O vozidle
Renault Kangoo patří k nejvážnějším soupeřům dvojice Citroën Berlingo a Peugeot Partner z koncernu PSA. Podobně jako ony je i Kangoo univerzálním automobilem, který je schopen plnit funkci užitkového vozu určeného především pro městskou rozvážku a zároveň prostorný osobní vůz určený především aktivně žijícím rodinám. Pro někoho je Kangoo jakýmsi osobním pick-upem, pro jiného praktickým combi, pro dalšího užitečným pomocníkem v každodenní práci. Právě v tom tkví kouzlo vozu. Zastane opravdu široké spektrum úkolů. Podobně jako konkurenti láká Kangoo krom praktičnosti i na jednoduchý, ale vcelku líbivý design. Praktičnosti karoserie prospívají krom samotných tvarů i boční posuvné dveře nebo dvoukřídlé zadní dveře. Horší je to se zpracováním interiéru a celkovým komfortem. Do faceliftu, kterým vůz prošel v roce 2003, působí interiér opravdu lacině a až příliš jednoduše, zpracování ani komfort nelze s běžnými osobními vozy srovnávat. Po modernizaci se situace výrazně vylepšila, interiér vozu dostal civilnější vzhled, použity jsou lepší materiály a i kvalita zpracování postoupila o několik stupínků výše. I tak patří Kangoo k vozům se spíše obyčejnějším provedením.
Podvozek je laděn na komfortní notu, překvapit by tak řidiče neměly spíše podprůměrné jízdní vlastnosti a například větší náklony v zatáčkách. Na druhou stranu Kangoo snese vysoké zatížení, ovšem pozor na stav náprav i tlumičů, které mohou být přetěžováním za hranicí své životnosti. Pod kapotu dostalo Kangoo vcelku širokou paletu motorů, z nichž ty základní ovšem příliš na pohon auta nestačí. Základní benzinová dvanáctistovka má pouhých 43 kW, ani čtrnáctistovka s výkonem 55 kW plně naloženému autu mnoho dynamiky nedodá. Slabý je také atmosférický diesel s výkony 40 a 47 kW. V roce 1999 se do nabídky dostala silnější šestnáctistovka s výkonem 66 kW a diesel posílil na 48 kW. Šestnáctistovka je známa vyšší spotřebou. Teprve v roce 2000 se pod kapotou objevil turbodiesel 1,9 dTi s výkonem 59 kW, který už charakteru auta sluší více. Turbodiesely pod kapotou Kangoo jsou ale méně spolehlivé než zážehové motory. Od roku 2001 posílila šestnáctistovka na 70 kW a všechny dieselové motory byly nahrazeny novými. Základem je 1,5 dCi se 48 kW, 1,9 dCi má 59 kW. Novinkou je také verze s pohonem všech kol, která je oblíbená v horských oblastech. Těsně před faceliftem se pod kapotu dostal ještě turbodiesel 1,5 dCi s výkonem 60 kW, po modernizaci se vznětovým základem stal motor 1,5 dCi se 42 kW, nejsilnější provedení 1,9 dCi dostalo výkon 62 kW. Později byla vznětová patnáctistovka k dispozici i s výkonem 50 kW.
Výbava




U podobně koncipovaných vozů, které mají spíše užitkový charakter, se s příliš velkou výbavou většinou nesetkáváme a Kangoo není výjimkou. Výbava je spíše základní, ovšem běžné komfortní prvky jako elektrické ovládání okének nebo klimatizace k dispozici jsou – ne však u všech vozů.
Design




Renault Kangoo první generace je vzhledově jednoduchý automobil, který se nijak nesnaží maskovat svou účelnost. To ovšem znamená, že vzhled vozu příliš nestárne a působí vcelku elegantně i po letech. Facelift výrazněji proměnil interiér vozu k lepšímu, z vnějšku se odehrály jen menší změny na přídi.
Spotřeba




Kangoo má pod kapotou většinou docela slabé, ale úsporné motory, jejichž spotřeba zbytečně nenarůstá do nepřijatelných mezí ani s vyšším vytížením vozu. Hůře je na tom snad jenom atmosférická benzinová šestnáctistovka.
Jízdní vlastnosti




Kangoo je svým charakterem stále spíše užitkový automobil a jeho jízdní vlastnosti tomu odpovídají. Podvozek je naladěn měkce a tak, aby snesl vyšší zatížení auta, nedotáčivost je vcelku výrazná a totéž platí o náklonech v zatáčce. Na druhou stranu lze Kangoo pořídit i ve verzi 4x4, která dodává jistotu při jízdě ve špatných povětrnostních podmínkách.
Bezpečnost




Podobně jako soupeři získal Renault Kangoo v nárazových testech Euro NCAP čtyřhvězdičkové hodnocení. Stalo se tak v roce 2003, tedy po faceliftu. Bezpečnostní výbava je v podstatě základní, základem jsou pouze čelní airbagy. Z dnešního hlediska je tak bezpečnost spíše průměrná.
Praktičnost




Renault Kangoo první generace je velmi praktický automobil, který pojme až překvapivě velké množství nákladu a přitom bez potíží přepraví i celou rodinu. Na zadních sedadlech se nebudou tísnit ani dospělí, je to díky vyšší stavbě vozu. V základním uspořádání pojme Kangoo v zavazadlovém prostoru 500 litrů nákladu, maximální přepravní kapacita je pak opravdu vysokých 2800 litrů.
Komfort




Cestovní komfort Berlinga je vcelku dobrý, je to dáno velkým vnitřním prostorem a pohodlnými sedadly i komfortním odpružením. Na druhou stranu interiér příliš útulný není, což platí především pro verze před modernizací.
Provozní náklady




Renault Kangoo patří k méně spolehlivým automobilům, problematičtější než benzinové jsou vznětové motory, u kterých se mohou opravy prodražit. Běžné opravy vozu by ovšem nákladné neměly být, je to dáno i relativní jednoduchostí Berlinga. Příznivá je i spotřeba většiny motorů.