Proč koupit |
---|
Skvělý poměr užitné hodnoty a ceny Bohatá nabídka verzí Nadstandardní vnitřní prostor Příznivé provozní náklady |
O vozidle
Fabia je tradičním zástupcem značky Škoda ve třídě malých vozů. Třetí generace se vyráběla v letech 2014 – 2022 a to v provedení hatchback a kombi. Právě malé kombi je vcelku neobvyklým zástupcem této kategorie a je jednou z cest, jak získat cenově dostupný a nadprůměrně prostorný rodinný automobil. Třetí generace Fabie je stále moderní auto, které nemá zásadní dramatické nedostatky. Oproti druhé generaci je třetí Fabia prostornější, přitom má moderní lehčí konstrukci, která například pomáhá uspořit palivo, ale je výhodná i z hlediska trvanlivosti některých komponent.
Design třetí generace Škody Fabia je elegantní a nadčasový, rozhodně vůz nepůsobí jako auto, které vznikalo v době před deseti a více lety. Především v provedení kombi nechybí autu určitá dynamika vzhledu, kterou zajišťuje pro vozy Škoda typická „tornado linie“ na boku auta.
Interiér auta působí na danou třídu hodnotně a je řešen velmi prakticky. Nabídka místa je nad průměrem třídy i z dnešního pohledu a platí to samozřejmě především pro variantu kombi. Zatímco cestující především vzadu musí počítat s velikostními limity auta, zavazadlový prostor s objemem 330 litrů u hatchbacku a skvělých 530 litrů u kombi je skutečným trumfem auta. Jeho trumfem jsou ale i příznivé provozní náklady, které jsou dány jak relativně jednoduchou a prověřenou konstrukcí vozu, tak použitím úsporných motorů pod kapotou. Do modernizace v roce 2019 nabízela Fabia třetí generace dokonce i úsporný tříválcový turbo diesel 1.4 TDI s výkonem 66 nebo 77 kW a kombinovanou spotřebou hluboko pod hranicí 4 litrů nafty na 100 kilometrů. Po faceliftu zbyly v nabídce už jen benzínové agregáty. Stálicí mezi nimi je atmosféricky plněný motor 1.0 MPI s výkonem 44 nebo 55 kW, který se může pochlubit nenáročným provozem a dlouhověkostí i nízkou spotřebou od 4,7 litru na 100 kilometrů. Do roku 2017 pak Fabia třetí generace používala přeplňované čtyřválce 1.2 TSI naladěné na 66 nebo 81 kW, poté už se pod kapotou objevily tříválce 1.0 TSI se 70 nebo 81 kW.
Po jízdní stránce je Fabia třetí generace rovněž vyspělý vůz, který nabízí vyváženou kombinaci cestovního komfortu a jisté ovladatelnosti. Řidič se může těšit na tradiční ergonomii, Fabia je v mnoha ohledech příkladným vozem, u kterého řadu ovládacích prvků najde řidič snadno poslepu. Výbava jednotlivých aut se může výrazně lišit podle provedení, novější a lépe vybavené vozy mohou mít i některé vyloženě moderní prvky.
Výbava
Škoda Fabia třetí generace se prodávala v celé řadě výbavových stupňů a k tomu bylo k dispozici mnoho volitelných prvků. Výbava aut se tak může lišit. Vždy je bohatá v bezpečnostní oblasti, byť novější a lépe vybavená auta mají třeba v oblasti asistentů oproti těm starším trochu navrch.
Design
Vzhled třetí generace Škody Fabia je nadčasový. Obzvlášť to platí pro verzi kombi, která má velmi vyvážené proporce. Mnozí ji považují za nejelegantnější vůz tohoto segmentu. Karoserii nechybí v tomto provedení určitá dynamika, tu přináší i sportovně stylové verze Monte Carlo.
Spotřeba
Fabia třetí generace je z hlediska nároků na palivo velmi úsporný vůz. Agregát 1.4 TDI, který se pod kapotu tohoto provedení montoval do roku 2017 se chlubí kombinovanou spotřebou na úrovni 3,7 litru na 100 kilometrů a úsporní řidiči skutečně mohou takových hodnot dosahovat. Ale ani benzínové agregáty nejsou žíznivé, litrový motor MPI si vystačí se 4,7 litry benzínu na 100 kilometrů a velmi podobná je kombinovaná spotřeba i u přeplňovaných agregátů.
Jízdní vlastnosti
Fabia třetí generace nabízí vyvážený jízdní komfort a dobrou ovladatelnost. Podvozek auta není zbytečně tvrdý, je ale tuhý na to, aby řidič ocenil zpětnou vazbu vozu. Třetí generaci Škody Fabia prospěla z hlediska jízdních vlastností i mírná odtučňovací kúra, kterou vůz oproti třetí generaci prošel.
Bezpečnost
Nároky na bezpečnost automobilů neustále stoupají, ale i v dnešní době Škoda Fabia třetí generace obstojí na výbornou. V roce 2014 získala tato generace v testech Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček a i když dnes autu chybí některé z nejmodernějších asistenčních systémů, dovede posádku ochránit skutečně velmi dobře.
Praktičnost
Fabia třetí generace patří k nejpraktičtějším vozům své kategorie a obzvlášť to opět platí pro provedení Combi. To totiž disponuje úžasnými 530 litry prostoru pro zavazadla. Ale ani hatchback se nenechá zahanbit, jeho 330 litrů je také výborná hodnota. Fabia k tomu pak přidává řadu praktických Simply Clever prvků, které usnadňují každodenní používání auta.
Komfort
V rámci třídy malých aut se může Škoda Fabia pochlubit i velmi dobrým komfortem. Nabídka místa pro cestující je solidní a v dané třídě je slušné i odhlučnění. Interiér působí vcelku hodnotným dojmem, takže se tu cestující budou i na delších trasách cítit příjemně.
Provozní náklady
Nízké provozní náklady jsou jedním z důvodů, proč je Škoda Fabia třetí generace tak oblíbená. Auto těží z využití prověřené a relativně nenáročné techniky, díky jeho oblibě je pak samozřejmě velmi široká i servisní síť. A oproti jiným vozům své kategorie si Fabia třetí generace i docela dobře drží svou cenu.