




Proč koupit |
---|
Pohon všech kol Výborný vnitřní prostor Spolehlivost Silné motory Dobré jízdní vlastnosti Dobrá výbava Prostupnost terénem |

O vozidle
Kromě pohonu všech kol jsou pro Subaru naprosto typické také ploché motory boxer. Ty samozřejmě zamířily i pod kapotu modelu Outback se zvýšenou světlou výškou. Skladba motorů je v podstatě podobná klasickému Legacy, vynechán však byl základní dvoulitrový čtyřválec. Základní jednotkou se tak stal čtyřválec 2,5 litru s výkonem 127 kW. Silnější alternativou je pak třílitrový šestiválcový boxer s výkonem 180 kW, který se vyznačuje nebývale sametovým chodem a ohromnou silou, jeho spotřeba je však pochopitelně hodně vysoká. Diesel můžeme pod kapotou Legacy najít jediný a Subaru jeho uvedení trvalo až do roku 2008. Motor má vcelku standardní výkon 110 kW, vzhledem ke koncepci s protilehlými písty je však neobyčejně kultivovaný a točivý. S Outbackem si hravě poradí a přitom spotřeba zůstává ve velmi příjemných mezích.
Výbava




Subaru Outback má od základních provedení velmi dobrou výbavu. Ve třetí generaci najdeme ve standardu například automatickou duální klimatizaci, elektricky vyhřívaná a sklápěná zrcátka, tempomat a další komfortní prvky. Vyšší výbavy pak přidávají další lákavé prvky navíc a na trhu bývají vcelku dobře zastoupeny.
Design




Vzhled Subaru Outback vychází z modelu Legacy a ve své třídě je vcelku svébytný a originální. Základní konzervativní tvary jsou tu kombinovány s vyšší stavbou a oplastováním, které dodává vozu dobrodružnější výraz. Outback je vůz s celkově vyváženými liniemi a působí nadčasově.
Spotřeba




Subaru Outback má tradiční permanentní pohon všech kol a vyšší stavbu, což se projevuje na logicky trochu vyšší spotřebě paliva. Oproti běžnému Legacy je však nárůst jen mírný a rámci čtyřkolek je spotřeba velmi dobrá a překvapí i u benzinových motorů. Výjimkou je ovšem benzinový šestiválec 3,0 litru s vysokým výkonem, který se v konzumaci paliva ovšem nedovede příliš krotit.
Jízdní vlastnosti




I přes vyšší stavbu má Subaru Outback velmi dobré jízdní vlastnosti, které jsou v podstatě téměř shodné jako u běžné osobní verze. Mezi vozy s vylepšenou průchodností terénem patří Outback na absolutní špičku. Jediné záludnosti čekají na řidiče v případě náhlé změny charakteru povrchu, což však platí i pro vozy s pohonem jedné nápravy. Jinak je jistota držení stopy a stabilita vozu neobyčejná. Podepisují se na tom i právě ležaté motory boxer, které se podílejí na snížení těžiště.
Bezpečnost




Třetí generace Subaru Outback nikdy neprošla nárazovými zkouškami Euro NCAP. Vzhledem k robustní konstrukci, dobrým výsledkům předchozí generace, dobré bezpečnostní výbavě a skvělému pohonu všech kol je však úroveň bezpečí opravdu vysoká.
Praktičnost




Subaru Outback třetí generace nemá na poměry velkých combi příliš velký zavazadlový prostor. Objem 459 litrů je v dané třídě spíše podprůměrný, ale pro většinu zákazníků bude dostačující. Důležitý je však dostatek místa v interiéru, kde nebude posádka rozhodně strádat.
Komfort




Provozní náklady




Vozy Subaru tradičně patří mezi velmi spolehlivé a Outback je toho důkazem. Je to dáno většinou prověřenou a trvanlivou technikou, výjimku ovšem může tvořit nový vznětový motor, na který nebyla z počátku dostatečně dimenzována spojka. Proto je dobré se na její stav zaměřit. Spotřeba paliva je trochu vyšší než u běžných vozů, avšak většinou nijak zásadně vysoká.