




Proč koupit |
---|
Výkonné motory Tuhý sportovní podvozek Skvělé jízdní vlastnosti Prostorný interiér a zavazadlový prostor Přesné řazení a řízení |

O vozidle
Stejně tak jako v případě první generace Octavie, tak i s příchodem druhé se mohli uživatelé těšit na vrcholnou verzi RS. Ta byla představena v roce 2005 a vycházela z běžného modelu. Škoda Octavia RS byla nabízena jako liftback i jako kombi. Uživatel si tak mohl vybrat buďto přeplňovaný dvoulitrový benzinový motor s výkonem 147 kW (200 koní), nebo turbodieselovou verzi s výkonem 125 kW (170 koní).
Obě varianty byly k dispozici s manuální šestistupňovou převodovkou, popřípadě se poprvé objevila možnost také s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou DSG. Nejednoho příznivce značky samozřejmě překvapily i jízdní parametry. Benzinový dvoulitr dokázal z 0 na stovku zrychlit za 7,2 vteřiny a maximální rychlost vozu byla stanovena na hranici 240 km/h, což již jsou velmi solidní hodnoty. Vysoce jsou ceněné také jízdní vlastnosti a celková ovladatelnost auta.
Výbava




Již v základní nabídce edice RS jste mohli najít nejdůležitější prvky výbavy, ať již to je ABS, MBA, EBV, MSR, nebo ASR. Nechyběly samozřejmě ani airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, Climatronic – dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací a prachovým filtrem, autorádio Stream s osmi reproduktory, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, xenonové světlomety.
Design




Oproti standardnímu provedení jsme na novém RS našli hned několik významných změn. Ať již šlo o upravený přední nárazník s nově uspořádaným žebrováním, kulatými mlhovými světlomety, zcela nový zadní nárazník, v karosářské variantě liftback jsme našli také rozměrnější zadní spoiler na víku zavazadlového prostoru. Tomu všemu dominovala 17" litá kola. Pokud zákazník připlatil, mohl zvolit atraktivnější 18" litá kola. Mezi ojetými vozy tak můžete narazit na obě varianty. Vůz byl také o 15 mm snížen, a získal tak ještě větší sportovní náboj. Ostatní partie zůstaly nedotčeny. Vpředu a vzadu nechyběla ani loga RS. Nutno podotknout, že v roce 2008 prošel tento model základním faceliftem, při němž došlo k výměně čelních světlometů, které jsou výrazně protažené do boků blatníků.
Spotřeba




Turbodieselová varianta se v oblasti spotřeby zdá pro koncového zákazníka jednoznačně zajímavější. Při klidné jízdě se průměrná spotřeba pohybuje kolem sedmi litrů, ale lze se dostat i pod tuto hranici. Naopak s benzinovou variantou budete mít problém dostat se pod hranici deseti litrů. Při ekonomické jízdě počítejte se spotřebou kolem 9,5 litru.
Jízdní vlastnosti




Octavia RS je určena vyznavačům sportovní jízdy a podle toho se také tento model chová. Oproti standardnímu provedení Octavie je charakteristika podvozku hodně odlišná. Podvozek byl náležitě přitvrzen, aby se auto v zatáčkách naklánělo co nejméně a řidič měl vůz co nejvíce pod kontrolou. Pořádného vylepšení se dočkaly i brzdy, které se zakusují s ještě větší silou než u běžného provedení. Vůz skvěle drží stopu v ostrých i táhlých zatáčkách a je stabilní i ve vysokých rychlostech.
Bezpečnost




Druhá generace Škody Octavia RS patří i v dnešní době k nejbezpečnějším vozům ve své třídě. Díky robustní a tuhé karoserii obdržela v nárazových testech Euro NCAP čtyři hvězdičky v oblasti ochrany cestujících ve voze. K ještě větší bezpečnosti u modelu RS přispívá velké množství asistenčních systémů a v neposlední řadě skvělý podvozek, díky kterému se RS může pyšnit výbornými jízdními vlastnostmi.
Praktičnost




Pokud jste byli spokojeni s velikostí zavazadlového prostoru u první generace, tak u této budete dvojnásob. Nejen zavazadlový prostor, ale také interiér vozu povyrostly, což ocení především tatínkové vzhledem ke svým rodinám. Pro ně bude benefitem sportovní vůz a pro rodinu zase velký interiér a kufr.
Komfort




Vzhledem ke sportovnímu zaměření Octavie RS musel jízdní komfort u této verze trochu ustoupit. Pokud tedy hledáte pohodlný vůz, je lepší vybírat u standardních verzí, kde také nechybí některé výkonnější varianty. U provedení RS se častěji setkáte s rázy při přejezdech nerovností a při jízdě po dlažbě či rozbitých cestách vám dá auto o nerovnostech vědět. Prostorný a přehledný interiér s velkým množstvím odkládacích ploch ovšem uživatele potěší.
Provozní náklady




Druhá generace patří k nejrozšířenějším modelům této značky, a to i co se edice RS týká. Mezi ojetými vozy najdeme nejčastěji právě model druhé generace Octavie. I z tohoto důvodu jistě nepřekvapí kvalitní a široká servisní síť a snadná dostupnost jednotlivých náhradních dílů. Výhodou vozu je vysoká trvanlivost jednotlivých komponentů. Dávat pozor je zapotřebí především na turbodmychadlo, které je dobré po každé jízdě nechat řádně vychladnout. Při správném zacházení s ním bude i to sloužit dlouho bez problémů.