




Proč koupit |
---|
Nízké provozní náklady Tichý a bezemisní provoz Dostupný elektromobil Snadná ovladatelnost |

O vozidle
Renault Zoe se v roce 2012 stal jednou z prvních ukázek toho, jak si automobilky představují dostupnou elektromobilitu. Malý model velikosti zhruba oblíbeného Renaultu Clio se stal vyhledávanou alternativou pro ty, kdo se chtěli zejména v městském a příměstském provozu pohybovat bez lokálních emisí. Francouzská automobilka drží Zoe ve výrobě poměrně dlouho, ostatně díky relativně příznivé ceně to byl i po letech jeden z nejvyhledávanějších elektromobilů na evropském trhu. A i proto je to docela oblíbený ojetý elektromobil. V roce 2024 by měla přijít za Zoe náhrada v podobě elektrického retro modelu inspirovaného někdejším Renaultem 5.
Renault průběžně elektromobil Zoe během jeho života vylepšoval. Ačkoli se vzhled měnil málo, modernizaci, ke které došlo v roce 2019, bychom rozhodně mohli nazvat novou generací. Zoe při ní totiž dostal nejen dosud největší baterii, jakou tento malý elektromobil měl, ale také nový elektromotor a rozšířené možnosti nabíjení. Baterie má kapacitu 52 kWh, která mu dodává normovaný dojezd až 385 kilometrů na jedno nabití. Novinkou je i možnost rychlonabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 50 kW pomocí standardu CCS2. To ale nemusí mít všechna provedení vozu. O pohon Zoe se může starat buď elektromotor s výkonem 80 kW, který byl k dispozici i v předchozích provedeních, nebo o něco výkonnější 100kW elektromotor. Poháněna jsou vždy přední kola.
I přes solidní dojezd této inovované verze pak zůstává Zoe i po roce 2019 zejména ideálním dopravním prostředkem do města. Kabina je sice na svou kategorii slušně prostorná, ale ve městě vynikne mrštnost a hbitost tohoto elektromobilu a plusem tu jsou právě jeho malé rozměry. Parkování i svižné starty ze semaforu jsou parádní disciplínou tohoto malého elektromobilu.
Výbava
I když Renault Zoe postupně vylepšoval a přidával různé prvky výbavy, nemusí malý elektromobil patřit mezi nejvybavenější modely své velikosti. Jednoduše proto, že drahá technika znamenala, že někde výrobce zkoušel ušetřit. Na druhou stranu modelu Zoe nechybí nic, co by řidič v každodenním provozu potřeboval.
Design
Výrazně oblé tvary modelu Zoe pocházejí už od prvního provedení z roku 2012 a vlastně tak svým způsobem výrazně předběhly pozdější designový jazyk celé francouzské značky. Možná i díky tomu působí aktuálně Zoe trochu nenápadněji než dříve. Uhlazená karoserie ale nezapře určité futuristické pojetí.
Spotřeba
Malý elektromobil je z hlediska spotřeby tím nejideálnějším řešením. A i když verze vyráběná od roku 2019 dostala větší a těžší baterii než předchozí provedení, stále to platí i pro ni. V praxi se může spotřeba pohybovat kolem 15 kWh na 100 kilometrů a tak dojezd přes 300 kilometrů na jedno nabití rozhodně není žádnou utopií.
Jízdní vlastnosti
Řídit malé elektromobily je radost. Tahle auta jsou totiž specifická tím, že jsou na svou velikost obvykle hezky výkonná, navíc nástup výkonu je u elektrického modelu okamžitý. Podvozek je tedy rozhodně naladěn tak, aby tuto porci výkonu a dynamiku auta zvládal a Zoe umí být skutečně zábavné „autíčko“.
Bezpečnost
V určitém ohledu ukazuje Renault Zoe i to, jak moc se zpřísnily za uplynulá léta požadavky na bezpečnost. Zatímco v roce 2013 dostalo první provedení v testech organizace EuroNCAP plný počet pěti hvězdiček, v roce 2021 nezískala inovovaná verze ani jednu. Přitom bezpečnost auta se rozhodně nezhoršila. Přísnější jsou ale nejen celková kritéria, ale i požadavky na přítomnost asistenčních systémů a různých dalších řešení, která Zoe coby dostupnému elektromobilu mnohdy chybí.
Praktičnost
Renault Zoe je praktický zejména z pohledu samotného provozu a jízdy. Uvnitř je to pak poměrně běžný malý hatchback, který nabízí posádce tak akorát místa. Pro zavazadla je tu slušných 338 litrů místa, zadní sedala ovšem nejde sklápět. Doplňme, že malý elektromobil má slušnou nosnost 486 kilogramů, to je víc, než řada běžných malých aut.
Komfort
Ticho a plynulý pohon zásadně přispívají k příjemnému cestování tímto elektromobilem. Zoe vyráběné od roku 2019 má navíc oproti předchozím provedením výrazně komfortnější kabinu s lepšími materiály, i to celkovému pohodlí prospívá.
Provozní náklady
Malý elektromobil je mistrem nízkých provozních nákladů. A u ojetého auta, které již ztratilo významnou část své ceny, to platí dvojnásob. Zoe umí jezdit opravdu úsporně, běžně klidně kolem 15 kWh na 100 kilometrů, ale klidnou jízdou lze spotřebu srazit i výrazně níž.