Proč koupit |
---|
Překvapivý vnitřní prostor
Výkonný základní motor
Variabilita interiéru
Nápaditý design |
O vozidle
Druhá generace Renaultu Twingo navazuje na úspěšnou a dlouhověkou generaci první. Na první pohled se zdá, že se Twingo odchýlilo od své původní jednoduché praktičnosti, avšak detailní pohled odhalí, že se tak nestalo. Jen se veškerá ta praktičnost skryla za podstatně modernější karoserii i techniku. Nadále však platí, že Twingo je nejprostornější ze všech minivozů na trhu a druhé generaci se podařilo i díky vyšší karoserii vnitřní prostor ještě navýšit. I dozadu se tak bez problému posadí dospělí cestující, kterým opět prostor zvětší posuvná zadní sedadla. Pokud jsou úplně vzadu, do zavazadlového prostoru se vejde 165 litrů nákladu, při poloze lavice vpředu pak pojme hodně slušných 285 litrů. Ovšem posuvnou lavici nemají všechny verze, u fixního provedení je objem 230 litrů. Z hlediska praktičnosti má ovšem Twingo přece jen určitou nevýhodu. Zákazníci totiž dnes stále častěji i ve třídě nejmenších vozů vyžadují pětidveřové karoserie, Twingo je však výhradně třídveřové.
Oproti předchozí generaci je druhé Twingo výrazně modernější z hlediska vzhledu. Možná ztratilo trochu na roztomilosti předchozího provedení, ale i dospělejší design mu sluší a řada zákazníků jej ocení. Navíc se výrazně vylepšilo provedení interiéru – sice tu zůstaly tvrdé plasty, jejich kvalita i celkové zpracování jsou ovšem výrazně lepší než u původního modelu, který už přece jenom na moderní konkurenci nestačil. A to ani v oblasti jízdních vlastností. Tady došlo k opravdu výraznému posunu vpřed. Twingo je naladěno někam doprostřed mezi komfortním a tvrdým podvozkem, což znamená slušný komfort a přitom podvozek dovolí hravé dovádění. Renault toho využil a připravil krom základní i vyloženě sportovní verze Twinga, které patří k nejzábavnějším malým automobilům vůbec. Jen na přesnosti řazení by měla automobilka zapracovat. Řízení je sice u běžných verzí trochu odtažité, ale přesné. Obojí platí i pro verze po faceliftu, ke kterému došlo počátkem roku 2012. Měnil se hlavně vzhled vozu, který je teď hravější a modernější, a ke změnám došlo i pod kapotou.
Tam se převážně podívaly maloobjemové agregáty 1,2 litru. Základem byl motor s osmi ventily a výkonem 43 kW, šestnáctiventilová varianta má výkon 56 kW. Ano, jsou to v podstatě stejné agregáty jako u původního Twinga, jen modernizované. Následuje už dost silný přeplňovaný 1,2 TCE se 74 kW určený pro verzi GT. A sportovní verze RS nabídne s 98 kW hodně dobrou dynamiku a velmi zábavné svezení – jedno z nejzábavnějších mezi malými auty vůbec. Po faceliftu nabídka motorů zůstala v podstatě stejná, avšak postupně byla nabídka omezena na motor 1,5 s výkonem 55 kW.
Výbava
Twingo patří k dobře vybaveným malým vozům, přesto u základních modelů musíte počítat spíše s obyčejnou výbavou, ve které často chybí i klimatizace nebo další komfortní prvky. Ovšem sehnat lépe vybavené vozy není příliš složité.
Design
Twingo druhé generace se svým vzhledem od prvního provedení hodně odlišuje. Ovšem stále zůstává vcelku hravé, byť působí trochu dospělejším dojmem. K hravosti se vracejí modely po faceliftu, prodávané od roku 2012. Esteticky zajímavý je i interiér.
Spotřeba
Pod kapotou Twinga druhé generace najdeme podobné motory, jako se dodávaly do první, jen modernizované. Základní jednotky tedy mají příznivou spotřebu paliva. Motory ve sportovních variantách také nejsou nijak žíznivé, vliv na to má i nízká hmotnost vozu.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti malého Twinga jsou hravé. Auto tedy nedrží stopu za každou cenu, avšak chová se předvídatelně a je velmi dobře ovladatelné. Dvojnásob to platí pro sportovní verze. Řízení je sice u běžných verzí trochu odtažité, ovšem přesné.
Bezpečnost
V nárazových testech Euro NCAP si Twingo v roce 2007 vysloužilo čtyři hvězdičky z pěti celkově možných. Bezpečnostní výbava vozu je základní, ovšem na malý vůz vcelku očekávatelná. V základu najdeme dvojici airbagů.
Praktičnost
Podobně jako první Twingo má i druhá generace velmi praktický interiér. Místa je tu dostatek i pro čtyři cestující. Po prvním modelu zdědilo nové Twingo posuvnou zadní lavici, která zároveň s prostorem pro nohy cestujících mění objem zavazadlového prostoru – od 165 po 285 litrů. Posuvnou lavici ovšem nemají všechny vozy, u fixního provedení je objem 230 litrů.
Komfort
Podvozek Twinga je naladěn na kompromis mezi komfortním a sportovním nastavením. V zatáčkách tak dovolí hravé zacházení, na nerovnostech vcelku rozumnou úroveň tlumení. Určitému poskakování se ovšem bránit nelze, krátký rozvor má své limity.
Provozní náklady
Twingo druhé generace je provozně nenáročný automobil se stále relativně jednoduchou technikou. Motory jsou úsporné, díky nízké hmotnosti netrpí ani mechanika auta. Náhradní díly i servisní úkony jsou cenově vcelku nenáročné.
Renault Twingo