




Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Variabilní interiér Jízdní komfort Úsporné vznětové motory Nízké ceny |

O vozidle
Výbava




Espace vlastně téměř vždy hrál v nabídce francouzské automobilky roli největšího vozu a i jeho výbava tomu odpovídala. Na dnešní poměry ovšem asi žádný z prvků výbavy nepřekvapí, klimatizace, elektrická výbava a některé další komfortní prvky jsou dnes již většinou standardem.
Design




I ve třetí generaci si Renault Espace ponechal typické tvary. Po druhém provedení převzal zaoblené linky, silueta vozu však zůstává od první generace v podstatě nezměněna – přední okno přímo navazující na kapotu v jedné linii je jakýmsi odznakem Espace, který vypadá i po letech docela elegantně.
Spotřeba




Espace třetí generace je převážně k dostání se vznětovými motory, které kladou především důraz na nízkou spotřebu paliva. S velkým MPV se tak dá jezdit relativně úsporně. Benzinové agregáty, především šestiválce, přinášejí výrazně lepší dynamiku než turbodiesely, ale jsou také mnohem žíznivější.
Jízdní vlastnosti




Velké MPV je především komfortní, ovšem ani jízdní vlastnosti nejsou vyloženě špatné. Ovládání auta je vcelku snadné a docela dobře čitelné, pochopitelně s kombíky střední třídy jízdní vlastnosti Espacu příliš poměřovat nemůžeme.
Bezpečnost




Třetí generace Renaultu Espace se objevila v nárazových testech Euro NCAP v roce 1999, tedy ještě před faceliftem. Autu se podařilo získat na tehdejší dobu velmi slušné skóre čtyř hvězdiček z pěti možných, a tak i dnes karoserie nabízí relativně slušnou ochranu, byť její úroveň už spadla spíše někam k průměru.
Praktičnost




Třetí generace byla prvním provedením, kde se objevily dvě délky karoserie. Verze Grand Espace měla o něco delší rozvor a celkově na délku měřila o 27 centimetrů více než kratší provedení Espace. Rozdíl se projevil především ve velikosti zavazadlového prostoru – obě provedení totiž byla sedmimístná, v menším modelu zbývalo pro zavazadla 275 litrů, větší Grand Espace pak má hodně solidních 520 litrů. Interiér je velmi variabilní, takže přepravní kapacitu lze zvyšovat postupným vyjímáním sedadel.
Komfort




Cestovní komfort je rozhodně předností Renaultu Espace třetí generace. Podvozek je naladěn komfortně, jen si dnes dejte pozor na jeho stav, který může zhoršit tlumení nerovností a akustický komfort na palubě. Velkorysé rozměry a stále solidní estetika interiéru ovšem znamenají velké pohodlí pro posádku.
Provozní náklady




S turbodieselovými motory dovede být Espace rozumně úsporný, benzinové agregáty jsou z hlediska spotřeby velmi nevhodné. U Espacu však krom spotřeby bude majitele trápit i nevalná spolehlivost vozu, náklady na servis proto mohou být celkově vyšší. V případě i drobných havárií jsou nepříjemnou komplikací plastové panely karoserie, které se spíše vyměňují než opravují a musí se lepit speciálním postupem. Díly podvozku navíc nejsou příliš trvanlivé.