Proč koupit |
---|
Dobrý vnitřní prostor Variabilita, jízdní komfort Moderní výbava Jisté jízdní vlastnosti Široká nabídka verzí |
O vozidle
Kompaktní SUV Karoq zařadila automobilka Škoda do své nabídky v roce 2017 a okamžitě se z něj stal hit. Po právu je to jedno z nejprodávanějších aut mladoboleslavské automobilky. Nabízí totiž nebývale vyváženou kombinaci vlastností: je dostatečně moderní a módní, je to kompaktní SUV, což je dnes na trhu jedna z vůbec nejoblíbenějších kategorií vozů. Zároveň má elegantní a nadčasový design, díky kterému se třeba při faceliftu v závěru roku 2021 na vzhledu vozu vlastně nic zásadního nezměnilo, jsou tu jen kosmetické úpravy. Karoq je také prostorný, interiér je překvapivě variabilní a celkově nabízí auto výtečný jízdní komfort. To vše s oblíbenou a prověřenou technikou.
Karoq ve třídě kompaktních SUV nahradil model Yeti, který vynikal variabilitou interiéru. A tu toto kompaktní SUV do jisté míry zachovává: jako jeden z mála modelů této třídy totiž nabízí posuvnou zadní lavici sedadel a zároveň dává možnost zvolit si i sklon opěradel. Sedadla VarioFlex lze zároveň z vozu zcela vyjmout, takže pak nabízí na danou třídu bezprecedentní přepravní kapacitu. Standardní objem zavazadlového prostoru je už tak královských 521 litrů. Verze vybavené sedadly VarioFlex mají základní objem 479 litrů a ten lze posunutím sedadel zvýšit na 588 litrů. Po sklopení sedadel je k dispozici 1 630 litrů místa, VarioFlex nabízí 1 605 litrů, ovšem po jejich vyjmutí naroste přepravní kapacita na 1 810 litrů. Karoq tak ve schopnosti převážet náklad překonává i kombíkovou Škodu Octavia. Přitom je s délkou pod 4,4 metru příjemně kompaktním zástupcem kategorie SUV segmentu C.
Vedle velké vnitřní variability zaujme Karoq i bohatou nabídkou pohonů. Na výběr jsou verze s pohonem předních nebo všech kol, s manuální nebo automatickou převodovkou. A agregáty mohou spalovat benzín nebo naftu. Základem byl od počátku tříválec 1.0 TSI naladěný na 85 kW, silnější alternativou motor 1.5 TSI se 110 kW a časem se v nabídce objevil i agregát 2.0 TSI se 140 kW. Motory TDI pak z počátku reprezentoval i agregát 1.6 TDI s 85 kW, tento výkon ale později nabídl agregát 2.0 TDI, který pod kapotou najdeme také ve verzích s výkonem 110 nebo 140 kW.
Po stránce ovládání i dalších vlastností je pak Karoq typickým vozem Škoda, který myslí na moderní prvky a zároveň zachovává příkladnou ergonomii i díky zachování běžných ovladačů. Nic na tom nezměnil ani facelift z roku 2021.
Výbava
Škoda Karoq je už velmi dospělé auto, které může mít skutečně pokročilé prvky výbavy. I když je nemusí mít zdaleka všechny kusy, jsou prvky jako digitální přístrojový štít nebo pokročilé LED světlomety u Karoqu docela samozřejmostí. Nechybí bohatá sada bezpečnostních a asistenčních systémů, ale i komfortní prvky výbavy.
Design
Design je jedním z řady důvodů velké obliby Škody Karoq u zákazníků. Vzhled auta je nadčasový a zcela nekonfliktní, přitom je Karoq jasně identifikovatelný jako vůz značky Škoda. Jako typické SUV mladoboleslavské značky má Karoq „čtyřoké“ provedení světlometů a výraznou masku chladiče. Vzhledově působí Karoq možná kompaktnějším dojmem, než jaký pak vyvolává uvnitř, kde skutečně překvapí nabídkou místa.
Spotřeba
I když je paleta agregátů pod kapotou Škody Karoq široká, pro všechny motorizace platí, že jsou v rámci své kategorie příjemně úsporné. Agregáty TDI se chlubí spotřebou už od 4,7 litru na 100 kilometrů, základní litrový tříválec udává normovanou spotřebu od 5,7 litru a třeba i u silného 2.0 TSI se dá vejít pod 8 litrů benzínu na 100 kilometrů.
Jízdní vlastnosti
Všechna SUV mladoboleslavské automobilky kladou velký důraz na jízdní komfort a to platí i pro Karoq. Zároveň ale auto nabízí i dobrou ovladatelnost a v řidiči budí důvěru. Ještě větší jistotu řidiči dodají verze s pohonem 4x4, které lépe zvládnou i jízdu mimo zpevněné cesty a obstojí v jakémkoli počasí.
Bezpečnost
Jako oblíbený rodinný vůz samozřejmě klade Škoda Karoq velký důraz na bezpečnost posádky i dalších účastníků provozu. V testech organizace Euro NCAP získala Škoda Karoq v roce 2017 plný počet pěti hvězdiček a skvělá je v oblasti bezpečnosti dodnes. Postupem času se u auta rozšířila i nabídka bezpečnostních a asistenčních systémů, novější verze jsou v tomto ohledu tedy typicky o trochu dál než ty starší.
Praktičnost
Praktičnost je jednou z velkých a pro mnohé nečekaných předností Škody Karoq. Však kdo by očekával, že u 4,4 metru dlouhého SUV bude celková přepravní kapacita větší než u etalonu praktičnosti, Škody Octavia. Ale je tomu tak, po sklopení zadních sedadel nabídne Karoq až 1 630 litrů místa, vyjmutí sedadel VarioFlex znamená až 1 810 litrů prostoru. Verze s praktickými sedadly nabídnou v běžném uspořádání 479 až 588 litrů místa pro zavazadla, provedení se standardními zadními sedadly pojme 521 litr nákladu.
Komfort
Kromě pohodového naladění podvozku se u Škody Karoq na celkovém komfortním pojetí auta podílí i dobré odhlučnění a celkově příjemná architektura interiéru s dobrým zpracováním a kvalitními použitými materiály. Interiér Karoqu je velmi příjemným místem k pobytu a přispívá k celkové kultivovanosti auta.
Provozní náklady
Provozní náklady Škody Karoq jsou velmi podobné jako u oblíbené Škody Octavia. Však auta sdílí spoustu techniky, od základů platformy, přes motory. Karoq se také může, jako většina vozů Škoda, chlubit dobrou zůstatkovou hodnotou, která do celkových nákladů na provoz auta také výrazně promlouvá.