




Proč koupit |
---|
Zlepšená průchodnost terénem Výborný vnitřní prostor Spolehlivost Silné motory Dobré jízdní vlastnosti Výborná výbava |

O vozidle
Nabídka motorů pro čtvrtou generaci Outbacku je trochu užší, avšak k charakteru vozu motory velmi dobře sedí. Základem je benzinový agregát o objemu 2,5 litru s výkonem 123 kW, po modernizaci v roce 2012 pak motor dostal vylepšený výkon 127 kW. Tento motor je kombinován výhradně s bezestupňovou převodovkou CVT nazývanou Lineartronic. I přes nepříliš rekordní výkonové parametry a spojení s automatickým ústrojím však motor podobně jako v klasickém Legacy vykazuje na velký vůz překvapivě příznivou spotřebu paliva a i dynamika je dobrá. Benzinovou špičkou, která je u nás ovšem velmi vzácná, je v provedení Outback šestiválcový motor 3,6 litru o výkonu 191 kW. Tento motor se do běžného Legacy nedodává. Jeho spotřeba je ovšem opravdu vysoká. Oblíbenou motorizací pro Outback je dvoulitrový turbodiesel vlastní konstrukce Subaru. Podobně jako benzinové agregáty i tento má koncepci boxer s protilehlými písty, a tak i přes relativně průměrný výkon 110 kW vyniká velmi dobrou dynamikou. Ochota vytáčet se ovšem není vykoupena vysokou spotřebou paliva.
Výbava




Subaru Outback je na trhu k dispozici ve třech úrovních výbavy, už v té základní je však vůz vybaven velmi dobře. Při hledání ojetých vozů tak nemusí výbava zájemce příliš trápit. Standardem je totiž duální klimatizace, dešťový senzor nebo automatické vyrovnávání světlé výšky na zadní nápravě. Vyšší stupně výbavy přidávají lahůdky v podobě xenonů nebo navigace a kompletního koženého čalounění.
Design




Na linky Subaru Outback je nutné si asi trochu zvykat, každopádně jde o svébytně tvarovaný vůz, který k originálnímu designu běžného Legacy přidává trochu drsnější vzhled. Ovšem v nové generaci už nejsou optické rozdíly mezi vozy tak výrazné. Možná není Outback navržen úplně podle evropského vkusu, ale originální detaily a celkově vyvážené proporce si jistě pozornost zaslouží.
Spotřeba




Outback je velký vůz střední třídy s permanentním pohonem všech kol a vyšší světlou výškou, proto se dá očekávat, že spotřeba bude vyšší. Ale Subaru se podařil malý zázrak. U dieselu příjemně nízká spotřeba nepřekvapí, ale to, že se dá úsporně jezdit i s nepřeplňovaným benzinovým motorem ve spojení s automatem CVT, to už překvapení je.
Jízdní vlastnosti




Subaru Outback s vyšší stavbou a komfortním odpružením mělo vždy trochu jiný jízdní charakter než Legacy. U čtvrtého Outbacku a pátého Legacy se však k sobě vozy trochu přiblížily a jízdní vlastnosti terénní varianty patří na špičku třídy. I přes větší náklony v zatáčkách dovoluje pohon všech kol vykružovat zatáčky s velkou přesností a jistotou a pochopitelně také vynikající trakcí.
Bezpečnost




Bezpečnostní testy Euro NCAP Subaru Outback čtvrté generace neabsolvovalo. Prošla jimi ovšem technicky prakticky zcela shodná pátá generace Subaru Legacy, která získala plný počet pěti hvězdiček. Robustní konstrukce a prakticky kompletní bezpečnostní výbava včetně bočních a hlavových airbagů ochrání posádku v případě havárie. Skvělý pohon všech kol pak vnáší další prvek bezpečí do samotné jízdy.
Praktičnost




Čtvrté generaci Subaru Outback se podařilo výrazně zapracovat na prostornosti interiéru. Místa pro posádku je tu tak opravdu dostatek, na zadních sedadlech se může Outback spolehlivě měřit třeba se Škodou Superb. Hlavní zlepšení se však koná v zavazadlovém prostoru, který teď nabídne 526 litrů pro zavazadla.
Komfort




Čtvrtá generace Outbacku se na rozdíl od Legacy nemusela na cestovní komfort více zaměřovat, ten byl vlastní už předchozím verzím. Vůz se dovede přes nerovnosti přenášet velmi plavně a ani série výmolů jej nerozhodí. K velmi dobrému komfortu přispívá také kvalitní provedení interiéru. A zvláštní pochvalu si zaslouží pohodlná a rozměrná sedadla s dobrou oporou.
Provozní náklady




V běžných verzích, které lze potkat na našich silnicích, má Outback překvapivě rozumnou spotřebu paliva. Celkové provozní náklady drží v příznivých mezích i spolehlivost vozu. Přesto je nutné v případě nutných oprav počítat s trochu vyššími výdaji za péči i díly.