OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Seat Exeo (2009–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Elegantní design

Kvalitní provedení interiéru

Dobrý jízdní komfort

Příznivé ceny

Rozumná spotřeba

O vozidle

Seat Exeo se v roce 2009 stal snahou, jak ke španělské značce přilákat zákazníky, kteří dříve volili klasický sedan Toledo. Podobný vůz v nabídce Seatu dlouho chyběl a alespoň v našich končinách si to vyžádalo krutou daň – Exeo rozhodně nepatří k nejběžnějším vozům, Seatu se jednoduše zákazníky přilákat zpět nepodařilo. A to přitom automobilka zvolila recept, který měl být jen a jen úspěšný. Exeo totiž technicky i vzhledově vychází z předchozí generace Audi A4, která spatřila světlo světa v roce 2000. Seat tak dostal prověřenou prémiovou techniku, kterou nabízel v cenově vcelku zajímavém balení. Původ u Audi se projevuje především v interiéru – ačkoli vychází ze staršího modelu, interiér stále působí až luxusním dojmem a zpracování i kvalita materiálů jsou mnohem výše než u konkurenčních vozů. Možná i kvůli nejasnému vymezování vůči konkurenci nezaznamenalo Exeo mnoho prodejních úspěchů – auto se totiž tváří jako vůz střední třídy, velikostně ovšem odpovídá spíše současným sedanům a liftbackům třídy nižší střední. Exeo tak bylo soupeřem třeba pro druhou generaci Octavie nebo pro Chevrolet Cruze. Oproti nim mělo sice trochu sebevědomější cenovku, ovšem ne o mnoho a pocity v interiéru byly zcela jiné. Ten u Exea totiž působí jako z auta o několik set tisíc dražšího, třeba Cruze se při porovnání musí doslova hanbit. To dělá z Exea ideálního kandidáta na výhodnou koupi ojetiny. Dostanete totiž vlastně techniku i provedení staršího Audi A4, jen auto bude docela nové a přitom k mání za rozumné peníze.
 
Zařazení spíše do nižší střední třídy odpovídá i prostornost interiéru Exea. Ta je jen průměrná, vzadu už mohou dospělí cestující narážet na limity. Zavazadlový prostor také nenadchne, u sedanu je jeho objem 460 litrů, praktičtější combi ST s lepším přístupem nabídne jen 442 litrů. Co se jízdního projevu týče, Exeo zaostává za dynamickým charakterem svých stájových sourozenců. Jízdní vlastnosti rozhodně nejsou záludné a třeba řízení i řazení jsou přesné a řidič má docela dost informací o dění s vozem, ovšem v zatáčkách se vcelku brzy dostavuje nedotáčivost a celkově je Exeo méně ochotné měnit směr jízdy. To se ovšem pozitivně projeví na dálnici, kde drží směr opravdu dobře. I podvozek je vcelku komfortní, a to i s relativně velkými koly, Exeo je tak spíše atraktivní dálniční křižník než sportovní sedan.
 
Základní pohonnou jednotkou je poněkud slabší šestnáctistovka s výkonem 75 kW. Druhou benzinovou volbou je přeplňovaný motor 1,8 T s výkonem 110 kW, který dovede vcelku příjemně překvapit i rozumnou spotřebou. Vrcholem je motor 2,0 TSI s výkonem 147 kW. Diesely jsou zastoupeny dvoulitrovým motorem TDI ve třech výkonových provedeních – 88, 105 a 125 kW. 

Výbava

Exeo dostalo už od základních provedení velmi bohatou výbavu. I nejlevnější modely mají duální automatickou klimatizaci, kompletní elektrickou výbavu včetně vyhřívání zrcátek, palubní počítač a řadu dalších vymožeností. Vyšší stupně pak obsahují třeba tempomat, multifunkční volant a mnoho dalšího. 

Design

Seat Exeo vychází konstrukčně i vzhledově z Audi A4 z roku 2000, vzhledem k úpravám se tak ve Španělsku podařilo připravit elegantní sedan a combi s nadčasovým vzhledem. Původ v Audi se pozitivně projevuje především v interiéru, který působí mnohem luxusnějším pocitem než u všech soupeřů. 

Spotřeba

Exeo dostalo vyváženou paletu pohonných jednotek, z nichž prakticky žádná netrpí nadměrnou žíznivostí. Dvoulitrový turbodiesel je pochopitelně úsporný ve všech výkonových variantách, spotřebou dovede ovšem příjemně překvapit i přeplňovaná benzinová osmnáctistovka. 

Jízdní vlastnosti

Podvozek z Audi A4 slibuje jisté jízdní vlastnosti a ty Exeo opravdu má. Pochvalu zaslouží i řízení a řazení, ovšem celkově je podvozek spíše komfortnější a nesedí sportovnímu charakteru značky. Exeo méně ochotně mění směr jízdy, takže v zatáčkách s ním není příliš zábava a nedotáčivost se dostavuje brzy. Na dálnici ovšem drží směr skvěle. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP získal Seat Exeo v roce 2010 čtyřhvězdičkové hodnocení, které je nejspíš dáno přece jenom trochu starším konstrukčním základem. Ostatně, stejné skóre si v roce 2001 připsalo i Audi A4, ze kterého vychází. Zájemce jistě zaujme bohatá bezpečnostní výbava, ve které nechybí kompletní sada airbagů včetně kolenního pro řidiče. 

Praktičnost

Z hlediska praktičnosti Exeo za svými soupeři přece jenom trochu zaostává, zavazadlový prostor sedanu pojme 460 litrů nákladu, combi ST pak 442 litrů. V interiéru je místa tak akorát, na zadních sedadlech mohou dospělí cestující už narážet na limity vozu. 

Komfort

Exeo se může pochlubit velmi dobrým cestovním komfortem. Podvozek zvládá i s velkými koly dobře filtrovat nerovnosti našich vozovek, odhlučnění je také na solidní úrovni. Vysokou úroveň komfortu však přináší především provedení interiéru, který nezapře svůj původ v Audi. 

Provozní náklady

Ačkoli vychází Exeo z vozu Audi, provozní náklady spíše odpovídají španělské značce. Motory jsou úsporné a Exeo je relativně spolehlivý vůz s prověřenou technikou. Ceny servisních úkonů odpovídají síti Seatu, ani náhradní díly nejsou přehnaně drahé. 

Seat Exeo



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 35 odborníků Volejte denně 7:00 - 21:00 Zavolejte mi
E-SHOP
Kupte svůj nový vůz,
rychle a jednoduše
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Vůz Vám doručíme až domů
  • 14 dní na vrácení vozu
    Pohodlně a bezpečně, jasný původ i historie vozu
Nabídka vozů