




Proč koupit |
---|
Povedený design Velký zavazadlový prostor Úsporné vznětové motory Solidní jízdní vlastnosti Pohodlná sedadla |

O vozidle
Seat Toledo druhé generace patřil ve své době k velmi populárním vozům na českém trhu, přesto byl pochopitelně ve stínu tehdy první generace Škody Octavia. K té bývá vnímán jako vzhledově atraktivnější varianta, technicky jde totiž o velmi příbuzné vozy, které se liší právě hlavně vzhledem a provedením karoserie. Zatímco Octavia je liftback, Toledo je klasický sedan. Takže ačkoli je jeho zavazadlový prostor také opravdu veliký (500 litrů), k nákladu tu je trochu horší přístup. Podobně jako u první Octavie je však větším problémem Toleda menší nabídka místa na zadních sedadlech. Nad hlavou budou mít potíže vzrostlí cestující, pro kolena je tu málo místa i pro průměrně vzrostlé jedince. Posádka vpředu se může těšit z dobré nabídky prostoru. Design Toleda druhé generace se povedl, pokud tedy v dnešní době naleznete dobře zachovalý exemplář, rozhodně neudělá ostudu. S hledáním vhodného vozu ale může být trochu více práce, Toledo bylo podobně jako Octavia oblíbený vůz taxikářů i služební auto. Často tak narazíte na vozy s opravdu vysokým kilometrovým proběhem. Podobně jako exteriér působí sympatickým dojmem u Toleda i interiér. Ten je oproti přísně střídmým tvarům palubní desky i čalounění Octavie doslova balzámem na duši. Tvarování palubní desky prozradí svůj věk v podstatě spíše detaily jako šev krytu airbagu nebo panel autorádia.
Z hlediska pohonných jednotek v podstatě český, Octavie znalý motorista ví, co může od Seatu Toledo očekávat. Zážehové motory startují na šestnáctistovce s výkonem 74 kW, která sice není nic pro sprintery, na druhou stranu docela stačí. Je u ní také šance, že si ji kupovali klidnější a spíše sváteční řidiči, takže vůz by mohl být v lepším stavu než jiné exempláře. Šestnáctistovka byla později k dispozici v silnějším provedení se 77 kW. Nepříliš populární je motor 1,8 20V. Má sice solidní výkon 92 kW, ale svým charakterem ani spotřebou příliš nenadchne. Zajímavé je, že v Toledu nenajdeme přeplňovanou verzi osmnáctistovky s výkonem 110 kW. Tento výkon totiž podává pětiválec 2,3 litru, který také nemá zrovna ideální spotřebu paliva. Totéž platí pro jeho vylepšenou verzi s výkonem 125 kW. Přeplňovaná osmnáctistovka se v Toledu nabízela s výkonem 132 kW a představovala nejsilnější motorizaci.
Turbodiesely startují legendárním 1,9 TDI s výkonem 66 kW. Pro klidné řidiče je to skvělá volba, ti, kdo touží po větší dynamice, zvolí provedení s výkonem 81 kW. Postupně se objevily i další výkonové varianty – 96 a 110 kW. Všechny motory jsou úsporné, z hlediska spolehlivosti jsou však zajímavější méně namáhané slabší motory. U všech je však potřeba dávat pozor na celkový stav motoru. Ten je sice trvanlivý, ale u vozů s vysokým nájezdem se přece jenom potíže vyskytovat mohou.
Výbava




Seat Toledo druhé generace má výbavu odpovídající jeho věku. Z dnešního hlediska je tak výbava spíše základnější, na druhou stranu, narazit na dobře vybavené kusy není příliš problém. Toledo dnes také patří k levným ojetinám, takže dobře vybavený kus lze získat za dobrou cenu.
Design




Seat Toledo představuje designově lákavější alternativu ke Škodě Octavia první generace. Nabízen byl ovšem v jediném karosářském provedení – sedan. Lákavější design najdeme i v interiéru, který není tak strohý jako u Octavie.
Spotřeba




Podobně jako Octavia, i Toledo patří s tím pravým motorem k vůbec nejúspornějším automobilům své třídy. Legendární turbodiesely 1,9 TDI totiž z hlediska spotřeby zůstaly v mnohém dodnes nepřekonané a spotřeba pod pět litrů na 100 kilometrů u nich není nic nereálného. Opět platí, že nejúspornější jsou slabší verze s výkonem 66 a 81 kW. Z benzinových motorů lze z hlediska spotřeby doporučit snad jen základní šestnáctistovku, ostatní jsou přece jenom žíznivější. I když přeplňovaná osmnáctistovka úměrně svému výkonu.
Jízdní vlastnosti




Seat Toledo stojí na podvozkové platformě Volkswagenu Golf čtvrté generace. Ve své době platil za jízdně solidní automobil, ovšem z dnešního hlediska se přece jenom projevuje věk. Platí totéž, co pro Octavii, velké převisy mají za následek výrazné setrvačné hmoty, které s autem mohou trochu záludně cvičit.
Bezpečnost




Nárazovými testy Euro NCAP Seat Toledo druhé generace nikdy neprošel. Ovšem vzhledem k použité technice nelze očekávat, že by se jeho výsledek výrazně lišil od Octavie, která získala čtyři hvězdičky, a z dnešního hlediska tak patří jen k průměrně spolehlivým vozům. Jde především o to, že Toledu chybí moderní bezpečnostní prvky.
Praktičnost




Seat Toledo je klasický čtyřdveřový sedan, v jiném provedení se druhá generace nenabízela. Zavazadlový prostor lehce zaostává za Octavií, avšak jen o málo. Objem 500 litrů bude jistě bohatě dostačovat ledaskomu. Bohužel méně praktický je vstup do kufru, řešený jen klasickým víkem. Toledo má také méně místa pro posádku na zadních sedadlech.
Komfort




Z hlediska jízdního komfortu se už u Seatu Toledo projevuje jeho věk, který znamená, že vůz musel dělat trochu více kompromisů. Limitující je nabídka prostoru pro cestující vzadu. Podvozek je tužší a nefiltruje nerovnosti s takovou grácií jako modernější vozy.
Provozní náklady




Toledu druhé generace se oproti té první podařilo napravit spolehlivost, koncernová technika je navíc běžná, a tak servis není problémem. Úsporné turbodiesely pak znamenají, že provozní náklady Toleda mohou být opravdu nízké.