Proč koupit |
---|
Pohon všech kol
Výborný vnitřní prostor
Spolehlivost
Silné motory
Dobré jízdní vlastnosti
Výborná výbava |
O vozidle
Subaru Legacy páté generace navazuje na vcelku úspěšný a oblíbený model generace čtvrté. Opět je k dispozici jako sedan a combi, výrobce tentokrát trochu zjednodušil celkovou nabídku verzí. Ceník Subaru na našem trhu je tak velmi jednoduchý, Legacy je alespoň v poslední době nabízeno v jediném stupni výbavy – v tom však najdeme v podstatě úplně všechno, jen za několik prvků je potřeba připlatit. Bohatě vybavené a spolehlivé Legacy vyráběné od roku 2009 zatím není na trhu ojetých vozů zcela běžné. Je to dáno tím, že většinou spokojení majitelé se vozu nezbavují příliš často, a pokud se Legacy v nabídce ojetých vozů objeví, nehledá nového kupce dlouho. Pátá generace totiž ke kladům té předchozí ještě něco málo přidává. Například zavazadlový prostor obou verzí konečně povyrostl na úroveň, kterou lze ve střední třídě považovat za velmi solidní. Zlepšení se dočkala i sedadla, která jsou ještě pohodlnější než v předchozím provedení. Interiér si také polepšil z hlediska kvality. Stále sice jasně poznáme, že sedíme v Subaru, avšak použité materiály jsou podstatně kvalitnější a celkový design působí tentokrát hodnotnějším dojmem. Ostatně, v oblasti estetiky se kupředu posunul i exteriér vozu. Opět platí, že Subaru tu jde svou vlastní nezaměnitelnou cestou a Legacy si jen tak s něčím nespletete. Design je spíše elegantní, s lehkým sportovním nádechem, předchozí provedení v sobě měla trochu více individuality a luxusu. I páté Legacy si ponechalo výborné jízdní vlastnosti dané vyspělým podvozkem, špičkovým pohonem všech kol a nízko položeným těžištěm díky motorům Boxer. Ovšem tentokrát je Legacy naladěno celkově trochu komfortněji, i když je tu rozdíl mezi jednotlivými verzemi. Varianta s přeplňovaným motorem 2,5 litru má například hydraulický posilovač řízení místo měkčího elektrického a podvozek je trochu sportovněji naladěn.
Nabídka motorů pro pátou generaci Legacy je trochu užší, v zásadě si však vybere každý. Základem je dvoulitr s výkonem 110 kW, stejný výkon poskytne i jediný turbodiesel v nabídce o shodném objemu. Turbodiesel se vyznačuje opravdu příznivou spotřebou paliva a Legacy v této verzi smazává deficit předchozí generace v podobě vyšší spotřeby oproti vozům s pohonem jen jedné nápravy. Silnější motor 2,5 l nabízí výkon na papíře nikterak zajímavých 123 kW. Jenže u Subaru jsou papírové hodnoty tak trochu klamáním tělem, pružné a točivé motory se sametovým chodem totiž vozům udělují opravdu dobrou dynamiku. A přitom tím nijak netrpí spotřeba, jak dokazuje i dvouapůllitr, který je přitom spojen výhradně s bezestupňovou převodovkou Lineatronic. Takto vybavené Legacy je nejenom velmi komfortní, ale také dynamické a úsporné. Špičkou je přeplňovaný motor 2,5 litru ve verzi GT. Má výkon hodně solidních 195 kW. Jeho spotřeba je už ovšem opravdu vyšší. Základní a nejsilnější benzinová jednotka se ovšem na našem trhu nabízela pouze krátce.
Výbava
Ceník Subaru Legacy je velmi jednoduchý a stručný. V posledních letech už snad ani stručnější být nemůže, Subaru nabízí jenom jediný stupeň výbavy, ve kterém nechybí prakticky nic z prvků, které si může zákazník běžně přát. Při hledání ojetých vozů tak nemusí výbava zájemce příliš trápit.
Design
Na linky Subaru Legacy je nutné si asi trochu zvykat, každopádně jde o svébytně tvarovaný vůz, který si v současné produkci nelze s žádným jiným splést. Možná není navržen úplně podle evropského vkusu, ale originální detaily a celkově vyvážené proporce si jistě pozornost zaslouží.
Spotřeba
Legacy je velký vůz střední třídy s permanentním pohonem všech kol, proto se dá očekávat, že spotřeba bude vyšší. Ale Subaru se podařil malý zázrak. U dieselu příjemně nízká spotřeba nepřekvapí, ale to, že se dá úsporně jezdit i s nepřeplňovanými benziny (natož ve spojení s automatem CVT), to už překvapení je.
Jízdní vlastnosti
Ačkoli se Subaru Legacy páté generace zaměřilo více na komfort, jeho jízdní vlastnosti stále díky výbornému vyvážení vozu patří na špičku třídy. Pohon všech kol dovoluje vykružovat zatáčky s velkou přesností a jistotou a pochopitelně také vynikající trakcí.
Bezpečnost
V nárazových testech Euro NCAP získala pátá generace Subaru Legacy plný počet pěti hvězdiček. Robustní konstrukce a prakticky kompletní bezpečnostní výbava včetně bočních a hlavových airbagů ochrání posádku v případě havárie. Skvělý pohon všech kol pak vnáší další prvek bezpečí do samotné jízdy.
Praktičnost
Páté generaci Subaru Legacy se podařilo výrazně zapracovat na prostornosti interiéru. Místa pro posádku je tu tak opravdu dostatek, hlavní zlepšení se však koná v zavazadlovém prostoru. Sedan si polepšil na solidních 486 litrů, a combi dokonce hodně dobrých 526 litrů pro zavazadla.
Komfort
Pátá generace Legacy se na cestovní komfort zaměřila více, než tomu bylo doposud. Jízdní vlastnosti tím utrpěly jenom málo a posádka získala. Vůz se dovede přes nerovnosti přenášet velmi plavně a ani série výmolů jej nerozhodí. K velmi dobrému komfortu přispívá také kvalitní provedení interiéru. A zvláštní pochvalu si zaslouží pohodlná a rozměrná sedadla s dobrou oporou.
Provozní náklady
Legacy má překvapivě úsporné motory, pokud tedy nebudeme počítat verzi s nejsilnějším agregátem 2,5 GT. Celkové provozní náklady drží v příznivých mezích i spolehlivost vozu. Přesto je potřeba v případě nutných oprav počítat s trochu vyššími výdaji za péči i díly.
Subaru Legacy