Proč koupit |
---|
Líbivý design Dobrá výbava Příznivé ceny Pohodlná sedadla Velký vnitřní prostor |
O vozidle
Výbava
Podobně jako Mégane láká i Fluence na vcelku bohatou standardní výbavu. K bohaté bezpečnostní výbavě se přidává v základu i klimatizace, centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tempomat i palubní počítač. Nenajdeme tu tedy žádné vyloženě luxusní prvky, ovšem užitečné a praktické záležitosti, které téměř každý ocení.
Design
Renault Fluence svým vzhledem vychází z designu třetí generace kompaktu Mégane, ovšem celkově jde o svébytný model s možná ještě elegantnějšími liniemi. Každopádně platí, že mezi levnými kompaktními sedany jde o jeden z nejpovedenějších vozů. Po faceliftu v roce 2012 dostal novou tvář Renaultu a vůbec mu to neuškodilo, naopak, působí ještě dynamičtěji.
Spotřeba
Nabídka motorů Renaultu Fluence je překvapivě jednoduchá. O obou obvyklých motorizacích – benzinové šestnáctistovce a turbodieselu 1,5 dCi se dá říci, že jsou úsporné. Turbodiesel jaksi samozřejmě, u benzinové šestnáctistovky jsou nároky mírně vyšší, avšak rozhodně ne přehnané.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti Fluence nebyly nikdy tím hlavním, přednost tu má komfort. V zatáčkách se vůz docela výrazně naklání, držení stopy není příliš precizní, ovšem zároveň se auto nechová nijak záludně. Fluence je vůz pro klidnou jízdu, sportovní svezení rozhodně nenabídne.
Bezpečnost
Klasický sedan Fluence nárazové testy Euro NCAP neabsolvoval, prošla jím pouze elektrická verze Fluence ZE, která je k dostání jenom na vybraných trzích a k nám se nedostala. Ta získala čtyři hvězdičky, což je nejspíš způsobeno tím, že konstrukce vozu se příliš nepřizpůsobila změně, kterou znamenalo vyjmutí spalovacího motoru zpod přední kapoty. Mégane, se kterým toho má Fluence dost společného, má z crashtestů plné skóre, takže velký sedan na tom určitě není s bezpečností nijak špatně, obzvlášť když má tradičně dobrou bezpečnostní výbavu se šesti airbagy.
Praktičnost
Dlouhý sedan Renaultu nabízí především dostatek místa posádce jak vpředu, tak na zadních sedadlech. Tím ovšem praktická stránka nekončí. Zavazadlový prostor pojme hodně slušných 496 litrů nákladu, pravda, přístup do něj je vzhledem k typu karoserie trochu ztížený. Navíc ramena víka zavazadelníku jsou řešena velmi obyčejně a do prostoru pro zavazadla zasahují.
Komfort
Jízdní komfort je jednou z oblastí, ve které oproti konkurenci Fluence vyniká. Podvozek je naladěn měkce a vůz se plavně přenáší přes nerovnosti, od podvozku se navíc ani neozývají přehnané rázy. Pochvalu si zaslouží velkorysá a pohodlná sedadla.
Provozní náklady
Fluence patří mezi nejdostupnější kompaktní sedany na trhu a ani náhradní díly na něj nepatří mezi kdovíjak drahé. To samé platí i pro servis. Ovšem přece jenom mírně vyšší výskyt závad oproti konkurenci může provoz vozu trochu prodražit. Úsporné jsou i nabízené motory.