




Proč koupit |
---|
Nízké provozní náklady Velký zavazadlový prostor Nízká spotřeba Spolehlivé benzinové i naftové motory Vysoká bezpečnost vozu |

O vozidle
V roce 2013 se na trh s osobními vozy dostal model Seat Toledo. Říkáte si, že jste už tento model viděli nebo ho znáte? Ano, máte pravdu. Toledo je nedílnou součástí španělské automobilky již pěknou řádku let. V pořadí čtvrtá generace Toleda se ale zřejmě nejvíce odlišuje od té předešlé, která vycházela z modelu Altea. Nové Toledo tentokrát není klasický hatchback, ale jedná se o tzv. liftback a svým charakterem připomíná Škodu Rapid. Novinka je díky délce 4,48 metru o plné čtyři centimetry delší než třetí generace, a dokonce o šestnáct centimetrů delší, než tomu bylo v případě první generace, a to jistě za zájem stojí. Délka se podepsala i na velikosti zavazadlového prostoru, který tak poskytuje 550 litrů, což je v daném segmentu jedna z nejlepších hodnot. Pod kapotou naleznete hned několik motorů. Základem je benzinová dvanáctistovka s výkony 55/63 a 77 kW. V nabídce ale najdete také benzinovou čtrnáctistovku s výkonem 90 kW, a především samočinnou převodovkou DSG. Velmi oblíbené budou jistě také vznětové verze. Čtyřválec 1,6 TDI poskytne výkon 77 kW, ale především neuvěřitelně nízkou kombinovanou spotřebu, která by se měla pohybovat v rozmezí od 3,9 do 4,4 litru na sto kilometrů.
Výbava




V základní nabídce nechybí klimatizace, autorádio, mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, ESC, šestice airbagů, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač nebo 15" kola. V nabídce ale můžete najít i vybavenější vozy s 16" koly z lehkých slitin, tempomatem, navigací, rádiem s šesticí reproduktorů, zadními kotoučovými brzdami, metalízou atd.
Design




V případě Seatu Toledo bychom našli ve tvarech karoserie řadu společných znaků s koncernovým Rapidem. Celkově ale Toledo působí oproti Rapidu uhlazenějším dojmem. Je vidět, že mezistupeň mezi Ibizou a Leonem se španělskému výrobci podařil na jedničku. Zadní části vozu dominují horizontálně dělené světlomety. Ty vypadají vskutku elegantně a celkově zjemňují design karoserie. Toledo ale nevypadá špatně ani zepředu. Jedinou výtku mám k jednoduché mřížce chladiče, jíž by prospěl redesign, který u světlometů proběhl.
Spotřeba




Vznětové verze Toleda se pyšní neuvěřitelně nízkou spotřebou. Motory 1,6 TDI v kombinované spotřebě vykazují hodnoty od 3,9 do 4,4 litru nafty. Špatně na tom nejsou ani zážehové jednotky. Motory 1,2 TSI disponují spotřebou od 5,1 do 5,4 litru a pozadu není ani 1,4 TSI se spotřebou 5,8 litru. Lze tak říci, že je jedno, jestli budete jezdit s benzinovou, nebo naftovou verzí. Všechny motory jsou vysoce úsporné a spolehlivé.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti lze srovnat s koncernovým Rapidem. Toledo disponuje kvůli uložení motoru těžší přední částí a naopak lehkou zádí. V zatáčkách se při vyšších rychlostech zdá být vůz poněkud neklidný. To je cítit především při brzdění. Musíte si tak za zhoršených podmínek dát pozor na nedotáčivost. I přesto, že některé verze disponují šestnáctipalcovými koly, nebudete při překonávání nerovností ušetřeni rázů v kabině. Jinak lze jízdní vlastnosti hodnotit jako kladné a při poklidné jízdě nelze vozu příliš mnoho vytknout. Vzhledem k charakteru vozu beztak žádné sportovní a luxusní vlastnosti nebudete očekávat.
Bezpečnost




V roce 2012 prošla čtvrtá generace nárazovými zkouškami Euro NCAP. V testu obdržela maximální počet pěti hvězdiček, což ji řadí mezi nejbezpečnější vozy daného segmentu. Vůz zazářil především v oblasti ochrany dospělých, kde získal 94 %. Více než dobře si vedl i při bezpečnosti dětí ve voze. Jen málo takových vozů se může pochlubit tak vysokým bodováním. Pozadu nezůstalo Toledo ani při ochraně chodců nebo ve výbavě asistenčními prvky.
Praktičnost




V interiéru vozu najde čtveřice cestujících dostatek místa, a to včetně množství odkládacích ploch. Zaujmou především rozměrné prostory ve dveřích, kam lze bez komplikací umístit i velkou PET lahev. Pozadu španělský model nezůstává ani ve velikosti zavazadlového prostoru. Nadprůměrných 550 litrů jest toho jasným důkazem. Jinak u Toleda najdete více společných znaků s Rapidem, nežli byste možná čekali.
Komfort




V případě Toleda se jedná o něco větší rodinný vůz. Prioritou je nízká pořizovací cena, nízká spotřeba a přeprava z bodu A do bodu B. Kdo by čekal nadprůměrný komfort, tak nebude nejšťastnější. Uvnitř vozu je pro čtveřici cestujících dostatek místa, také sedadla jsou v rámci průměru pohodlná, a tak ani delší cestování vás příliš neunaví. Co se týká překonávání nerovností, zde je na tom Toledo o něco hůře. Nepříjemné rázy při překonávání příčných prahů ve voze ucítíte, a to i navzdory tomu, že je váš vůz osazen 16" koly.
Provozní náklady




Seat Toledo čtvrté generace je nový vůz, který je k dispozici teprve od roku 2013. Na modely se tedy vztahuje tovární záruka, a tak nepočítejte s nadbytečnými finančními náklady za opravy a náhradní díly. Důležitou roli při výběru bude hrát nízká pořizovací cena, a především velmi nízká spotřeba paliva. Výhodou je také široká a kvalitní servisní síť Seat v České republice.