Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor
Dobré jízdní vlastnosti
Jízdní komfort
Kvalitní zpracování |
O vozidle
Seat Toledo třetí generace se rozhodl zcela opustit dosavadní pojetí a stal se vozem tak trochu mimo automobilové třídy. Liftback generace první a sedan generace druhé totiž ve třetím provedení nahradil vůz na pomezí automobilových tříd. Základem je technika páté generace VW Golf, a tak je zařazení do třídy kompaktních vozů poměrně jednoznačné. Jenže Toledo není ani kompaktní MPV ani hatchback, je to vlastně takové zvětšené combi. Oproti MPV není interiér tak variabilní, oproti klasickým kompaktním hatchbackům a kombíkům však nabízí podstatně více místa. Konkurence se tak rekrutuje jak z řad klasických kompaktních MPV, tak různých zvýšených vozů, ale i z řad automobilů, kterým konkurovalo předchozí Toledo. Třetí generace Toleda tak může být netradiční alternativou třeba právě k druhé generaci Octavie.
Z hlediska tvarů karoserie vychází třetí Toledo z menšího modelu Altea. Zásadním rozdílem je delší záď, která jakoby naznačuje tříprostorové uspořádání. Právě toto řešení se nemusí příliš líbit, ale zajišťuje Toledu neotřelý vzhled a zároveň dobře přístupný a rozměrný zavazadlový prostor. Celkově má Toledo dynamický výraz. Uvnitř je dostatek místa a interiér je vyroben z kvalitních materiálů a s dobrým zpracováním. Z dnešního pohledu už je palubní deska možná trochu nudnější, avšak mezi dobovými Volkswageny a škodovkami opravdu vynikala nápaditostí. Místa má posádka dostatek a pochválit můžeme i sedadla s přiměřeným bočním vedením. Třetí cestující vzadu uprostřed ovšem bude při delších cestách protestovat, jeho místo není moc pohodlné. V zavazadlovém prostoru je místa více než dost. Základní objem je 500 litrů a díky variabilitě lze ještě objem měnit. Posuvem sedadel zadní řady například může narůst až na 601 litrů. Skládacím kusem podlahy lze zavazadlový prostor rozdělit na úložné místo pod podlahou a velké místo pro zavazadla. Zároveň lze podlahu použít jako příčku, a zabránit tak pohybu některých předmětů po celém kufru. S podlahou na svém místě lze po sklopení zadních sedadel vytvořit rovnou ložnou plochu, mechanismus sklápění je přitom velmi jednoduchý. Kompletní objem je pak 1440 litrů.
Nabídka motorů nebyla příliš široká. Základem byla benzinová šestnáctistovka s výkonem 75 kW, která je pro mohutnější Toledo přece jen trochu slabší a projevuje se to i na tom, že spotřeba není o mnoho nižší než u silnějších motorů. Na druhou stranu dvoulitr TSI s výkonem 110 kW nebo přeplňovaný motor 18 TFSI se 118 kW nejsou příliš obvyklými motorizacemi. Daleko populárnější a k charakteru vozu lépe padnoucí jsou turbodiesely – na výběr je z motoru 1,9 TDI o výkonu 77 kW a dvoulitru TDI o výkonu 103 kW. Pro něj se dala pořídit automatická dvouspojková převodovka DSG.
Výbava




Třetí Toledo dostalo od základu vcelku solidní výbavu, ve které najdeme například téměř kompletní sadu airbagů, klimatizaci, elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek s vyhříváním nebo centrální zamykání. Přitom na trhu ojetin najdeme i lépe vybavené vozy.
Design




Vzhled Toleda je trochu netradiční, a to proto, že auto kombinuje designové prvky MPV a sedanů. Záď vozu tak působí trochu nezvyklým dojmem a rozhodně se nemusí líbit každému. Toledo je však originální vůz dynamických linií.
Spotřeba




Toledo třetí generace má vcelku omezenou nabídku pohonných jednotek. Benzinové agregáty nevynikají úsporností, naopak turbodiesely 1,9 TDI a 2,0 TDI jsou velmi úsporné. I přes vyšší stavbu a větší hmotnost Toleda není spotřeba turbodieselů téměř o nic vyšší než třeba u Octavie.
Jízdní vlastnosti




I přes svou vyšší stavbu má Toledo třetí generace překvapivě dobré jízdní vlastnosti. U dieselových verzí je sice potřeba počítat s větším zatížením přední nápravy a dříve přicházející nedotáčivostí, i tak je ale Toledo hodně agilní, dobře čitelné a snadno se řídí. Přitom to není na úkor komfortu.
Bezpečnost




Seat Toledo třetí generace nárazovými testy Euro NCAP neprošel, ovšem vztáhnout na něj můžeme alespoň závěry z testů sesterského modelu Altea. Ta získala v roce 2004 plné pětihvězdičkové hodnocení. Stejně jako jí, i Toledu pomáhají čelní, boční a hlavové airbagy a další vcelku bohatá bezpečnostní výbava.
Praktičnost




Toledo třetí generace je vcelku praktický automobil, ovšem záleží to také na úhlu pohledu. Oproti klasickým vozům, jako je Octavia nebo Golf, je o hodně praktičtější, ovšem oproti klasickým kompaktním MPV přece jenom mírně ztrácí v celkové variabilitě interiéru.
Komfort




Toledo třetí generace poskytuje posádce i přes tužší podvozek solidní jízdní komfort. Filtrování nerovností je na dobré úrovni, stejně jako odhlučnění. Pochvalu zaslouží pohodlná sedadla s dobrou oporou. Interiér je celkově prostorný a přispívá k dobrému pohodlí uvnitř vozu.
Provozní náklady




Provozní náklady Toleda se drží v rozumných mezích. Především turbodieselové motory zajišťují úsporný provoz, u benzinových je situace trochu horší. Ceny servisních prací i náhradních dílů se pohybují v rozumných mezích.
Seat Toledo