![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Úsporné a spolehlivé motory Nízká pořizovací cena a náklady Jízdní komfort Pětiletá záruka Velmi dobré jízdní vlastnosti |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/13017_430x0x75.jpg)
O vozidle
Renault Clio se poprvé objevil na trhu s osobními vozy v roce 1990. Malý městský rodinný vůz se stal nástupcem Renaultu 5 a hned si získal velké množství příznivců. První generace se nabízela jako tří- nebo pětidveřový hatchback. Od druhé generace se objevil také tříprostorový sedan Thalia a ve třetí navíc přibylo praktické combi Clio Grandtour. Clio čtvrté generace se poprvé objevilo na trhu na konci roku 2012. Nejdříve se prodávalo jako ryze pětidveřový hatchback, později se objevilo i oblíbené a hojně vyhledávané combi pod označením Grandtour. Clio je vyráběno v továrnách ve Flins (Francie) a Bursa, které leží v Turecku. Oproti třetí generaci povyrostl rozvor, vůz je ale také delší a širší. Díky tomu tak nabízí cestujícím a zavazadlům ještě více místa, nežli tomu bylo u třetí generace populárního francouzského modelu. Clio IV je k dispozici celkem ve třech stupních výbavy. Najdeme tak verzi Authentique, Expression nebo Dynamique. Zajímavé jsou i jednotlivé spolehlivé a vysoce úsporné motorizace. Vybrat si tak můžete z ryze městské 0,9 Tce s výkonem 66 kW nebo 1,2 16V. Mezi oblíbené patří také vznětové verze 1,5 dCi s 55 kW a výkonnější varianta se 66 kW. Nespornou výhodou je také nízká pořizovací cena. Oproti předchozí generaci je tato novinka levnější. To ocení i méně movití zájemci. Vrcholnou verzí je Clio R.S., které disponuje nejen výkonným motorem s více než 200 koňmi, ale také vynikajícími jízdními vlastnostmi. I na okruhu nechá tento prcek za sebou daleko výkonnější a sportovnější vozy. A to je důkaz nesporných kvalit nejen Clia samotného.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ve výbavě najdete ESP, ABS, čelní a boční airbagy, dále pak tempomat, diody denního svícení, elektrické stahování předních oken, manuální klimatizaci, Media Nav (autorádio, navigace, bluetooth), reproduktory Bass Reflex, hands-free sadu nebo například kožený volant. U jednotlivých výbavových verzí najdete ale také metalízu, zadní parkovací čidla, automatickou klimatizaci, světelný a dešťový senzor a mnoho dalších zajímavých prvků, které vám zpříjemní cestování nejen po městě, ale i mimo něj.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Někomu se líbila předchozí generace více, někomu se zase líbí více ta současná. Je pravdou, že současné Clio částečně ztratilo na dravosti. To je vidět především u vrcholné verze R.S., která nevypadá na první pohled tak agresivně jako ta předchozí. Na druhou stranu, design Clia čtvrté generace je zcela odlišný, a nemůže se vám tak stát, že si jej spletete s jiným vozem. Atraktivní velké přední světlomety s velkým znakem uprostřed a vyboulenými blatníky, to je elegance sama. Tento design se bude líbit jistě především ženám, ale ani mezi muži se neztratí. I když snem jistě bude to nejlepší, a to Clio R.S. Design hatchacku a combi podtrhují 16" kola z lehkých slitin.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Všechny motory, a to jak benzinové, tak i naftové, patří k těm nejúspornějším na trhu s osobními vozy. Díky nízké hmotnosti vozu lze očekávat více než přijatelnou kombinovanou spotřebu, která se pohybuje v rozmezí od čtyř do sedmi litrů. A to již za úvahu stojí. Nemyslíte?
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Ačkoliv Clio disponuje poměrně lehkým motorem, tak tato vlastnost není vůbec na obtíž. Ba naopak. Nové Clio není náchylné k nedotáčivosti. V zimě a za zhoršených podmínek by se dalo říci, že je spíše přetáčivé. V zatáčkách působí Clio velmi jistým dojmem a bez problémů dokáže držet stopu i při vyšších rychlostech. A co potom teprve vrcholové Clio R.S. To je pastva nejen pro oči, ale i z hlediska jízdních parametrů. Jen některé malé sportovní hatchbacky se těmto vlastnostem dokážou pouze přiblížit.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Renault Clio prošel nárazovými testy Euro NCAP s naprostou jistotou. Pětice hvězdiček, tedy maximální počet, hovoří za vše. Nejvíce bodů obdržel nový model v oblasti ochrany dospělých a dětí. Pozadu ale nejsou ani výsledky z oblasti ochranných prvků, kterými Clio disponuje nadstandardně už od základních verzí. V této oblasti Clio získalo dokonce 99 %, což jej řadí na úplný vrchol ve své třídě! Když vezmeme všechny čtyři hodnocené kategorie, tak Clio jen těžko najde ve svém segmentu konkurenta.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Uvnitř vozu najde čtveřice cestujících dostatek místa. Výhodou je i dostatečné množství nejrůznějších odkládacích ploch. Potěší také velká přihrádka před spolujezdcem. Naopak zavazadlový prostor patří v porovnání s konkurencí k průměru. Klasický hatchback i combi se jen těžko můžou rovnat Seatu Ibiza nebo Škodě Fabia. I tak nebudete mít problémy s přepravou nejzákladnějších zavazadel na dovolenou nebo rodinný výlet. Na zavazadla tak bude ve výsledku čekat 443 litrů, a v případě verze combi dokonce o 150 litrů více místa. Po sklopení zadních sedadel navíc vznikne prakticky rovná ložná plocha. Potěší také nízká nákladová hrana u verze combi.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Pohodlná sedadla, to je výsada francouzských vozů. A nejen to, útulný interiér, a především skvělé nastavení podvozku dělají z tohoto malého Francouze velmi pohodlný vůz na cestování nejen ve městě, ale i mimo něj. Tlumiče a pružiny dokážou pohltit městské příčné prahy a stejně tak i nerovnosti. Uvnitř vozu najdete také nejzákladnější prvky výbavy, které vám zpříjemní cestování. V létě tak například potěší manuální nebo účinná automatická klimatizace. V zimě zase vyhřívání předních sedadel, kterým jsou některé modely vybaveny.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Nové Clio je na trhu s osobními vozy teprve krátce. Pokud je nově zakoupíte v některém autobazaru, tak na vás jako výhoda čeká ještě několikaletá záruka na opravy a servisní úkony. Clio disponuje také spolehlivými, a především úspornými motory. Žádné velké víry ve vaší peněžence tak nečekejte. V každém větším městě najdete autorizovaný a kvalitní servis francouzského výrobce s dostatkem náhradních dílů. I ty patří ve třídě k těm nejlevnějším. Pokud zvolíte litrovou verzi, odvděčí se vám nízkou cenou povinného nebo havarijního pojištění.