmi základní bezpečnostní výbavu, narazit lze na exempláře které nemají ani ABS ani airbag řidiče. Novější vozy jsou na tom lépe. V nárazových testech Euro NCAP dostal v roce 1998 vůz pouhé dvě hvězdičky, přičemž jedna mu byla dodatečně škrtnuta.
Praktičnost
Uvnitř Suzuki Baleno je relativně solidní nabídka místa. Celkově jde ovšem jen o průměrně praktický automobil. Třídveřový hatchback má docela malý zavazadlový prostor, a ačkoli sedan a combi vypadají mnohem prostorněji, objem zavazadlového prostoru 350 a 375 litrů není vůbec rekordní.
Komfort
Ačkoli má Suzuki Baleno měkký podvozek, mnoho jízdního komfortu nenabízí. Kladnou stránkou jsou především pohodlná a rozměrná sedadla. Ovšem odhlučnění, filtrování nerovností nebo kvalita plastů v interiéru zaostávají za konkurencí.
Provozní náklady
Mezi kladné stránky Suzuki Baleno se řadí především spolehlivost. Auto je trvanlivé a jeho nenáročná technika netrpí zásadními potížemi. Spotřeba motorů je také vcelku solidní a Baleno se prodává za příznivé ceny.