O vozidle
Výbava




Renault Master druhé generace ještě nepatří k dodávkovým vozům, u kterých by byly obvyklé různé komfortní prvky výbavy z vozů osobních. U novějších modelů je však výbava solidní a klimatizace nemusí být úplnou raritou.
Design




Renault Master druhé generace je klasický dodávkový automobil, u kterého nebyl na vnější vzhled kladen příliš velký důraz. Design se vždy hlásil k rodině vozů Renault a po modernizaci v roce 2003 vypadá Master přece jenom daleko více k světu.
Spotřeba




Velkou dodávku značek Renault a Opel pohání výhradně vznětové motory, i když u první generace tomu tak nebylo. Diesely jsou většinou dostatečně silné a na velkou dodávku příjemně úsporné. Silnější motory přitom nejsou na palivo o mnoho náročnější než ty slabší, takže především pro vytěžované vozy jsou lepší volbou. Uživatelé také u Masteru hlásí velmi dobrou spolehlivost.
Jízdní vlastnosti




Od dodávkových automobilů nelze očekávat soustředění na sportovní jízdní vlastnosti, ostatně bylo by to u nich kontraproduktivní. Z hlediska dodávek je tak důležitější ovladatelnost a stabilita – obojí je u Masteru na velmi dobré úrovni. Trochu horší je ovšem manévrovatelnost verzí s nejdelším rozvorem.
Bezpečnost




Nárazovými testy Euro NCAP neprošla ani většina nejmodernějších dodávek, u staršího Renaultu Master se tedy také výsledky nedozvíme. Jisté je, že u konstrukčně starší dodávky byla prioritou praktičnost a bezpečnost posádky se tolik neřešila. Z hlediska bezpečnosti nepatří dodávkové vozy k nejbezpečnějším a Master se základní bezpečnostní výbavou nebude výjimkou.
Praktičnost




Master patří k největším běžným dodávkovým vozům a zákazníci si jej mohli pořizovat v celé řadě konfigurací. K dispozici jsou tři různé délky karoserie i tři její výšky, existují verze s různou úrovní prosklení karoserie. Různé mohou být konfigurace posuvných bočních dveří a tak podobně. Pro přepravu velkých i menších nákladů je Master perfektní auto. Třeba i díky tomu, že má příjemně nízko položenou podlahu nákladového prostoru.
Komfort




U dodávek je důležitý přímo komfort pracoviště řidiče. Master má především po modernizaci vcelku moderní interiér, který bude pro řidiče příjemným místem. Jízdní komfort jako takový zlepšuje dobře tuhá karoserie, která zbytečně nerezonuje a příliš se nekroutí.
Provozní náklady




U velkých dodávek nelze očekávat, že budou jezdit se spotřebou rodinných combi. Ale Master dovede příjemně překvapit, jeho vcelku silné turbodiesely mají opravdu rozumnou spotřebu paliva. Pochopitelně je potřeba počítat s jejím nárůstem s rostoucím zatížením vozu, u silnějších verzí bude rozdíl menší.