




Proč koupit |
---|
Pohon všech kol Výborný vnitřní prostor Spolehlivost Silné motory Dobré jízdní vlastnosti Dobrá výbava |

O vozidle
Kromě pohonu všech kol jsou pro Subaru naprosto typické také ploché motory boxer. Těmi je samozřejmě Legacy vybaveno a na výběr je vcelku široká nabídka jednotek. Základem je dvoulitrový motor, který má výkon 110 kW, v roce 2006 byla tato jednotka modernizována a dostala výkon 121 kW. Vzhledem k velikosti vozu a pohonu všech kol překvapí u tohoto dostatečně silného agregátu i vcelku příznivá spotřeba paliva. Další výkonový stupeň představuje čtyřválec 2,5 litru s výkonem 127 kW. Nejsilnější alternativou je třílitrový šestiválec boxer s výkonem 180 kW, který se vyznačuje nebývale sametovým chodem a ohromnou silou, jeho spotřeba je však pochopitelně hodně vysoká. Diesel můžeme pod kapotou Legacy najít jediný a Subaru jeho uvedení trvalo až do roku 2008. Motor má vcelku standardní výkon 110 kW, vzhledem ke koncepci s protilehlými písty je však neobyčejně kultivovaný a točivý. S Legacy si hravě poradí a přitom spotřeba zůstává ve velmi příjemných mezích.
Výbava




Subaru Legacy má od základních provedení velmi dobrou výbavu. Ve čtvrté generaci najdeme ve standardu například automatickou duální klimatizaci, elektricky vyhřívaná a sklápěná zrcátka, tempomat a další komfortní prvky. Vyšší výbavy pak přidávají další lákavé prvky navíc a na trhu bývají vcelku dobře zastoupeny.
Design




Vzhled Subaru Legacy je velmi svébytný a originální. Auto patří sice mezi konzervativnější zástupce své třídy, avšak tvary nepůsobí fádně a jsou nadčasové. Combi i sedan působí velmi vyváženým dojmem a mají hezky protažené podélné linky.
Spotřeba




Subaru Legacy má tradiční permanentní pohon všech kol a vůz má kvůli tomu trochu vyšší spotřebu paliva než soupeři s náhonem pouze jedné nápravy. V rámci čtyřkolek je však spotřeba velmi dobrá a překvapí i u benzinových motorů. Výjimkou je ovšem benzinový šestiválec 3,0 litru s vysokým výkonem, který se v konzumaci paliva ovšem nedovede příliš krotit.
Jízdní vlastnosti




Vzhledem k pohonu všech kol a vyváženému naladění podvozku má Subaru Legacy jedny z nejlepších jízdních vlastností ve třídě. Jediné záludnosti čekají na řidiče v případě náhlé změny charakteru povrchu, což však platí i pro vozy s pohonem jedné nápravy. Jinak je jistota držení stopy a stabilita vozu neobyčejná. Podepisují se na tom právě i ležaté motory boxer, které se podílejí na snížení těžiště.
Bezpečnost




Čtvrtá generace Subaru Legacy nikdy neprošla nárazovými zkouškami Euro NCAP. Vzhledem k robustní konstrukci, dobré bezpečnostní výbavě a skvělému pohonu všech kol je však úroveň bezpečí opravdu vysoká.
Praktičnost




Subaru Legacy čtvrté generace nemá ani ve verzi sedan ani combi největší zavazadlový prostor ve třídě. Hodnoty 433 a 459 litrů jsou spíše podprůměrné, ale mohou být dostatečné. Důležitý je však dostatek místa v interiéru, kde posádka rozhodně nebude strádat. Specialitou některých modelů může být redukční převodovka, která je u běžných osobních combi opravdu nezvyklou záležitostí.
Komfort




Legacy nabízí krom velmi dobrých jízdních vlastností i solidní jízdní komfort. Je to dáno nejen dobrou schopností filtrovat nerovnosti, ale také kultivovanými a tichými motory a solidním odhlučněním. Interiér nabízí dostatek místa a posádka se tu bude cítit pohodlně i díky skvělým sedadlům.
Provozní náklady




Vozy Subaru tradičně patří mezi velmi spolehlivé a Legacy je toho důkazem. Je to dáno většinou prověřenou a trvanlivou technikou, výjimku ovšem může tvořit nový vznětový motor, na který nebyla z počátku dostatečně dimenzována spojka. Proto je dobré se na její stav zaměřit. Spotřeba paliva je trochu vyšší než u běžných vozů, avšak většinou nijak zásadně vysoká.