![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Variabilní interiér Jízdní komfort Úsporné vznětové motory Nízké ceny |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11729_430x0x75.jpg)
O vozidle
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Espace vlastně téměř vždy hrál v nabídce francouzské automobilky roli největšího vozu a i jeho výbava tomu odpovídala. Na dnešní poměry ovšem asi žádný z prvků výbavy nepřekvapí, klimatizace, elektrická výbava a některé další komfortní prvky jsou dnes již většinou standardem.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
I ve třetí generaci si Renault Espace ponechal typické tvary. Po druhém provedení převzal zaoblené linky, silueta vozu však zůstává od první generace v podstatě nezměněna – přední okno přímo navazující na kapotu v jedné linii je jakýmsi odznakem Espace, který vypadá i po letech docela elegantně.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Espace třetí generace je převážně k dostání se vznětovými motory, které kladou především důraz na nízkou spotřebu paliva. S velkým MPV se tak dá jezdit relativně úsporně. Benzinové agregáty, především šestiválce, přinášejí výrazně lepší dynamiku než turbodiesely, ale jsou také mnohem žíznivější.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Velké MPV je především komfortní, ovšem ani jízdní vlastnosti nejsou vyloženě špatné. Ovládání auta je vcelku snadné a docela dobře čitelné, pochopitelně s kombíky střední třídy jízdní vlastnosti Espacu příliš poměřovat nemůžeme.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Třetí generace Renaultu Espace se objevila v nárazových testech Euro NCAP v roce 1999, tedy ještě před faceliftem. Autu se podařilo získat na tehdejší dobu velmi slušné skóre čtyř hvězdiček z pěti možných, a tak i dnes karoserie nabízí relativně slušnou ochranu, byť její úroveň už spadla spíše někam k průměru.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Třetí generace byla prvním provedením, kde se objevily dvě délky karoserie. Verze Grand Espace měla o něco delší rozvor a celkově na délku měřila o 27 centimetrů více než kratší provedení Espace. Rozdíl se projevil především ve velikosti zavazadlového prostoru – obě provedení totiž byla sedmimístná, v menším modelu zbývalo pro zavazadla 275 litrů, větší Grand Espace pak má hodně solidních 520 litrů. Interiér je velmi variabilní, takže přepravní kapacitu lze zvyšovat postupným vyjímáním sedadel.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Cestovní komfort je rozhodně předností Renaultu Espace třetí generace. Podvozek je naladěn komfortně, jen si dnes dejte pozor na jeho stav, který může zhoršit tlumení nerovností a akustický komfort na palubě. Velkorysé rozměry a stále solidní estetika interiéru ovšem znamenají velké pohodlí pro posádku.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
S turbodieselovými motory dovede být Espace rozumně úsporný, benzinové agregáty jsou z hlediska spotřeby velmi nevhodné. U Espacu však krom spotřeby bude majitele trápit i nevalná spolehlivost vozu, náklady na servis proto mohou být celkově vyšší. V případě i drobných havárií jsou nepříjemnou komplikací plastové panely karoserie, které se spíše vyměňují než opravují a musí se lepit speciálním postupem. Díly podvozku navíc nejsou příliš trvanlivé.