Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor
Dobré odhlučnění
Jízdní komfort
Bohatá výbava |
O vozidle
Renault Koleos je prvním kompaktním SUV francouzské automobilky. Jeho původ je ovšem trochu zvláštní, Koleos totiž vznikl ve spolupráci s korejskou automobilkou Renault Samsung Motors a na tamním trhu se prodává jako Samsung QM5. V Koreji se také Koleos vyrábí. Vzhled automobilu je možná právě kvůli zaměření na rozdílné trhy až přílišným kompromisem. Ne, nenajdeme tu žádné asijské výstřelky a kudrlinky, na druhou stranu působí Koleos až příliš fádním dojmem a zadní partie nejsou zrovna moc líbivé. Trochu lepší je z celkového pohledu situace po faceliftu, kterým Koleos prošel v roce 2011 a během kterého dostal novou, modernější tvář s větší maskou chladiče a naopak menšími, decentnějšími světlomety.
Ať už je to s estetikou jakkoli, hlavní předností SUV Koleos je prostorný a variabilní interiér. Na kompaktní platformě tu vzniklo vzdušné SUV s výraznou mírou prosklení a velmi dobrým komfortem. Místa je dostatek jak vpředu, tak na zadních sedadlech, u nich by ovšem cestující ocenili delší sedáky s výše položenou přední hranou. Tento nedostatek je ovšem daní za variabilitu interiéru, která připomíná mnohá MPV. Zadní sedadla lze totiž snadno sklápět přímo ze zavazadlového prostoru. Jednoduchým pohybem pákou přímo z něj se sklopí sedáky a následně i opěradla, vznikne tak krásně dlouhá rovná ložná plocha. S tou je v jedné rovině i spodní část otevřeného víka zavazadlového prostoru – ano, víko je dvoudílné. To má své výhody, ale také nevýhody – při rychlém nakládání dvoudílná konstrukce zdržuje a dosáhnout někdy do přední části zavazadelníku pro drobné předměty také nemusí být snadné. Zavazadlový prostor standardně pojme slušných 450 litrů nákladu, po sklopení kapacita vzroste na 1380 litrů.
Interiér Koleosu je komfortní, auto se může pochlubit dobrou výbavou a také velmi dobrým odhlučněním. I jízdní komfort je velmi dobrý, podvozek zvládá filtrovat nerovnosti velmi zdatně. Jízdní vlastnosti sice za špičkou segmentu zaostávají, ale Koleos si i tady vede slušně. Standardně má inteligentní pohon všech kol, kde se dá voličem nastavit pouze pohon přední nápravy, automatický 4x4 nebo pevně zvolený režim náhonu na všechna kola. Můžeme se však setkat i s verzemi s pohonem pouze přední nápravy.
Pod kapotou se téměř výhradně setkáme se vznětovými motory dCi. Jedinou, a nutno říci, že velmi vzácnou, výjimkou je čtyřválec 2,5 16V s výkonem 126 kW. To opravdu není oslnivá pohonná jednotka, ať už z hlediska výkonu, nebo spotřeby paliva. To dvoulitrové turbodiesely jsou na tom samozřejmě o mnoho lépe. Základní provedení má výkon 110 kW, silnější verze pak 127 kW, na těchto číslech se navíc nic nezměnilo ani po faceliftu.
Výbava




Renault Koleos se snaží zákazníky zaujmout na danou kategorii bohatou výbavou. Už v základu najdeme řadu komfortních prvků, příplatková výbava pak může přinést i prvky z mnohem větších a dražších vozů. Dobře vybavený Koleos s některými zajímavými prvky výbavy není na trhu ojetých vozů ničím neobvyklým.
Design




Renault Koleos je z hlediska designu nepříliš povedené kompaktní SUV. Na svou kategorii působí možná až příliš obyčejně, nemá ani sportovní ani drsný výraz. Design zadních partií navíc není příliš povedený. Určitá neutrálnost a nenápadnost ovšem může být pro někoho i výhodou.
Spotřeba




Kompaktní SUV s vyšší hmotností, pohonem všech kol a větším odporem vzduchu než běžné hatchbacky má pochopitelně také vyšší spotřebu paliva. Proto rozhodně nelze počítat s rekordními hodnotami, na druhou stranu peněženku Koleos nezruinuje. A žíznivý zážehový motor se v nabídce téměř nevyskytuje.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti Renaultu Koleos nepatří ke špičce segmentu, avšak kritiku si také nezaslouží. Auto poslouchá řidiče vcelku standardně, řízení je ovšem odtažité a nekomunikativní. Náklony v zatáčkách jsou výraznější, ale nikoli přehnané.
Bezpečnost




Vysoká míra bezpečnosti je jednou ze silných stránek Koleosu. Robustní stavba vozu společně s bohatou bezpečnostní výbavou znamenají, že v nárazových testech Euro NCAP si Koleos v roce 2008 vysloužil plný počet pěti hvězdiček.
Praktičnost




Koleos je velmi praktické SUV. Zadní sedadla lze totiž snadno sklápět přímo ze zavazadlového prostoru. Jednoduchým pohybem pákou přímo z něj se sklopí sedáky a následně i opěradla, vznikne tak krásně dlouhá rovná ložná plocha. S tou je v jedné rovině i spodní část otevřeného víka zavazadlového prostoru – ano, víko je dvoudílné. To má své výhody, ale také nevýhody – při rychlém nakládání dvoudílná konstrukce zdržuje a dosáhnout někdy do přední části zavazadelníku pro drobné předměty také nemusí být snadné. Zavazadlový prostor standardně pojme slušných 450 litrů nákladu, po sklopení kapacita vzroste na 1380 litrů.
Komfort




Jízdní komfort Renaultu Koleos je na solidní úrovni. V prostorném interiéru se posádka cítí příjemně, jen cestující vzadu by ocenili lepší oporu stehen. Příkladné je odhlučnění jak podvozku, tak motoru i aerodynamického hluku. Podvozek také zvládá dobře filtrovat nerovnosti.
Provozní náklady




Vcelku standardní koncernová technika a relativně úsporné turbodiesely jsou dobrým základem pro přijatelné provozní náklady Renaultu Koleos. Toto velké SUV se může chlubit také vcelku solidní spolehlivostí.
Renault Koleos