Proč koupit |
---|
Kvalita zpracování karoserie a interiéru Výborná výbava Vysoká praktičnost Kvalitní funkce Terrain Response Výkonné a spolehlivé motory |
O vozidle
O samotném výrobci Land Rover asi není zapotřebí příliš hovořit. Anglický výrobce se od začátku specializuje na výrobu vozů SUV, kde patří ke špičce na celém světě. Jedním z nejluxusnějších modelů na současném trhu automobilky je model Range Rover Sport. Toto SUV bylo představeno v roce
Za dobu své existence prošel Range Rover Sport hned několika facelifty. V roce 2007 proběhl první, v roce 2009 další a dosud zřejmě největších změn tento model doznal v roce
Range Rover Sport byl vyroben v návaznosti na model Discovery, se kterým měl zpočátku společné znaky v podobě asistenčních a ovládacích prvků, jako například vzduchové pérování, multimediální systém s dotykovým displejem a navigací.
Na trhu byl k dispozici s pěti pohonnými jednotkami, pod označením TDV6, osmiválcový 3,2 l, 4,2 l Supercharged s výkonem 390 koní, dále pak 4,4 l s výkonem 300 koní a pětilitrový LR-V8 Supercharged s ohromujícím výkonem 510 koní a maximálním točivým momentem 625 Nm při 2500–5500 otáčkách. V případě dieselových motorů LR-SDV6 se jedná o vznětové třílitrové šestiválcové motory s výkony
Výbava
Zákazníci si samozřejmě mohou dle vlastního přání sestavit vůz, jak je jim libo. Přesto již v základu naleznou kožená (světlá nebo tmavá) sedadla, minimálně osm airbagů, systémy ABS, EBA, HDC pro kontrolované sjíždění svahů, bi-xenonové světlomety, dvouzónovou digitální klimatizaci, elektricky ovládaná okna všech dveří, multimediální systém s navigací, dotykovým displejem a 13 reproduktory, šestistupňovou automatickou převodovku se systémem command shift, vzduchové pérování se systémem Terrain Response, přední a zadní parkovací systém a hliníková 19" kola s rozměrem 255/50. To je jen malý výčet toho, co na vás čeká v útrobách vozu Range Rover Sport.
Design
První verze Range Rover Sport připomínala svého sourozence klasického Range Rovera. Pokud bychom ale tyto dva vozy postavili vedle sebe, rozdíly uvidíme okamžitě, a to především díky větším rozměrům a robustnosti Sportu. Mnozí také ocení plastové prahy, které nejsou v barvě vozu. Nemusíte tak mít obavu při jízdě v terénu, že si nějak zvlášť poškodíte lak vozu. Range Rover je klasika, a také proto je zapotřebí na toto SUV nahlížet jinak než na běžná SUV. Poslední generace ovšem prošla důkladným faceliftem, a tak si přijdou na své i vyznavači moderního designu. Ten byl vytvořen na základě představení nového modelu Range Rover Evoque, který patří v oblasti vzhledu k nejmodernějším vozům ve své kategorii.
Spotřeba
První vyrobené vozy disponovaly poněkud vyšší spotřebou. Dostat se tak jak s dieselovou, tak především benzinovou verzí pod deset litrů byl většinou nadlidský výkon. A to nejen vzhledem k vysokoobjemovým, ale i výkonným motorům. V tomto ohledu ale i anglická automobilka zapracovala, a tak v současnosti najdeme třílitrové dieselové verze TDV6 a SDV6 s kombinovanou spotřebou 7,3, resp.
Jízdní vlastnosti
Jednou z předností vozu jsou samozřejmě výborné jízdní vlastnosti jak na silnici, tak i v terénu. Na silnici se vůz chová klidně, náklony v zatáčkách jsou minimální a vůz díky pohonu všech kol drží stopu v zatáčkách i při vyšších rychlostech. Díky velkým kolům a kvalitnímu podvozku dokáže tlumit většinu nerovností. Kde ovšem Range Rover Sport vyniká na jedničku z hvězdičkou, to je terén. Díky systému Terrain Response, kde si můžete zvolit jeden z pětice režimů pro jízdu v nejrůznějších podmínkách, vás nepřekvapí žádná záludnost. Pomocí vzduchového pérování totiž při změně režimu dochází ke zvýšení nebo snížení světlé výšky vozu, a to až o více než
Bezpečnost
Nárazovými zkouškami Euro NCAP Range Rover Sport přímo neprošel, ale vzhledem k tomu, že klasický Range Rover ano, lze předpokládat, že by si vedl i Sport obdobně. Range Rover získal maximální počet pěti hvězdiček, když nejlépe obstál v oblasti ochrany dospělých, kde získal úctyhodných 91 % z celkového počtu 100 %. Velmi dobře si vedl také v oblasti ochrany dětí ve voze a maximální bodové ohodnocení získal ve vybavenosti asistenčních prvků.
Praktičnost
Range Rover Sport disponuje nejen nadměrnou velikostí interiéru, kde i vysoké osoby nebudou mít problém s nedostatkem místa, ale především disponuje ohromnou velikostí zavazadlového prostoru. Už první z těchto modelů patřily ve své třídě k těm největším a nebál bych se přiřadit SUV Range Rover Sport k takovému luxusnímu náklaďáčku, který si poradí nejen se silnicí, ale i s terénem. O tom hovoří samotné údaje. Vzpomeňte si, kdy jste naposledy naživo viděli objem zavazadlového prostoru
Komfort
Velká luxusní kožená sedadla uspokojí i ty nejnáročnější uživatele. Dostatek místa je pro nohy a nad hlavou nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech. To je umocněno velkým množstvím odkládacích ploch, vyhřívanými sedadly ad. Díky vzduchovému pérování se navíc budete při jízdě v jakémkoliv terénu a na jakékoliv silnici s nerovnostmi cítit jako v bavlnce. Jedinou nevýhodou jsou velká zpětná zrcátka. Ta při vyšších rychlostech po dálnici vytvářejí nepříjemný zvukový doprovod, který je slyšet i v tak skvěle odhlučněném interiéru. Nelze ale předpokládat, že si koupíte Range Rover Sport, abyste s ním jezdili dvousetkilometrovou rychlostí po dálnici.
Provozní náklady
V této oblasti patří Range Rover průměrně k tomu dražšímu, co SUV vozy poskytují, a to jak v oblasti spotřeby paliva, tak i servisních úkonů. Na druhou stranu, poslední faceliftované verze se dokázaly zlepšit, a pokud budete mít lehkou nohu, není problémem se s dieselovými verzemi dostat pod deset litrů, což je vzhledem k velikosti a praktičnosti vozu vynikající zpráva. Range Rovery navíc patří k nejspolehlivějších SUVéčkům, a tak ani časté servisní návštěvy nelze očekávat.