OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Škoda Octavia RS I (2000–2004)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Výborné jízdní vlastnosti

Spolehlivý benzinový motor

Vysoká praktičnost

Účinné brzdy

Široká servisní síť

Bohatá výbava

O vozidle

Na základě úspěchů v mistrovství světa v rallye představila mladoboleslavská automobilka v roce 2001 modelovou řadu RS. Cílem škodovky bylo postavit nejrychlejší sériově vyráběný český vůz. K těmto účelům posloužila přeplňovaná osmnáctistovka s pěti ventily na válec s výkonem 132 kW (180 koní). Od běžného modelu se lišila především menší světlou výškou (snížením o 1,5 cm), dále pak decentním zadním spoilerem na víku zavazadlového prostoru, sportovní koncovkou výfuku a sportovně laděným předním spoilerem. Edice RS obsahovala také sedmnáctipalcová litá kola, zelené nápisy RS na masce chladiče a na víku kufru. Díky tomu si tento model nikdo nemohl na silnici splést. Interiér vozu se nijak extrémně nelišil od běžných modelů. Dominantou tak byl perforovanou kůží potažený tříramenný volant, hliníkové podbarvení otáčkoměru a rychloměru, kovové kryty pedálů a přední sportovní sedačky. Octavia RS tak do posledního puntíku splnila roli rodinného, ale zároveň sportovního vozu. K nejvýraznějším kladům patřily výborné jízdní vlastnosti a výkonný turbobenzinový motor. Díky tomu nebylo problémem zatápět daleko věhlasnějším značkám nejen na dálnici, ale především na klikatých cestičkách.   

Výbava

Model edice RS patřil v nabídce škodovky k těm nejbohatším, co se výbavy týká. V základní nabídce nechybělo sportovní provedení interiéru se sportovními sedačkami v kombinaci kůže/látka. Dále jsme mohli na voze najít atraktivní spoiler na zadním víku zavazadlového prostoru, speciální přední nárazník se sportovním designem, kola z lehkých slitin 17" SPIDER, barevné provedení brzdových třmenů, tmavé boční blikače, loga RS na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru, ABS + brzdový asistent MBA, ale také páku ruční brzdy v koženém provedení, sound systém (8x 50 W). V nabídce mezi ojetými vozy můžete narazit také na modely se speciální výbavou, jako např. s el. posuvným a výklopným střešním oknem, automatickou klimatizací, ostřikovači světlometů, tempomatem, vyhřívanými předními sedadly nebo xenonovými světlomety. 

Design

Edice RS se od běžného provedení lišila hned několika prvky. Ať již to byla nižší světlá výška vozu, nebo přední nárazník se sportovním charakterem. Dominantou vozu byl také zadní spoiler na víku zavazadlového prostoru, speciální sportovní koncovka výfuku nebo nápisy RS, které zdůraznily sportovní charakter tohoto modelu. Díky tomu všemu vypadala Octavia RS první generace tzv. nabušeně a přitahovala pozornost nejednoho příznivce značky a automobilů všeobecně.

Spotřeba

Spotřeba paliva nepatřila u modelu RS k těm nejnižším. Při dynamické jízdě se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 9,5 až 10,5 litru na sto kilometrů. Pokud jste se rozhodli využít potenciál vozu na maximum, palubní počítač ukazoval mnohdy vyšší hodnoty porovnatelné např. s vozy Subaru Impreza WRX STI. Na druhou stranu, s Octavií RS se dalo jezdit i za výrobcem udávaných 8 litrů, což s Imprezou nikoliv. Výhodou byla také pětapadesátilitrová nádrž, takže jste nemuseli být častými návštěvníky čerpací stanice.

Jízdní vlastnosti

Výška podvozku, vysoký výkon, výkonné brzdy, to je vše, co dělalo z Octavie RS výjimečný sportovně rodinný vůz. Octavia byla ovšem schopná vcelku dobře absorbovat také většinu nerovností typických českých silnic. Díky tuhé karoserii a nízkému těžišti vozu se vůz choval skvěle i v zatáčkách, kde držel bez problému stopu i ve vyšších rychlostech. Doslova jako ryba ve vodě se Octavia cítila v zatáčkách. Vyzdvihnout musíme také výkonné brzdy, jejichž průměr byl u RS zvětšen na 312 mm. Brzdy neztrácely účinek ani při opakovaném brzdění.

Bezpečnost

První generace Octavie obdržela v nárazových testech Euro NCAP čtyři hvězdičky v oblasti bezpečnosti. Vzhledem ke stáří vozu jí sice chybí některé moderní prvky bezpečnostní výbavy, i tak lze ale říci, že Octavia RS první generace se pyšnila na svou dobu vysokou úrovní bezpečnosti, a to nejen díky čtveřici airbagů, ale i vysoce kvalitním systémům ABS a MBA.

Praktičnost

Octavia RS se sice pyšnila dovětkem nejrychlejší sériová škodovka, ale to nebyly zdaleka všechny výhody tohoto modelu. Dominantou byl doslova obří zavazadlový prostor. Verze liftback poskytovala neuvěřitelných 528 litrů. Jen málo sportovních vozů mělo tak rozměrný kufr. Vůz tak mohl posloužit nejen na cestě na závodní okruh, ale především i na rodinné dovolené.

Komfort

První generace Octavie RS sice neposkytovala kdovíjak prostorný interiér, ale na rozdíl od běžných modelů nabízela maximální možnou výbavu. V této edici jsme tak mohli najít například sportovní sedadla v kombinaci kůže/látka, která byla výškově nastavitelná a v některých případech také vyhřívaná. Výhodou byla také příprava pro dvě dětské sedačky s bezpečnostním uchycením ISOFIX.  

Provozní náklady

V oblasti spotřeby paliva nepatřila Octavia RS k nejekonomičtějším vozům. Na druhou stranu, vysoká odolnost a spolehlivost dokázala snížit náklady na přijatelné částky. Výhodou je samozřejmě také dostupná široká servisní síť. I na první generaci Octavie RS tak není problém ani v dnešní době najít i ten nejposlednější náhradní díl.

Škoda Octavia

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.