OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Suzuki Baleno (1995–2002)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Spolehlivost

Nízké ceny

Komfortní sedadla

Pružné a úsporné motory

Nulový zájem zlodějů

O vozidle

Suzuki Baleno je na našich silnicích poměrně vzácným automobilem. V době jeho aktivního života se jej automobilka snažila prosazovat proti klasickým modelům nižší střední třídy, ve skutečnosti je však Baleno soupeřem spíše pro malé vozy s různými karosářskými variantami. Toto Suzuki se totiž vyrábělo jako hatchback, sedan a také combi, které je ve třídě malých vozů asi nejméně obvyklé. Hatchback se mimochodem na trhu nabízel jenom krátce, sedan a combi byly komerčně úspěšnější varianty. Sedan a combi nabízí nejen více prostoru pro zavazadla, ale také pro posádku a jsou daleko praktičtější. Co se místa pro pasažéry týče, vpředu je vše zcela v pořádku, vzadu je na danou velikost auta také nabídka docela slušná, byť nad hlavou by ho mohlo být více. Velkou pochvalu si zaslouží pohodlná a vcelku velkorysá sedadla. Tím ovšem asi interiér zásobu svých kladných stránek vyčerpal. Použité plasty jsou velmi obyčejné a jejich kvalita je možná ještě menší než u soudobých korejských vozů. Ergonomie také není úplně skvělá, ovládání ventilace za pomocí tlačítek není ideální, volant je hodně veliký, i když jeho věnec má malý průměr. Přitom estetika je vcelku slušná, na druhou stranu na celém Balenu se již výrazně projevuje jeho věk, soudobí konkurenti dnes působí modernějším dojmem. Ovšem možná i kvůli nezajímavému vzhledu Baleno vlastně vůbec nepřitahuje nenechavce. Výbava je rozumná v komfortní oblasti, ovšem bezpečnostní je opravdu minimální. Mnoho aut nemá ani airbagy, byť modely po modernizaci, ke které došlo v roce 1999, už jimi vybaveny jsou. Zrovna tak přibylo s modernizací ABS a některé další prvky, které do modernizace chyběly.
 
Z jízdního hlediska je Baleno vcelku nezajímavým vozem. V zatáčkách auto příliš nedrží zvolenou stopu, v přímém směru může mít relativně lehký vůz s přidanou zádí trochu potíže s trakcí. Přitom ani jízdní komfort není kdovíjaký, podvozek na nerovnostech znervózní a rázy se přenášejí do kabiny. Příliš mnoho pozornosti nevěnovali konstruktéři ani odhlučnění automobilu.
 
Nabídka motorů byla vcelku jednoduchá, kdo by hledal turbodiesely, musí pátrat po novějších vozech vyrobených od roku 2000. Agregát 1,9 TD má ovšem výkon 55 kW a hrubý projev, na trhu je velkou vzácností. Běžně se setkáme s benzinovými agregáty. Základem je třináctistovka se slušným výkonem 63 kW, která se dodávala jenom do hatchbacku a sedanu. Pro pohon stačí a je vcelku úsporná. Silnější šestnáctistovka má výkon 72 kW, později v roce 1999 o kilowatt méně. Motor sice vyžaduje více práce s řadicí pákou (řazení přitom není příliš přesné), ovšem dovede být opět docela úsporný. Od zmiňovaného roku 1999 je tento agregát jedinou motorizací pro sedan a combi. Před tímto rokem se do nich dodával ještě agregát 1,8 litru s výkonem 89 kW. 

Výbava

Před modernizací v roce 1999 mělo Suzuki Baleno jenom slušnou komfortní výbavu, sehnat auto s elektrickým paketem, klimatizací a dalšími prvky není obtížné. Chyběly ovšem airbagy, ABS a další prvky, ovšem po modernizaci už se staly obvyklou součástí. 

Design

Je trochu paradoxní, že v době aktivního modelového života byl jedním z hlavních argumentů pro jeho volbu design. Dnes vypadá sympaticky snad jen sedan, ovšem celkově auto působí trochu zastaralejším dojmem než soudobí soupeři. 

Spotřeba

Suzuki Baleno seženete v drtivé většině případů se zážehovými motory, nejčastěji se šestnáctistovkou, která byla od roku 1999 pro sedan a combi jedinou motorizací. Spotřeba se drží v rozumných mezích. 

Jízdní vlastnosti

Jízdními vlastnostmi Baleno rozhodně neexceluje. Relativně lehké auto s měkce naladěným podvozkem opouští v zatáčce zvolenou stopu vcelku brzy, především combi a sedan (obzvlášť naložené) pak mohou mít obtíže s trakcí přední nápravy. 

Bezpečnost

Do modernizace, ke které došlo v roce 1999, mělo Suzuki Baleno převážně jen velmi základní bezpečnostní výbavu, narazit lze na exempláře které nemají ani ABS ani airbag řidiče. Novější vozy jsou na tom lépe. V nárazových testech Euro NCAP dostal v roce 1998 vůz pouhé dvě hvězdičky, přičemž jedna mu byla dodatečně škrtnuta. 

Praktičnost

Uvnitř Suzuki Baleno je relativně solidní nabídka místa. Celkově jde ovšem jen o průměrně praktický automobil. Třídveřový hatchback má docela malý zavazadlový prostor, a ačkoli sedan a combi vypadají mnohem prostorněji, objem zavazadlového prostoru 350 a 375 litrů není vůbec rekordní. 

Komfort

Ačkoli má Suzuki Baleno měkký podvozek, mnoho jízdního komfortu nenabízí. Kladnou stránkou jsou především pohodlná a rozměrná sedadla. Ovšem odhlučnění, filtrování nerovností nebo kvalita plastů v interiéru zaostávají za konkurencí. 

Provozní náklady

Mezi kladné stránky Suzuki Baleno se řadí především spolehlivost. Auto je trvanlivé a jeho nenáročná technika netrpí zásadními potížemi. Spotřeba motorů je také vcelku solidní a Baleno se prodává za příznivé ceny. 



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 53 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.